Ben minder ver zwanger dan gedacht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annaenmarie, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Hoi allemaal,

Dit is mijn 3de zwangerschap. In 2010 ben ik 2 dochters verloren door een zwakke baarmoederhals. Nadien hebben we besloten om even rust te nemen. Eind januari van dit jaar zijn we er terug voor gegaan maar door stress had ik een erge lange cyclus (50 dagen) normaal heb ik altijd een mooie cyclus van 30 dagen. Naar de gynaecoloog geweest, niet mijn eigen daar want geen plaatst. De andere gynaecoloog heeft toen clomid voorgeschreven om mijn cyclus korter te maken. Na de eerste ronde direct zwanger. Na 4w5d bloed laten trekken. Bleek ik zwanger te zijn. Met mijn voorgeschiedenis heb ik direct een afspraak bij mijn gynaecoloog gemaakt omdat ik rond de 12 weken een cerclage moet krijgen, direct stoppen met werken,... Na 6w5d (8/5/2013) mocht ik voor mijn eerste echo gaan. Wat een geluk moest zijn is helemaal anders uitgedraaid. Ze kon zien dat ik zwanger was maar het vruchtje had niet de grootte wat die op 6w5d moet zijn dus ze dacht dat ik in de loop van de week het vruchtje wel ging verliezen want voor die termijn moest er een kloppend hartje zijn maar ik mocht een week later (gisteren) weer op controle. Op de echo was te zien dat het vruchtje verdubbeld is maar bij de metingen mat ze een embryo van zo'n 5 en een halve week. Ze vond het ook bizar omdat mijn bloedtest zo vroeg aangaf dat ik zwanger was. Ze denkt dat de clomid er voor iets tussen zit. Maar ze zegt dat ze dit al eens heeft mee gemaakt en die zwangerschap is goed afgelopen.

Nu ben ik zo onzeker. Volgende week moet ik weer op echo tot we een kloppend hartje hebben.

Wie heeft dit al eens meegemaakt en hoe is het afgelopen?

2. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Goh meid wat lastig.
    Ik heb dat eerlijk gezegd niet meegemaakt maar ik was met 6 weken ook bij gyn en je zag nog niks. Alleen een vruchtzakje en nog niks gebeurd. Volgende week met 9 weken weer een echo om verder te kijken :)

3. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    mijn echo zou op 6.3 uit moeten komen vlgs eigen berekening...

het vruchtje was helaas nog te klein om te meten(< 6 weken),wel hartactie te zien.
    ook had ik er bloedverlies bij dus de gyn vond het al met al niet heel rooskleurig met 2,5 week kwam ik weer..vlgs mijn berekening zou ik dan 8 week 6 dagen moeten zijn.....was het vruchtje 9 weken :)

En nu een paar dagen geleden weer een geweldige echo met een stuiterend frummeltje! Houd moed. het kan echt nog wel goed gaan!

4. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook ruim anderhalf week teruggezet.

Volgens mijn berekening toen moest ik 6.5 dagen zwanger zijn bij de eerste echo dat ik had, dit ivm bloedverlies.

Verloskundige zei toen nog geen 5 weken, geen hartje en een klein vruchtje. 2 weken later moest ik weer komen. Was de vrijdag voor kerst en op 2 januari moest ik weer heen. Vond het zulke nare feestdagen toen, ook omdat het bloeden niet stopte.

Na 2 weken weer gekomen en mij voorbereid op een miskraam, zat er een kloppend hartje en een goed gegroeid vruchtje die toen op ongeveer 6.5 dagen was neergezet, ukkepuk was keurig meegegroeid met de dagen dat ik moest afwachten.

Alleen wel ruim anderhalf week minder ver dan mijn berekening.

En check mijn banner ;)

5. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Hoi meiden,

Dank je wel voor jullie reacties. Ik voel me al iets geruster.

@kniks, ik heb je banner gelezen. Wat heftig maar toch geeft dit me wat moet om in te blijven geloven dat alles goed komt. Je bent toch ondertussen toch al 26 weken hé :)

@sadieraven, succes met je echo volgende week

@blondie, blij om te horen dat je echo goed was

6. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Mijn beste vriendin had ook verschillende keren een echo waarbij de groei totaal niet klopte met de test die ze al lang geleden gedaan had. De gyn zei dus dat het een miskraam kon worden. Uiteindelijk was het geen miskraam ze is nu zelfs bijna 34 weken zwanger. Waarschijnlijk had ze gewoon heel veel HCG in dr bloed waardoor de test het al veel eerder aangaf.

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    ik dacht ook dat ik verder was maar dat was dus niet zo, gewoon een late eisprong, kan gebeuren en hoeft helemaal niet erg te zijn.

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier ook. Bij de 1e echo dacht ik 7w6d te zijn. Werd ik zomaar bijna 2wk terug gezet! :/. Er was wel hartactie gelukkig. Bij de 2e echo weer 5dg vooruit! Ik zat er naast volgens eigen zeggen. Was ook een rare/lange cyclus. Maar de 2e x was het al een echt mensje met armpjes en beentjes! En het gaat prima, mijn buik groeit :). A.s di weer echo ivm nekplooimeting. ben benieuwd

9. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ kniks, hebben ze de oorzaak bij je gevonden dt ze je een andere halve week vroeger hebben gezet?

@ Nichelle, Ik kan echt niet verkeert geteld hebben of een late eisprong gehad hebben want we hebben nadien nog maar één keer seks gehad, was toen ook aan het temperaturen en ik heb heel vroeg in mijn zwangerschap bloed laten trekken.

Ik ben gewoon zo bezorgd omdat dit mijn derde kindje moet worden. Ik heb er twee al verloren op 23 en 24 weken. Ach ja, zolang ik geen bloed verlies is alles goed.

10. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    vandaag bij de gyn geweest en helaas is het vruchtje gestopt met groeien. Morgen krijg ik een curettage.

11. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Ach verdrietig :( sterkte voor jou!

12. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3