Bang om naar bed te gaan als ik 's avonds alleen ben..

Discussie in 'De lounge' gestart door Neeltje1986, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik wil ook nog even zeggen dat ik het super vind dat je je reactie bijsteld. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
    En dat van dat traphekje dat doe ik hier ook. Ik heb er 1 boven en 1 beneden en die gaan beiden dicht. Die hoor ik ook echt wel als iemand ze probeerd open te doen.

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ok.. lach maar.. ik slaap met een hamer op mijn nachtkastje als mijn vent er niet is, of zo'n zware zaklamp...

Vind het ook verschrikkelijk, heb mijn vriend zo'n kettinkje extra laten zetten op de deur en zet vaak iets voor de deur. Wij hebben gordijnen voor de deuren, blijken ze niet zo van te houden omdat ze dan niet goed kunnen zien wat er zich binnen afspeelt.

Lampje aan beneden en vaak radio..

uhm.. misschien een zelfverdedigingscursus?

Snap je helemaal hoor, en wij wonen zelfs nog in een veilige rustige buurt, maar toch.. ben echt een watje :D

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik herken het echt heel goed... Wij woonden eerst in een flat op 9 hoog daar had ik ook geen last alleen als ik alleen de kelder in moest om mijn fiets te pakken maar nu alleen thuis zijn en dan naar bed gaan vind ik niet prettig komt gelukkig ook niet vaak voor maar ik doe inderdaad oordoppen in dan kan ik het beter loslaten... een honkbalknuppel onder je bed wil ook nog wel eens helpen... alleen om je het veilige gevoel te geven

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb het met vlagen dat ik het niet fijn vind om alleen met onze zoon thuis te zijn.
    Maar ik zal me er helaas elke keer weer overheen moeten zetten omdat mn man veel wisseldiensten heeft, dus ook nachtdiensten.
    Nu heeft hij er net 2 gehad en moet hij er nog 2.
    Onze hond ligt beneden, zodra de 'baas' weg is is hij op zijn hoede, een heel fijn gevoel.
    Zeker gezien mn man straks minimaal 4 weken van huis is voor zn werk/opleiding.
    Die tip van de maglite vind ik wel erg goed want die kunnen HARD aankomen en je hebt gelijk licht bij je hihi.

Sterkte en ik hoop dat er bruikbare tips tussen zitten voor je in je topic.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ja erg handig dat je goed kunt zien wat je slaat :D weet alleen niet of ik zou slaan.. behalve als ze bij Eef komen, dan ben ik bang dat er een klein duiveltje losbreekt..

6. emje

emje Niet meer actief

ik heb er zelf helaas ook erg veel last van. mijn vriend gaat om 05.30 de deur uit voor zijn werk. het liefst zou ik dan nog even verder willen slapen maar door de angst lukt het niet. ik ga nu gewoon om 04.30 samen met me vriend het bed uit en naar beneden. dan doe ik ook alle lampen aan.

soms als het erg slecht weer is breng ik me vriend naar zijn werk en dan moet ik door het donker met me kindje alleen. pff ik probeer dan echt zo snel mogelijk binnen te komen en alle deuren op slot. ik ben zelfs een keer in de auto blijven zitten tot het licht werd omdat ik de auto niet uit durfde. niet dat dat echt helpt. wij wonen trouwens wel in een zeer slechte buurt waar regelmatig auto's in brand worden gestoken enzo. helaas hebben we geen keus en moeten we hier wonen.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik herken het niet haha, ben dag en nacht alleen thuis met mijn kind namelijk. en nee ik ben niet bang o.i.d. ben niet bang aangelegd denk ik. Buren vragen mij er ook wel eens naar, maar nee heb het totaal niet. laatst was mijn buurvrouw alleen thuis met haar dochter, ook zij vond dit niet prettig en daht toen ooh annetske is altijd alleen met haar kind en zo was zij minder bang ;) ze vroeg me later ook of ik wel een bang ben o.i.d.... Nee dus ;)

-Ik hoop dat je steun hebt aan mijn verhaal, er zijn moeders die altijd alleen thuis zijn met hun kinderen ;) En als ik bang zou zijn dan zou ik geen leven meer hebben nu, dus ik heb mij er over heen gezet. Denk er niet bij na, ik kijk 'avonds tv als mijn zoon op bed ligt, zit te internetten, en ik ga dan lekker slapen :)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb net een cursus 'angst de baas' gevolgd. In verband met andere angsten - misschien wat heftiger, omdat het bij mij m'n leven echt beinvloedde, maar er zaten mensen met verschillende soorten angsten bij elkaar.

Doel is, om dus 'de baas te worden over je angst'. Oftewel: JIJ beslist wat je doet en wat je gaat doen. Als je beslist dat je om 22.00 uur naar bed, dan ga je ook. Of je nu bang bent of niet. Je doet het. In bed zul je je dan misschien niet fijn voelen - maar dat hoeft ook niet gelijk- maar je gaat wél naar bed. En je gaat ervaren, dat er niets gebeurd. Want de kans dat er wél wat gebeurd, is eigenlijk te verwaarlozen. Want: Je hebt de deuren op slot gedaan en je bent veilig in je huis. Je hebt voor noodgevallen een telefoon onder handbereik.
    En dus ga je in bed liggen.

Je kan tíg smoesjes verzinnen, dingetjes die je nog éven moet doen eigenlijk, maar dan houd je alleen jezelf voor de gek. Je moet gewoon in bed gaan liggen.
    En de eerste 10/20 keer, lig je daar je misschien rot, angstig te voelen en wil je er het liefst uit, om de deur nog maar eens te controleren of om nóg maar eens te kijken of er écht niets is beneden. Maar dat doe je niet. Want je weet dat je dat al gedaan hebt en dat het goed. Ook al voelt het niet zo.

