Goeiemorgen meiden, Mijn man heeft vanaf 1 november een nieuwe baan en wel interntionaal chauffeur naar scandinavie. Dit houd in dat hij 2,5 week van huis is en dan vervolgens een week thuis. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb nog twijfels of ik het allemaal wel red in mijn eentje en hoe ik het allemaal moet gaan doen straks in februari rond de bevalling??? Heb er al nachtmerries van gehad dat hij straks in noorwegen of zweden zit en dat hij niet terug kan komen als ik moet bevallen. Hij heeft nu een baan waarbij hij elke dag rond half 4 thuis is, maar zijn contract stopt 31 oktober. Financieel gaan we er natuurlijk flink op voorruit, we leven nu van een minimum en straks kunnen we aardig gaan sparen en daar ben ik wel heel erg blij om. En wat moeten we tegen onze dochter vertellen en hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet het idee heeft dat papa niet meer terug komt. Heeft er iemand tips voor me??
Mijn man is nationaal chauffeur, maar heeft wel tijdelijk internationaal gereden, maar dan was hij maar paar dagen van huis. Ik snap je twijfels en denk dat het ook terechte twijfels zijn, maar hij kan er ook voor kiezen om dit werk te accepteren en dan verder te zoeken naar ander werk. Dan heeft hij in ieder geval iets!
Ja dat is idd ook nog zo, maar om nou elke keer van baan te wisselen. Hij is al een aantal jaar bezig met van baan naar baan te hoppen en ik zou het toch ook wel prettig vinden om een beetje zekerheid te hebben, ook financieel. Hij heeft erg veel sollicitaties de deur uit gedaan, maar omdat hij weinig ervaring heeft haken veel werkgevers af. Hij wil zelf graag internationaal rijden, omdat hij als nationaal chauffer ook lange dagen moet maken.
poeh das lang. hier een die binnenland rijd (brandstoffen)en heel af en toe een weekje buitenland en dan vind ik die 5 dagen al lang hahaha. terwijl ik niet anders gewend ben dat de mannen in de familie allemaal een week van de hut zijn. nee met die kleine zou ik zo lang niet trekken.maar wie ben ik. je zal het heel veel uit moeten leggen aan je dochter denk ik. en met de bevalling tja ik denk gewoon hopen dat hij in de buurt is of dat hij heel snel de boot kan pakken
Mijn vader was vroeger heel vaak weken van huis ( Olie wereld dus week werken week thuis of zelfs maand werk maand thuis ) en ik heb als klein meisje nooit de ervaring gehad dat papa niet terug zou komen. De "kunst" is om er een leuke tijd van te maken als hij weg is, en daarna te genieten van dat hij een hele week thuis is. Dus bv meiden dingen en daarna gezins dingen.
Mijn man is militair, en is soms ook lang van huis. De langste tijd is ruim 5 maanden geweest. Hij heeft ook regelmatig een oefening en dan is hij 2 weken weg. Hoe ik het allemaal doe...uhmm tja gewoon alleen. Als hij er wel is ontlast hij mij zoveel mogenlijk. Rond de uitgerekende datum zou hij eigenlijk op oefening zijn in Zuid-Duitsland. Gelukkig mocht hij gewoon in Nederland op de kazerne blijven. Misschien dat jou man tegen die tijd in Nederland wat ritten kan doen?
Mijn man en ik zijn beiden chauffeur. Maar wij zijn wel iedere avond thuis (Al is het regelmatig pas 's avonds laat) Ik denk dat het voor jou gewoon een kwestie van wennen is en dan je dan na een tijdje ziet of je ertegen kunt of niet. Ik vind het heerlijk om zo eens wat tijd voor mezelf te hebben als mijn man later thuis is, maar hij komt natuurlijk wel thuis slapen en dat is wel een heel groot verschil. Ik wil jullie in ieder geval heel veel succes wensen en misschien valt er bij zijn nieuwe werkgever wel een oplossing voor te vinden in de tijd dat jij uitgerekend bent. Wat betreft je dochter, denk dat het voor haar ook wennen zal zijn.
