Blaasverzakking?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door zustertje12345, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Wie heeft hier een blaasverzakking (gehad).
    Wat waren je symptomen?
    Wanneer kwam je erachter?
    Wat is er aan gedaan?

Ik vraag dit omdat ik 10 dagen geleden bevallen ben. Op dag 8 kreeg ik ineens een enorm drukkend gevoel op de bovenkant van mijn vagina.
    S ochtends en als ik gelegen heb heb ik er geen last van maar als ik 5 min gelopen heb auw dan doet t zo zeer! Kan dan ook niet normaal gaan zitten moet dan echt door een pijlpunt heen.
    Na gegoogle kwam ik uit op een blaasverzakking:( ga dinsdag de vk bellen maar was al benieuwd naar ervaringen.

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Meestal begint het met bekkenbodemspieren trainen om te herstellen, je blaas (en ook je darmen en baarmoeder) rusten op die bekkenbodem, als hij verslapt is (na een bevalling is dat heel normaal), dan draagt je bekkenbodem je blaas niet meer goed. Vaak is het dus al te verhelpen door die spieren te trainen. Je vk kan je tips voor oefeningen geven, je moet het een beetje opbouwen, dus niet meteen vol aan het trainen gaan. Buikspieren zijn daarbij ook belangrijk, die moeten sowieso nog wat herstellen van de zwangerschap.
    Zitten op een harde stoel helpt vaak ook trouwens, beter niet op fluffige kussens zitten.

Ik had het zelf ook, voelde ook niet dat ik moest plassen/poepen vaak, dus ging maar telkens op de klok naar de wc. Maar na een paar dagen + oefeningen ging het al snel beter, nu voel ik het alleen nog als ik ongesteld moet worden, maar maar minimaal.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik had dat zware gevoel ook. Heeft inderdaad met je bekkenbodem spieren te maken. Ze kunnen nu nog niet met zekerheid zeggen dat het een verzakking is. Het is normaal dat alles na de bevalling losser is en zwaarder aan voelt. Goed bekkenbodemspieren gaan trainen. Als het na 6 weken nog zo voelt dan naar een bekkenfysio gaan. Die kan inwendig onderzoek doen en nog meer tips en oefningen geven. Vaak denk je dat je oefeningen goed doet maar is het niet zo. Bij mij voelde het alsof er een baksteen onderin lag, alsof er elk moment nog wat uit kon komen. Inderdaad erger bij zitten en staan. Logisch ook, alles is uitgerekt en moet weer in juiste vorm komen. Ik moest veel rusten en liefst met kont iets omhoog zodat bodem rust had en niet steeds druk. Als het na lopen of zo pijn deed of druk werd erger dan was dat en teken dat ik teveel had gedaan. Te ver gegaan dus. Tussendoor was het dmv oefeningen goed te doen. Bij zwaar werk, veel lopen en menstuatie word het erger. En nu door de hormonen van de zwangerschap. Ik heb trouwens een voor en achterwand vezakking. Voel duidelijk dat de "buis/ingang" samen gedrukt word. Aan de bovenkant drukt mn blaas de boel dicht en aan de achterkant mn darmen.

4. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Ik heb een achterwand verzakking:(
    Gyn zei dat ik het sowieso een half jaar de tijd moest geven om te herstellen, zo niet dan gaan ze verder kijken wat we eraan kunnen gaan doen. Ik heb vooral veel last als mijn ontlasting hard word, en veel loop, dan komt er bij mij dus een bult uit mijn vagina! Heel fijn(not).

Deel Deze Pagina