ik ben hopelijk nog even niet toe aan bevallen haha maar het onderwerp komt natuurlijk weleens ter sprake. Liefst zou ik thuis bevallen, vriendlief wilt naar het ziekenhuis, dus daar zijn we nog niet overuit. Maar als we thuis bevallen zegt mijn schoonma dat ze gebelt wil worden en in de woonkamer wil wachten..en vriendinnetje wil ook gebelt worden als het begint.. Als ik naar het ziekenhuis ga dan moeten mijn schoonouders wel rijden trouwens. Maar ik wil gewoon samen met mijn vriend zijn en geen gedoe...alsof je op dat moment lekker iedereen gaat bellen, je weet toch helemaal niet hoelang het gaat duren sowieso? Hoe denken jullie erover of hoe hebben jullie dit geregeld?
Ik ben nog lang niet toe aan bevallen, maar ik wil er behalve mijn man niemand bij hebben! Moet er niet aan denken dat er mensen in mijn woonkamer zitten te wachten. Nu wil ook niemand erbij zijn, maar ook al zou dat zo zijn dan hebben ze pech! Lekker de mensen bellen als ik ben bevallen is het idee!
Ik ga alleen de moeder of schoonmoeder bellen, die op dat moment beschikbaar is om op ons zoontje te passen. Ik ben de vorige keer thuis bevallen, en toen hebben we iedereen pas gebeld toen hij geboren was. Zeker als je thuis bevalt en geen andere kinderen hebt, lijkt het me persoonlijk niet nodig dat iemand weet dat je 'bezig bent'! Als je vervoer naar het ziekenhuis nodig hebt, is dat natuurlijk wel een ander verhaal! (Ik heb daar dus trouwens geen ervaring mee, dus weet niet of je vk jullie bijvoorbeeld zou kunnen 'brengen'?)
Oja, ik lees nu net nog even terug dat je vriend graag naar het ziekenhuis wil. Ik vind dat je, in overleg met je vk, moet doen wat jíj graag wilt! Jij moet je namelijk op je gemak voelen en kunnen 'ontspannen', en een vk laat je echt niet thuis bevallen als ze ook maar enigszins denkt dat dat niet goed zou gaan. Ik vind dat je bij een bevalling volledig voor jezelf zou moeten kiezen!! (en als dat dus betekent dat jij, indien mogelijk, thuis wilt blijven, moet je dat vooral doen!)
Wij bellen helemaal niemand. Ik denk dat ik dan wel genoeg aan mezelf heb. Hooguit manlief is erbij en verder horen ze het wel als de kleine geboren is hoor. Daarom wil ik ook niet thuis bevallen, voor het geval er toch iemand op het idee komt om even op visite te komen. Kan ik me helemaal niet meer concentreren.
Wij bellen alleen familie die Lenn opvangt als het begint.. Diegene zorgt ook dat onze hond te eten krijgt, mochtik weer s nachts bevallen.. Sterker nog: Wij hebben bij de eerste pas gebeld toen Lenn al een uur oud was.. Eerst even bijkomen, douchen en rusten.. Man heeft toen s.moeder en mijn moeder gebeld en zij hebben de rest van de familie gebeld.. We doen het nu weer zo.. Ik heb totaal geen behoefte aan mensen in de buurt die er niks te zoeken hebben..
Ik moet in het ziekenhuis bevallen, maar wij bellen onze ouders op zodra we in het ziekenhuis zijn en het goed op gang is gekomen. Mijn vader en stiefmoeder wonen op 300km afstand en die willen graag aanwezig zijn in het ziekenhuis. Mn moeder woont op 200km afstand, dus ook zij wordt tijdig ingelicht, omdat ik haar indien ik het nodig heb er bij wil hebben. Mn schoonouders bellen we als laatste, want die wonen op een steenworp afstand van het ziekenhuis. Mn schoonmoeder zou het liefste willen dat ik bij de eerste wee al direct bel, zodat ze met dr neus bovenop de bevalling kan zitten. Ze had ook al gezegd, dat ze tijdens de weeen me wel gezeldschap zou houden. Noway, dat, dat gaat gebeuren!
jullie hebben helemaal gelijk ook. Vriend vind het veiliger in het ziekenhuis en vriendin(zonder ervaring) begon over pijnbestrijding etc. Maar idd het is mijn bevalling, mijn keuze. En idd als de vk het niet verantwoord vind dan wordt het het ziekenhuis. Ik wil al dat gedoe en gestress niet dat ik weet dat mensen zitten te wachten etc.
doen waar jij je goed bij voelt!!! wij hebben toendertijd schoonouders gebeld om jelle op te halen hij is om 9 uur opgehaald en kwart voor 12 is de kleine geboren dus toen rond gebeld van te vcoren wist niemand het hij is lekker thuis geboren
Onee, zo min mogelijk mensen erbij hoor (vind ik)! Ik vond het al (achteraf) te veel toen er meteen door mijn vriend familie werd gebeld, toen onze dochter nog niet eens 'gecontroleerd' was... Ik zou zeggen, kijk hoe het dan loopt! Bellen is zo gebeurd, maar zeker als je een zware bevalling hebt gehad is het fijn als jij zelf kan bepalen wanneer wie langskomt.. Vooral: Neem écht even de tijd om na de bevalling met z'n drietjes te genieten.. Dat is zo bijzonder, en de dagen na je bevalling komt er (waarschijnlijk) al genoeg bezoek Koesteren hoor, familie/vrienden moeten maar begrijpen dat jullie niet meteen iedereen rondom het bed willen hebben. Een bevalling is zwaar, zowel voor moeder(/vader haha) als kind, lekker rustig aan doen en niet te veel plannen.
