Bang om niet natuurlijk te bevallen.

Discussie in 'De bevalling' gestart door A2CA, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo iedereen,

Zal het even uitleggen. Ik ben van nature heel klein 1.58 en woog voor de zwangerschap 50 kilo. Van onder ben ik heel smal gebouwd ( sorry voor de details maar mijn vriend moet soms heel wat klungele om hem er in te krijgen ) en ja de schaambotten zitten ook vlak naast elkaar. Nu ben ik bang dat als ik ga bevallen dat het hoofdje niet tussen de schaambotten door komt, hebben meerdere mensen dit meegemaakt? Ik heb geen zin om hals overkop naar het ziekenhuis te moeten.

Veel liefs

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Als ik dit zo hoor is het misschien helemaal niet zo gek om te besluiten in het ziekenhuis te bevallen. Dat lijkt me relaxter dan halverwege de thuisbevalling met spoed naar het ziekenhuis te moeten omdat je een keizersnede moet hebben. Misschien helpt het je gerust te stellen om je van te voren te laten controleren door een gynaecoloog...?

3. A2CA

A2CA Niet meer actief

Kan ik dat gewoon vragen aan me verloskundigen om gecontroleerd te worden door een gyn? Ik heb het namelijk al eens aangegeven en ze vertelde me dat ik me nergens druk om hoefde te maken, ze wilde me ook niet laten onderzoeken of alles te smal of normaal was omdat dit extra geld zou kosten. Ik vind het maar raar en zal er toch nog eens over beginnen.

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Dat vind ik wel een beetje rare reactie van je verloskundige. Feit is dat je je daar zorgen over maakt en die zorgen moeten weggenomen worden voordat je de bevalling in gaat. Misschien is het een idee om eerst een afspraak met de huisarts te maken? Dat kan meestal snel geregeld worden. Als je dan voor je gevoel weer een vaag antwoord hebt gekregen of de huisarts twijfelt dan kun je altijd nog naar een gynaecoloog. Je kunt gewoon de poli van het ziekenhuis bij je in de buurt bellen, je probleem uitleggen en zeggen dat je een soort second opion wilt. Een verloskundige is geen arts. Dus laat je niet afschepen hoor!!
    Sterkte er mee....

5. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb je advies opgevolgd en heb de HA gebeld, dinsdag kan ik terecht bij de gyn voor een uitgebreid onderzoek. Heel erg bedankt voor je advies

6. ccbloom

ccbloom Lid

12 nov 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Manyana,

Ik ben zelf ook niet de grootste en vraag mezelf ook wel eens af of het wel allemaal past. Volgens mijn VK is het indalen hiervoor een goede graadmeter. Als de baby namelijk kan indalen in je bekken, kan het er namelijk ook doorheen. Is de baby bij 37 weken niet ingedaald, zal ze je altijd doorverwijzen naar de gyn om de reden van het niet indalen te onderzoeken. Zij gaf aan dat een van de redenen kan zijn, dat de doorgang van de bekken te smal is. Dus als het goed is moet je dus normaal kunnen bevallen als de baby is ingedaald. Toch succes bij de gyn a.s. dinsdag!

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik herken het heel erg..... !!!

Mijn eerste was helemaal niet ingedaald,... toen ik aan mijn vk destijds vroeg of het niet nagekeken moest worden, kreeg ik als antwoord:
    "we zien op dat moment wel of hij past"...;)

Had een hele vlotte bevalling... tot het laatste moment dus.... ;) , is dus een vacuumbevalling geworden....
    Was blij dat ik sowieso in het ziekenhuis wilde bevallen... want gyn nam dus bevalling over.
    het was niet eens echt een zwaar kind (3470 gram), maar een groot hoofdje.. (omtrek)...

Mijn tweede was netjes ingedaald.... bevalling ging zo snel dat vk (andere als bij de eerste!!) me niet meer naar het ziekenhuis wilde laten gaan..... maar naar aandringen mocht ik plankgas naar het ziekenhuis...

toen zwanger van de derde... en ja hoor deze mijnheer daalde weer niet in.... ;)
    Ik had besloten om thuis te bevallen, omdat ik bang was dat deze nog sneller zou gaan en ik anders in de auto zou bevallen...;)

Ik heb heel erg moeten aandringen, omdat ze zeggen als je 1x vaginaal bevallen bent, de volgende ook past....
    had uitgelegd dat de eerste nooit ingedaald was en dat het nooit nagekeken was... iig... ik mocht een echo met 39 weken....
    De vent werd op 6 pond gemeten en de gyn zei dat niets een normale bevalling in de weg zou staan....

De volgende dag belde de gyn naar de vk, dat ik wellicht beter ingeleid kon worden vanwege de schrik die ik had....
    Er was echter 1 probleem.... ik WAS( een paar uur na de echo) al bevallen..!!!:D
    was doordat ik wist dat alles goed was heel relaxed....
    mijnheer was echter geen 6 pond... maar 4240 gram.. :$ goed dat ik DAT niet van te voren wist.....

Goed dat je zo aangedrongen hebt op controle!!!! of ze het nu nodig vinden of niet.. het is zooooooo belangrijk dat je relaxed de bevalling in gaat...!!!!
    En wellicht voor je gemoedsrust in het ziekenhuis bevallen??!! ik vond dat bij de eerste ECHT een prettiger gedachte!!!

succes

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier daalde de eerste ook niet in, zou allemaal wel goedkomen volgens de vk.

Uiteindelijk heel lang blijven hangen op 9cm met volop persweeen, uiteindelijk eruitgetrokken met een vaccuumpomp, paniek door een schouder die toen nog niet meewilde, baby beademd en zelf heel veel bloed verloren.

Zwanger van nr 2 en opmerking van de vk was 'ach, vorige keer is het toch ook goedgekomen?' (ahum ja, uiteindelijk wel maar vraag niet hoe). Tot ik een invalster kreeg en mij direct doorstuurde naar de gyn en daar extra groeiecho's kreeg. Zoontje bleek gelukkig iets kleiner en ging allemaal goed.

Nu zwanger van de derde en ben direct naar de gyn gegaan, krijg nu ook extra groeiecho's om alles in de gaten te houden.

9. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Het gaat er om dat je ongerustheid weggenomen wordt en dat je (beter) weet waar je aan toe bent....Dat komt wel goed nu denk ik...Heel veel succes dinsdag!

10. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    ook ik ben 1.58 cm, woog voor zwangerschap 43 kilo!en idd van onder leek ik wel maagd elke keer... beide zwangerschappen 22/25 kilo aangekomen, natuurlijk bevallen, geen scheuren, geen hechtingen niets! Dus klein en dun zegt niets over niet natuurlijk bevallen in mijn geval. Al hoorde ik vroeger altijd>: waar moet t uit joh bij jou, lukt je nooit natuurlijk... nou gelukt hoor! maak je niet druk meis maarvoor zekerheid ff vk, gyn etc idd , maar heb je al gdn :) succes en maak jezelf niet onnodig bang vanwege je bouw! xxx

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben trouwens niet eens klein ofzo. Ben 1.68 en heb zelfs redelijke heupen maar schijn de smalle bekken van mijn indonesische moeder geerfd te hebben. Zij had hetzelfde probleem tijdens het bevallen.

Deel Deze Pagina