Mijn vriend loopt ploegen dus ook geregeld alleen snachts en heb het er bijna elke keer moeilijk mee. Mijn fantasie gaat van inbrekers en roofovervallen tot aan geesten en andere malle dingen. Op een punt dat het te gek word en ik helemaal niet kan slapen dan doe ik 1 oordopje in en dwing mezelf te gaan liggen en aan andere te denken.
Tja, de 1 is bang voor spinnen en weer een ander voor vogels enz..... Maar daar gaat het hier ook niet om, TS vraagt wat ze aan haar angst kan doen. Mijns inziens draagt jouw reactie daar niet aan bij. En daarnaast zullen er ook erg veel alleenstaande moeders zijn die ook bang zijn om 's avonds alleen te zijn.
Jee wat vervelend voor je.Ik loop zelf altijd een rondje om te kijken of alles op slot is..Misschien kan je eel lamp aanlaten. Wij hebben een traphekje wat ik dichtdoe.Zo hoor jet het als er iemand aankomt.Spreek met je man iets af zodat je weet dat hij het is die thuis komt en je je geen zorgen hoeft te maken of het iets anders is.Misschien dat hij je kan smsen voordat hij naar huis komt of je spreekt een tijd met hem af. Echt vervelend voor je,maar ik hoop dat je jezelf een beetje gerust kunt stellen.Misschien dat iemand bij je wilt komen slapen of jij daar als je man een stapavond heeft.Mijn moeder komt hier in huis als mijn man met skivakantie gaat. (Vanaf hoe laat heb je het of heb je het de hele avond?)
Die weten niet beter,dit sluipt erin.. Ik denk dat een angst die voor jouwzelf niet bestaat moeilijk te begrijpen is..Ik ben bv erg bang om over een spoor te rijden en rijd daar kilometers voor om tjaa veel mensen vinden dit heeel raar..
Mijn man werkt in ploegen en ik was in het begin ook bang. Ik sliep met de lichten aan ging met de honkbalknuppel naar de wc Maar nu ben ik eraan gewend,gelukkig. Ik heb geprobeerd om dingen te doen die mij een veilig gevoel geven. Zoals die knuppel, 2 telefoons naast het met bed, alleslaapkamerdueren boven op slot (slaap beneden) en ik heb mijn man ervan overtuigd dat we rolluiken nodig hebben voor de warme zomers Nu is dit wel een dure uitgave maar het kon en voel me veilig. En heb de tel-nummer van de buren gevraagd de buurman is altijd thuis. Die snappen het en slapen met een tel. naast het bed. Ik hoop voor jouw dat je je angst overwint. Dus mijn tip, doe dingen waar jij je veilig bij voelt. @ Dreamer, tuurlijk weten wij dat er aleenstaande moeders zijn maar als je bang bent ben je bang. En over dat handje vasthouden dat heeft TS nergens gezegd als ze egoistisch was had ze wel een manier gevonden om haar man thuis te houden.
@MamaTrees; Zodra ik naar bed wil.. Dan begint het.. Als ik beneden zit, is er niets aan de hand. Maar zodra ik naar boven wil.. Het stomme is; je weet dat je veilig bent en niets kunt veranderen, maar toch is dat stomme stemmetje er in m'n achterhoofd..
@Draga; Het nr van de buren is wel een idee! @MamaTrees; Ook vervelend die angst.. Enig idee hoe dat is gekomen? Eerst ging ik wel naar mn moeder, maar dat wil ik nu niet. Ik wil van die angst af.. @MrsNuke; Lekker laten gaan @Draak86; Uiteindelijk dwing ik mezelf ook, maar van harte gaat het niet..
kan me er wel iets bij voorstellen. Bij ons kon de achterdeur een tijdje geleden niet meer op slot.Nou drama was dit..mijn man moest dit echt maken ik was bang dat ze de kleine weg zouden halen. Al wonen we in een dorp waar weinig gebeurd maar toch ppfff het idee..Nu kan alles op slot en voel me weer veilig. Mijn man gaat ook weleens alleen weg maar ik kan me wel over mn bangheid heenzetten inmiddels. Ik denk wel dat des te meer je hier over nadenkt des te meer je in die spiraal komt te zitten en je jezelf meer bang maakt dan uiteindelijk nodig is...Hopelijk kom je samen met je man tot een oplossing en vertel het hem ook hoe je je voelt.
Wees blij dat je er geen last van heb.. maar wat draagt je opmerking bij aan deze discussie! Ik snap je wel hoor.. Ik heb het ook jaren vreselijk gevonden, alleen slapen (en dat gebeurd hier ook regelmatig). Nu ben ik er aan gewend en vind ik het eigelijk wel lekker.. Een enkele keer ben ik nog wel eens bang voor de dingen die jij beschrijft, maar gelukkig is het niet meer vaak. Ik heb niet echt tips voor je. Ik heb me er over heen gezet denk ik. Sterkte ermee..
Ok, ik gooi het over een andere boeg, ik ga je proberen te helpen. Heb je een traphekje? Doe deze 's nachts dicht. Áls er dan iemand (wat natuurlijk niet gebeurt he, maar stel) naar boven wil, kan hij in ieder geval niet bij je kindje komen want dat traphekje krijgen ze waarschijnlijk niet open en je wordt er zeker wakker van. Verder zal ik proberen wat meer begrijp te hebben voor andermans angsten Uiteraard heb ik ze zelf ook, maar niet op dit gebied.
@Sennaaa; Mijn man weet ervan. Maar ik wil hem zijn 'stapavond' niet ontnemen. Als ik dat ga doen, kom ik er nooit vanaf!
Heb geen flauw idee.Het was al zo als ik naast iemand zat ik de auto dat ik mn ogen dichthield,maar sinds ikzelf mn rijbewijs heb gaat mijn hart echt kloppen als ik weet dat ik eroverheen moet. Ik stop dan even en trap daarna het gas in en ga met mijn ogen dicht over het spoorTjaaa vind het ook vreemd maar het is een gevoel,net zoals jouw angst een gevoel is wat alleen jij voelt.
Bedankt.. Traphekje komt van de week, wie weet brengt dat meer rust.Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde angsten; dan zouden we elkaar niet kunnen helpen.
Kan het me ergens wel voorstellen.. Je hoort zo vaak dat er iets mis gaat bij de NS. Maar die zin helpt je niet.. Negeer 'm maar!