dubio

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miffy11, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hoi meiden,

ik zit met een dilemma, ik lig nu in het ziekenhuis vanwege te vroege weeen en bloedverlies. alles gaat nu een stuk beter dus ik hoop dat ik snel naar huis mag.

nu gaat mijn oudste (16 maanden) vanmiddag naar amsterdam om deze week bij haar opa te logeren. ik weet dat ze daar in goede handen is en super verwend word, dat is het probleem niet. ze is alleen nog nooit ergens te logeren gegaan, laat staan voor zo lang.het langste wat ze ooit weg is geweest van haar ouders is 3 uurtjes..
    (wij hebben geen oppas dichterbij, amsterdam-noord-brabant is niet naast de deur)

nu belde mijn schoonvader net, als ik wil mag ik zodra ik naar huis kan ook in amsterdam logeren zodat ik dichterbij mijn dochter ben.

nu ben ik alleen bang dat ik dan nog steeds geen rust krijg, sneller geneigd ben om toch achter haar aan te rennen en ik kan haar niet echt uitleggen dat mama nu niet mag knuffelen, dus ze toch alleen maar op schoot wil klimmen.

moet nu dus kiezen, zodra ik ontslagen word uit het ziekenhuis, ga ik naar amsterdam, dicht bij mijn oudste, of kies ik er voor om naar mijn eigen huis te gaan, waar ik haar super ga missen, maar wel de rust kan nemen die ik nodig heb?

heb zelf het idee dat naar huis gaan beter is, maar ik ga mijn oudste dan zo enorm missen! wat zouden jullie doen?

2. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Wat een lastige situatie.
    Hoe moeilijk ook, ik zou toch ervoor kiezen om terug naar huis te gaan voor een paar dagen extra rust.
    Wat je zelf al zegt als je bij je dochter bent ben je onbewust toch drukker bezig.
    En de baby in je buik is ook super belangrijk, en heeft jou rust nu erg nodig.

Succes ermee, en ik hoop voor je dat de kleine in je buik nog een tijdje blijft zitten!!

3. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Ik zou er toch ook voor kiezen om naar huis toe te gaan, hoe moeilijk dat ook is. Ik denk dat je eigen gezondheid/zwangerschap belangrijker is op dit moment.
    Als je nu al bang bent dat je teveel gaat doen dan gaat dat ook gebeuren denk ik.

Sterkte met je beslissing en hopelijk blijft de baby nog lang in je buik bivakeren!

4. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik zou ook naar huis gaan. Gaat je kleintje de héle week? Waarom de hele wee dan? Als je haar mist kunnen ze haar dan weer niet even brengen ofzo? Zodat je haar weer even ziet? Dat reizen lijkt me voor jou nu ook geen oplossing toch?

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb net mijn meisje uitgezwaaid, die is nu onderweg naar amsterdam! vreselijk moeilijk zeg..

ze gaat in principe nu een week, omdat mijn vriend best moeilijk vrij kan krijgen op zn werk, en we zijn vakantie dagen willen bewaren voor als de baby geboren is. ik weet nog steeds niet hoe lang ik moet blijven hier, dus het zou zonde zijn als hij al zijn dagen nu op neemt en geen vrij meer kan nemen in de kraamtijd. en opa heeft alle tijd, en een abo op artis :)

heb besloten, hoe moeilijk het ook is, om toch naar huis te gaan, ipv naar amsterdam zodra ik weg mag hier.
    zie het nu zo: oudste is al gezond en in goede handen, dus de gezondheid voor beeb is nu even belangrijker.

maar wat moeilijk zeg.. een week zonder mijn meissie.. :(

6. Leandra83

Leandra83 Lid

3 jan 2010
    11
    0
    0
    Heel veel succes,
    maar ik denk dat je wel de beste keuze hebt gemaakt, hoe moelijk het ook is.
    Gewoon veel bellen....

7. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Hoi,

Wat een nare situatie zeg...

Ik kan me je gevoelens heel goed in denken, maar denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt...

Mijn schoonouders wonen in drenthe en wij in Eindhoven... Onze kinderen gingen daar nooit alleen logeren, totdat mijn oudste er echt om ging vragen, ze wilde zo graag alleen naar opa en oma... Ja dan kan je als ouders niet nee zeggen... Je moet je kinderen dan vrij gaan laten denk ik... 5 nachten is tot nu toe maximaal geweest...
    Op de vakantie van 12 dagen na die we zonder Jasmijn hebben gemaakt... toen was ze de helft bij mijn ouders en de helft bij mijn schoonouders...

Onze jongste gaat a.s vrijdag voor het eerst ook 2 nachtjes met haar grote zus bij opa en oma logeren... ivm met werk...Ik zie er ook erg tegenop... Herken je gevoel dus erg goed... En dit is maar 2 nachtjes

Je hebt de juiste keuze gemaakt denk ik om nu voor je nog ongeboren kindje te kiezen, je dochter zal het naar haar zin hebben, en jij en je babytje hebben de rust die jullie nodig hebben... Hiermee bedoel ik niet dat het niet erg moeilijk zal zijn voor je... Een week is erg lang voor een moeder en zeker als je al in een lasitge situatie zit..

Sterkte met alles, Catheleine

8. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hey

Ik denk ook dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Voor jezelf en voor je dochter. Als mama blijf je toch niet zitten, en ben je geneigd om toch nog veel te veel zelf te willen doen.

Rust goed uit, je hebt het nodig. Het was geen gemakkelijke keuze, maar volgens mij wel de beste!

Groetjes

9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik ben sinds gisteren weer thuis, en heb wel het idee dat ik toch de juiste beslissing heb genomen. meisje is helemaal happy in amsterdam, is aan het dansen en aan het zwaaien naar iedereen die voor bij loopt (wij wonen zelf op een bovenverdieping, dus dat kan thuis niet), heeft nog helemaal niet gehuild.
    ook opa is helemaal blij, ben alleen bang dat ik haar niet meer terug krijg volgende week :O

ik heb zelf voor het eerst in maanden een nacht doorgeslapen, en lig nu lekker in mijn pyjama op de bank, vriend net naar de appie gestuurd voor boodschappen, heb mn zp en dvd´s dus ik moet de week wel doorkomen.
    krijg regelmatig update´s van opa, en ben blij dat het allemaal goed gaat!

10. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    ah kijk... het komt helemaal goed :)

Deel Deze Pagina