Ik wilde bij Mark thuis bevallen maar moest naar het ziekenhuis (had ik het vruchtwater gepoept) toen hebben we wel mijn schoonouders gebeld omdat deze op de terugweg waren van vakantie dus gezegd dat ze door moesten rijden . Omdat zij het toen ook wisten hebben we mijn ouders ook maar gebeld. BIj een thuisbevalling hadden we dat niet gedaan! Bij deze bevalling krijgt alleen de eventuele oppas van Mark het te horen ik wil er echt niemand bij hebben behalve mijn man de VK en kraam Je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Jij moet kunnen ontspannen tijdens de bevalling.
Mijn schoonouders begonnen bij de oudste ook van wel bellen he dan gaan we in de wachtkamer van het ziekenhuis zitten wachten. Heb zeer duidelijk aangegeven dat ik dat niet wilde en dat als ze dit plan door zouden zetten dat we ze niet van te voren op de hoogte zouden brengen dat het al begonnen was. Boodschap was dus zeer duidelijk en ze zijn lekker thuis gebleven. Als het nu zover is dan ga ik mijn schoonouders bellen dit ivm de opvang van mijn dochter. Maar heb ook al duidelijk aangegeven dat de eerste die na mijn man de kleine mag zien mjin dochter is en dat ze daar ook rustig de tijd voor krijgt. Daarna mogen pas de opa's en oma's komen kijken. Dit zal ik tegen de tijd van de bevalling nog wel eens duidelijk communiceren tegen mijn man en mijn schoonouders.
Wat een kul zeg ... wij hebben helemaal niemand gebeld.. ja, op een beschaafd tijdstip enige uren NA de geboorte van de kinderen... ik vind het zo'n onzin dat er allemaal mensen bij willen zijn. Persoonlijk ik de geboorte van een kind iets van de ouders en hooguit wat hulp van een vk / gyn en kraam maar niemand anders. Het is echt niet zo dat de nieuwigheid er gelijk af is! Doe waar jij je goed bij voelt en doe vooral geen dingen die anderen willen! Dit is van jullie! Neem een taxi en laat je schoonouders lekker thuis... wie niet weet, wie niet deert!
Wat lees ik op dit forum toch vaak over opdringerige familie. Wie gaat er nou op eigen initiatief bepalen dat je bij een bevalling wilt zijn, dat is toch bij uitstek iets waar je voor gevraagd moet worden? Ik zou als ik jou was gewoon vooraf heel duidelijk zijn en zeggen dat je gewoon samen wilt zijn tijdens en direct na de bevalling, dat moeten ze toch snappen. En dat jullie gelijk bellen als ze kunnen komen. Wij hebben wel gebeld voor we naar het ziekenhuis gingen en gelijk Gé sms't toen hij was geboren. Daarp kregen wij heel netjes de vraag wanneer ze mochten komen kijken. Zo heb ik eerst even lekker kunnen douchen en zijn we nog even een uurtje samen geweest.
Ik wil thuis bevallen. Als ik en de baby schoon zijn en aangekleed zijn dan gaan we bellen dat de kleine is geboren. Dan kan ze later op de dag langskomen, eerst willen we wat eten (in elk geval de baby) en wij waarschijnlijk ook wel. Wij nodigen ze pas na een aantal uur uit zodat we eerst een paar uur met z`n 3e hebben.
Zodra het gaat beginnen, bellen we mijn moeder, aangezien zij en mijn man bij de bevalling aanwezig zijn in het ziekenhuis. Me schoonvader en zwager bellen we ook gelijk dat het begonnen is, maar hun komen pas als we weer thuis zijn. Voor de rest bellen we niemand. Je moet lekker doen wat je zelf wilt. De baby iser een dag of 2 dagen later ook gewoon
Wanneer ik naar het ziekenhuis moet gaan dan ga ik alleen met mijn man, en bel mijn moeder op als het snachts is komt ze bij mij thuis op de kleine oppassen anders gaat de kleintje naar oma.
Ik wil ook echt alleen mn lief erbij en wij willen poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. Inderdaad ook eerst de tijd om zelf kennis te maken met ons meisje en haar ook voeden. Na een uurtje ofzo gaan we dan wel bellen en dan spreken we dan af of ze nog naar het zkh komen of gewoon bij ons thuis om kennis te maken met hun kleinkind. Ik moet er niet aan denken dat er allerlei mensen ergens nerveus zitten of staan te wachten op actie. Wie weet duurt het 2 dagen....
Bij mijn vorige bevalling wisten mijn ouders en mijn zusje dat op die bewuste dag de bevalling ingeleid zou worden in het ziekenhuis. Straks zullen we mijn ouders bellen als we naar het ziekenhuis gaan als de bevalling begint, omdat zij dan op hun kleinzoon passen. Ik denk dat ik ook mijn zusje bel als het begint, maar verder niemand.