Barbecue

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke4mei, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

We zijn ons een beetje aan het orienteren op een barbecue. Ik wil zelf graag een simpele, eentje op pootjes met een rooster waar je kooltjes in moet doen. Dan twijfel ik nog...met of zonder deksel.
    Mijn man wil graag een elektrische. Heb je dan nog wel een barbecuesmaak vroeg ik me af.
    Wat zijn jullie ervaringen en wat hebben jullie staan...

2. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou t niet weten

3. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Op jou had ik toch wel gerekend eigenlijk. Zo'n liefhebber:p

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Wij hebben net een nieuwe gekocht.
    Een Weber. Precies wat jij omschrijft.

We hadden een elektrische maar nee, dat is gewoon echt niet hetzelfde.
    Veel minder werk wat betreft het opstarten en minder rook. Echter ook veel minder lekker. Die BBQ smaak zit er niet aan.

5. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha, kom wel een sateke bij jou pikken dan.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Elektrische moet je niet voor een goedkope gaan want die worden absoluut niet heet genoeg. Dat is echt zo vervelend, als het een half uur duurt voor je vlees een keertje gaar is!

Wij hebben vorige week een leuke barbecue bij de Blokker gekocht voor een vriendelijke prijs. Ik heb geen zin om honderden euro's neer te leggen voor een barbecue die je misschien 10 keer gebruikt per jaar. Maar dat is natuurlijk een eigen overweging.

7. Jax

Jax Lid

5 dec 2012
    79
    4
    8
    NULL
    NULL
    Een Weber! Wij hebben m nu een jaar en werkt super

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij hebben een "klassieke" Weber (met deksel) en die bevalt uitstekend :) Bij een electische (die hebben mijn ouders) mis ik inderdaad het typische barbecue gevoel én smaak....

De deksel is erg handig bij de wat grotere stukken vlees die even een beetje moeten roken / stomen / smoren :)

9. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Wij hebben een gasbarbecue, ook heel fijn.

10. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben een gas bbq die van die lavastenen heet maakt. Lekkere bbq smaak en geen gezeur met kooltjes. Is een amerikaanse met zn deksel erop.

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou mooi een weber kopen, ben je wat meer kwijt maar dan heb je er jaren plezier van. Die van ons hebben we 2 jaar en is nog in super goede staat ook de binnenkant, want bij goedkopere beschadigd het melamine al na 1x bbqen. En webers worden echt super heet!
    Geen electrische doen hoor geen ene reet aan.
    Souders hebben een electrische maar kregen de afgelopen keer de vraag of we onze weber meenamen. :D

We hebben wel een weber op hoge pootjes en wieltjes. Handig als je klaar bent met bbqen en hem aan de kant wil zetten.

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij schaffen dit jaar een Weber aan, met houtskool.

13. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wij hebben ook een Weber, ideaal!

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Een Weber! Bbq op elektrisch of gas vind ik persoonlijk geen bbq. Deksel is ideaal, blijft het vlees lekker sappig en kun je ook voor langzame garing en rollade gebruiken. Wij hebben er ook een pizzaplaat bij.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Skottel brij of hoe schrijf je dat? Is wel op gas maar jeetje wat heerlijk!

16. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Wij hebben een Weber! Ideaal ding, ik vind het fantastisch, ik heb inmdidels ook een paar keer van elektrische BBQ's en gad-BBQ's gegeten en dat was écht een verschil

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik weet niet wat voor merk ik heb - ik heb hem tweedehands (in goede staat) kunnen kopen via marktplaats en werkt met kooltjes. Er zit een deksel op en heeft een groot rooster. Hij is ideaal!

18. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Weber zeker weten het lekkerst

19. Een weber.
    als je de lekker smaak wilt van kooltjes, dan de gewone.

Wij hebben een gasbbq van Weber..en vinden hem ideaal.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben er zo'n eentje ALDI Nederland - vanaf zaterdag 27/04

Mijn schoonmoeder heeft een electrische maar wat een gekloot, duurt echt lang voordat het vlees een keertje gaar is.
    Nee gewoon lekker knoeien met kolen, en het oh en aah van de kinderen aanhouden als er een speklap een steekvlam veroorzaakt :D

Deel Deze Pagina