Als je dat telkens volhoud, zul je op een gegeven moment gaan merken, dat het makkelijker wordt. Maar het kost wel tijd en wat doorzettingsvermogen, maar het maakt het 'leven' (klinkt wat zwaar misschien in deze situatie) wél makkelijker.

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik denk ook dat als je echt alleen blijft het wel went maar omdat ik de meeste nachten me ventje bij heb is het die dag dat hij er niet is extra eng.

10. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik herken het ook.
    Ben vaak bang, zelfs als ik alleen ben ren ik de trap op alsof mijn leven ervan afhangt...Ben altijd bang dat er iemand achter me aan zit op de trap.
    Vaag he?

Bij mij komt het er vooral door dat ik zo bang ben thuis daar mijn moeder haar ex vriend.
    Mijn moeder werd jarenlang mishandelt waar wij bij waren.
    In het weekeind sliepen we bij opa & oma....En toen we een keer naar huis gingen zat die ex van mijn moeder in ons huis.
    Later met het snoeien van de bosjes vond ik een ijzerenbuis helemaal was verbogen (Die hing in een boompje)....Met de buis kon je zo via de brievenbus (brievenbus in de deur) de klink naar beneden trekken en zo naar binnen.

Wat ik doe als ik me niet veilig voel in huis? Ik loop het hele huis nog is door om te checken of alles wel opslot is.
    Dan ga ik in bed nog even spelletje op mn telefoon doen ofzo en dan val ik vanzelf inslaap.

11. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36

angsten zijn toch sowieso moeilijk te begrijpen, daarom is het ook een angst ;)

12. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hoi!

ik heb niet alles gelezen, maar wel je openingspost en herken je gevoelens. ik moet zeggen dat het bij mij juist beter gaat sinds ik een kind heb en er vaker uit moet 's nachts. Ik ben dan nooit alleen thuis en voor haar moet ik sterk zijn.

Verder vind ik alle lampen uitdoen en echt naar bed gaan ook het minst leuke onderdeel. Ik doe sowieso eerst alle lampen boven aan en zet bijvoorbeeld de laptop aan om nog een dvd'tje te kijken. Dan ga ik weer naar beneden en sluit ik af voor de nacht (vaak doe ik dit trouwens al na het avondeten als ik niet meer naar buiten hoef), geef de katten eten en laat idd een lampje aan voor manlief. De lamp in de gang laat ik ook altijd aan en die op de overloop.

En dan ga ik aan hele praktische dingen denken zoals boodschappenlijstjes, de kleren die mijn dochter de volgende dag aandoet of ik, etc. Gewoon om ervoor te zorgen dat mijn gedachten niet met me aan de haal kunnen gaan. Het engste vind ik trouwens de spiegel op de badkamer omdat ik bang ben dat ik daar iets in zie. Daar kijk ik dus gewoon niet in ;)
    Tandenpoetsen, omkleden en m'n bedje in. Nog even lezen of iets kijken en pas als ik echt moe genoeg ben ga ik slapen omdat ik dan ook niet zoveel tijd heb om te piekeren over allerlei enge dingen en snel in slaap val.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Oh ja en ik relativeer dingen ook helemaal kapot door te denken dat inbrekers toch echt uit zijn op specifieke dingen zoals veel contanten of hele dure apparatuur en dat heb ik allemaal niet in huis.

13. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Bedankt voor alle reacties!

Nu ik gisteravond best snel in slaap ben gevallen, voel ik me stukken beter. Ik heb zelfs mijn man niet thuis horen komen. Waar op ik tegen mijn man zei; ik maak me er allemaal druk om, maar ik zal ze toch niet horen. Ik hoor jou al niet eens thuis komen en jij maakt altijd herrie! :D

Dat laatste heeft me eigenlijk wel doen inzien dat het onzin is dat ik me zo bang maak. Nu hopen dat deze gedachten helpen en ik mij veiliger voel in huis!

Ik kan namelijk wel allerlei maatregelen nemen, maar daarmee krijg ik die angst niet weg. Maar een traphekje wordt snel geplaatst, dat vond ik een goede tip!

14. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Oei, als ik dit topic zo lees voel ik ook een soort van opluchting! Er zijn dus echt een hoop mensen die hier last van hebben, ik weet hoe lastig het is aangezien mijn man zo nu en dan ook 's nachts weg is.
    Heb je het in de winter ook erger dan in de zomer?
    Wij hadden natuurlijk altijd wel sloten op de deuren, maar afgelopen najaar hebben we een nieuwe achterdeur gekregen met daarop een driepunts sluiting, dit scheelt wel vind ik. Verder wonen we op de hoek en ik ben altijd zo bang dat er iemand in het paadje op de containers klimt en over het muurtje heen komt, als ik dan op de bank zit kijk ik constant door de achterdeur naar buiten om maar te zien of er niks geks gebeurt.;) Sinds we in de achter tuin 's avonds de buitenlamp aan hebben gaat het beter, maar we gaan nu in het o zo donkere paadje ook maar eens een lamp ophangen zodat vanaf de weg in ieder geval ook zichtbaar is wat daar allemaal gebeurt.;)
    Al is 't maar voor het idee hoor!
    Sterkte ermee hoor, het is echt heel vervelend als je er last van hebt!

15. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ik heb van t weekend bij een collegaatje van me geslapen, die is ook heel erg bang en haar vriend ging onverwacht weg. vond het ook zo sneu! ik denk dat de tips die allemaal genoemd zijn je wel kunnen helpen..sterkte ermee!

16. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Gelukkig dat het goed is gegaan..Volgende keer weer op het forum van te voren :D:DWe helpen je er welweer doorheen..;)

Deel Deze Pagina