Mijn vriend is schipper werkt week op week af Ik heb hier heel veel moeite mee gehad, soms nog steeds! Ik vind die week dat hij van huis is echt niet leuk en strax met de kleine zal het wel nog meer tegenvallen je went er wel aan, heus wel maar leuk, nee in mijn ogen zal dat het nooit worden! Als het allemaal een beetje tegen zit gaat hij rond januari ander werk doen, waarbij hij alleen de weekenden en (soms) tussendoor is thuis is. Ik heb gezegd dat als ik dat niet trek ik gewoon verwacht dat hij wat anders zoekt en aan zn gezin denkt. Ik snap best dat er geld op tafel moet komen, maar ik ben er ook nog!
Hier nog een vrouw van een militair. Ik ben niet anders gewend dan dat ik doordeweeks sowieso alleen ben met de kleine.. Daarbij is hij regelmatig 2 of 3 weken weg en soms een paar maanden. De kids wennen er wel aan hoor! Vooral als ze het vanaf het begin al meekrijgen.. Ok, het is af en toe pittig voor jou om alleen te zijn maar je redt het vast wel.. Onze dochter is nu 1 jaar en ben nu bijna 30 weekjes zwanger van nr 2 incl. bekkenklachten, ik werk zelf 3,5 dag maar ondanks dat is het goed te doen!.. Gelukkig heb ik wel een hulp in de huishouding en heeele lieve (schoon)ouders die altijd voor ons klaar staan..
Bedankt dames! Ik snap dat het erg wennen zal zijn in het begin en dat ik er misschien wel helemaal niet aan ga wennen, maar dat moeten we dan over een tijdje maar gaan bekijken. In het verleden zat hij ook wel eens in de kost maar dat was voordat onze dochter is geboren en toen was hij van maandag tot vrijdag van huis. Ik vind 2,5 week gewoon heel erg lang en nu met de zwangerschap en straks de bevalling. Volgens mij heeft dat bedrijf waar hij voor gaat werken niet veel binnenlandse ritten, maar daar gaat hij volgende week maandag naar informeren. Zou het een fijn gevoel vinden als hij niet helemaal in scandinavie zit rond mijn uitgerekende datum. Ik kan gelukkig zelf ook wel blijven werken in het weekend daar ben ik al heel erg blij om, dan heb ik ook nog eens een moment waarop ik mezelf kan zijn en niet alleen maar mama. Ik hoop dat mijn dochter het straks ook allemaal een beetje snapt, heb er al wel over nagedacht om een kalender te kopen of te maken zodat ze kan zien wanneer hij thuis is wanneer niet.
Ja als militairsvrouwen hebben jullie hier natuurlijk ook mee te maken, daar had ik nog niet eens aan gedacht haha. Mijn zwager is ook militair, maar zijn vriendin ook dus hun zijn het wel gewend en zij hebben nog geen kinderen dus dat maakt het voor hun wat makkelijker. Terugvallen op mijn familie is niet echt mogelijk, mijn vader werkt heel erg veel, mijn zusje woont 60 km verderop en heeft zelf ook een drukbezet leven en met mijn schoonmoeder kan ik niet echt door een deur dus dat zijn geen opties. Als mijn zwager en schoonzusje niet op oefening zijn zouden hun wel een keer kunnen oppassen, maar dat is ook echt sporadisch aangezien ze doordeweeks ook bijna niet thuis zijn, dus ik ben afhankelijk van vrienden. Ik heb gelukkig 2 vriendinnen die kunnen oppassen als ik aan het werk ben. ( tussen de 7 en 12 uur per week. Hulp in de huishouding heb ik niet en dat wil ik eigenlijk ook niet, ik hoop gewoon dat ik het tot de bevalling allemaal zelf kan blijven doen. Heb er straks iig tijd genoeg voor.
