Je zei dat ik mijn man er over kon vertellen. Maar als ik dat doe, blijft hij thuis. En ik weet hoe erg hij zich verheugd op die ene avond in maand.. Snap je?
Haha nou dankje meiden maar dat vond ik niet meer dan terecht, ik had gewoon even beter na moeten denken voordat ik mijn eerste bericht typte.. Neeltje, slaap lekker en no worries he!!
Geeft niet.. maar slaap lekker (en vooral niet piekeren, denk aan de leuke dingen.. dat doe ik altijd)
Misschien lig je al lekker te slapen, maar goed, dan lees je dit morgen waarschijnlijk wel. Ik herken wel wat je zegt: als je tv zit te kijken is er niks aan de hand, maar alleen naar boven gaan en in bed gaan liggen is spannend. Ik heb dat ook. Mijn man moet ooit naar het buitenland voor werk en dan ben ik ook alleen thuis. Sommige tips zijn heel herkenbaar hihi: extra lampje aan, traphekje dicht, etc etc. Maar goed, dit zijn tips je een veiliger gevoel te geven, maar in feite los je hier het probleem niet mee op. Makkelijk gezegd, want hoe wel.... Probeer je te realiseren dat je in je huis veilig bent. Ja er kán iets gebeuren, maar hoe groot is de kans? Probeer realistisch te kijken. Is dat 80% kans of is dat 1% kans. Een inbreker zal liever inbreken als jij niet thuis bent (gelukkig). Zo meot je proberen je verstand te laten winnen. Maar dat is wel lastig hoor.
ik herken het deels. ik ben dan niet zo bang, maar ik kom echt niet in slaap als ik weet dat manlief pas heeeeel laat thuis is. Wat mij helpt is licht aanlaten in de slaapkamer en de radio of tv aanzetten. vaak doezel ik wel weg, maar echt slapen doe ik niet tot hij thuis is. hopelijk heb je hier iets aan.
@Krekeltje; Bedankt voor de tips! @Glimworm; Vannacht inderdaad een lampje aan gelaten.. Nou.. Ik geloof dat ik snel in slaap ben gevallen! Ik heb het nog 00.14 zien worden, maar daarna.. ?? Heb wel lekker geslapen! Hopelijk een stap in de goede richting!
Is het een idee om een alarm te laten installeren? Wij hadden ditin ons vorige huis ook. Wij wonen nu weer in mijn geboortedorp en hier heb ik veel minder last van die angst. Het alarm wat wij hadden belde automatisch naar de centrale. Dit gaf mij een veilig gevoel en inbrekers e.d. lopen huizen met een alarmcentrale ook liever voorbij. Aanschaf was bij ons gratis bij een tweejarig abonnement 30 per maand.
Ik vind het ook niks hoor ook al gaan de rolluiken dicht deuren op slot\ toen ik in een gallerei flat woonde met me slaapkamer aan de gallerei kant heb ik 2 maanden op de bank geslapen hahahaha
Hee meid! Fijn dat je goed geslapen hebt! Ik ben ook echt een schijterd.. gelukkig is mn vriend bijna nooit weg s nachts! Anders had ik of alleen maar op de bank geslapen/ thuis gewoond of met een vriendin gezellig een huisje gehuurd! Ik laat ook vaak een lamp aan overal in huis.. Ben blij dat je iig naar boven durfde en geslapen hebt Liefs
Neeltje, wat goed dat je vrij snel in slaap bent gevallen. Misschien was dit ´succesje´gewoon even nodig om je angst te overwinnen, je weet nu dat je het kan, gewoon gaan slapen zonder man. Wel een heel vervelende angst. Ik heb het een tijdje geleden ook gehad, omdat hier momenteel veel wordt ingebroken. Ik nam al m´n waardevolle spullen mee naar boven, maar besefte me later dat ik dat misschien juist niet moet doen. Want als ze binnenkomen en ze kunnen niks vinden, dan gaan ze verder zoeken en komen ze misschien wel naar boven. De tip die ik een keer heb gelezen is om 100 euro in een laatje te leggen (eentje die in het zicht staat, dus waar ze meteen zullen gaan zoeken). Dan zijn ze tevreden en gaan weer verder. Angsten zijn echt heel vervelend. Zelf heb ik heel goede ervaringen met een kinesioloog. Mocht je hier echt problemen bij houden, dan zou je eens op zoek kunnen gaan naar zo'n persoon, die kan hier echt iets mee. Oh en Dreamer, respect, heel stoer van je!
ik heb mn man zover gekregen dat we een hond nemen.. hier in de buurt word laatse tijd veel ingebroken, hoor het best vaak om me heen.. (paar huizen verder bv, getrainde herdershond was ziek,(slaapt buiten) die hebben ze de bek van dichtgetaped en sochtends vroeg (6u) ingebroken,alles weg beneden, mensen sliepen gewoon..) Maar toch mannetje overgehaald dat een hond toch wel mensen afschrikt. Ook hebben we goede sloten,(voor 3-punts,achter gewone+haak) wel gaat heel vaak het scenario door mn hoofd "wat als er iemand in mn huis komt,naar boven loopt en mn dochter mee neemt, en ons door ons kop schiet/mn dochter iets aan doet.. maar ben zowiezo wel bang dat haar iets overkomt..ook op straat/in de trein/winkels ..
Dat klopt. Hier in de wijk is laatst een inbrekerslijst gevonden met alle huizen erop en elk huis met een hond was afgevinkt. Haha ja, zo denk ik ook wel eens. Belachelijk natuurlijk, want wat moeten inbrekers met een kind? Die willen gewoon dure spullen.