Hier ook een man die int. chauffeur is, alleen rijd die van mij alleen in de benelux en is nooit langer als 5 heel soms 6 dagen van huis. Nu zo rond het eind rijd hij in een straal van 3 uur rond huis (en zelfs dat vind ik soms nog erg ver want als hij aan het laden of lossen is kan hij ook niet direct weg) en slaapt hij iedere nacht thuis of hij staat 's nachts max 1 uur van huis af. Kan je man niet regelen dat hij rond de uitgerekende datum, misschien in de buurt wat kan werken of op de zaak misschien??
ik niet hoor al het aan vriend had gelgen was hij internationaal blijven rijden maar ik kon er niet aan wennen. dus is hij brandstoffen gaan rijden wat hij daarvoor ook al had gedaan. qua loon is hij er niet op achteruit gegaan hij brengt nu ongeveer een 2500 netto thuis voor 50/60 uur per week (e6) dus voor hem was het geen probleem gelukkig en hij is nu iedere dag lekker thuis.
met de bevalling reed vriend hier op max 2 uurtjes de planning hield hier ook heel goed rekening mee. nu duurde de bevalling heel lang maar ik heb hem echt nodig gehad tijdens de weeën
Ja eraan wennen zal het grootste opstakel voor mij zijn denk ik. Ben het nu zo gewend dat hij om half 4 al thuis is. Meestal ga ik dan even slapen omdat ik de hele zwangerschap al heel erg moe ben, maar dat kan straks dus ook niet meer. Ik denk dat ik elke avond om 9 uur knock out in bed lig hahaha
Jeej,weer een clubje waar ik me bij kan aansluiten.. Mijn vriend is ook internationaal chauffeur,rijdt containers... Komt 9 van de 10 keer niet verder dan de Benelux maar is gewoon heel de week weg,van maandagochtend vroeg tot vrijdagavond Liefs Sylvia
Ik vind het ook moeilijk dat hij nu bij de meeste afspraken met de vk en echo's er ook niet zal zijn. We hebben een 3d echo gepland 3 november, maar dat is de dag dat hij vertrekt naar scandinavie. en ik krijg met 28 en 34 weken nog een groeiecho omdat mijn dochter niet al te groot was bij de geboorte.
Dat is hier wel zo hahaha, hij is wel iedere avond thuis maar eigenlijk ook nooit voor 8 uur en dan ligt de kleine meid al in bed Ik heb mijn man leren kennen als int. chauffeur dus ik weet niet beter, maar het zal vast wennen zijn, zeker als hij echt 2,5 week weg is. Doordat mijn man Benelux rijd komt hij zo nu en dan weleens thuis eten, koffie drinken of is hij 's avonds en 's nachts thuis als dat zo op de route ligt!
Hier ook een vriend die int. chauffeur is. Hij vertrekt zondag op maandag nacht en komt vrijdag avond of zaterdag weer terug. Ik moet zeggen ik vind het heerlijk! Sommige mensen vragen zich af hoe ik het allemaal in mijn eentje doe een kindje en we hebben nog 3 honden. Maar het gaat allemaal vanzelf. Mijn zoontje trekt nu meer in het weekend naar zijn papa toe en dat is ook wel fijn. Maar ik merk door de weeks niet dat hij hem mist ofzo.
Mijn man is nationaal vrachtwagenchauffeur maar was tot begin dit jaar internationaal chauffeur. Hij reed ook buitenland toen ik vorig jaar zwanger was,maar gelukkig is onze dochter op zondag geboren en was hij thuis. Ik kon er zelf niet meer tegen dat hij zoveel van huis was omdat ik overal alleen voor stond en de kinderen miste hun vader ook. Nu is hij elke avond thuis,niet altijd met etenstijd maar hij komt thuis en ik zou ook niet meer willen dat hij weer internationaal ging en hij zelf ook niet omdat hij zoveel mist van de kinderen.