Bah, kon nergens op dit forum een topic hierover vinden.. ik hoorde het gister op het nieuws en ik heb gejankt.. gatverdamme.. ik vind dit ZO erg. Ik las ergens anders dat hij ook een briefje bij zich had met het adres van een ander KDV 3 kilometer verderop.. heb je ver*&(^$% geploeterd en gezwoegt om een mooi kindje op de wereld te krijgen is er een of andere psycho die het van je af probeert te nemen. Niet te vergeten de trauma die iedereen oploopt, zelfs de kleintjes.. heb hier geen woorden voor. Hoop dat hem een zware, zware, hele zware straf boven het hoofd hangt. Rotterdam, 23 jan. België is geschokt door een dodelijke steekpartij in een kinderdagverblijf. Een man stak vandaag willekeurig in op baby's en peuters in een crèche in Dendermonde. Hij doodde twee baby's en een medewerkster. Tien kinderen raakten gewond. Ze zijn niet meer in levensgevaar. De vermoedelijke dader vluchtte op de fiets, maar kon na een massale zoekactie worden aangehouden in een naburig dorp. Zijn motief is onbekend. Rond tien uur in de ochtend was de vermoedelijke dader, een 20-jarige man uit de omgeving van Dendermonde, komen aanfietsen bij kinderdagverblijf Fabeltjesland in Sint-Gillis, een deelgemeente van Dendermonde. Hij had zijn ogen zwart geschminkt en droeg een rugzak. Hij belde aan, zei iets te willen vragen en liep direct door naar de baby-afdeling. Met een mes stak hij daar wild om zich heen. Daarna ging hij door naar de peuterafdeling, waar hij ook instak op de totaal verraste en kansloze kleine kinderen. Op dat moment waren er 21 kinderen en zes begeleidsters in de crèche. Na zijn daad stapte de dader weer op de fiets en verdween. De politie rukte direct massaal uit. Andere kinderdagverblijven en scholen in de buurt kregen direct strenge bewaking. Op elke straathoek stonden agenten, afkomstig van korpsen uit de verre omtrek. Bij de massale zoektocht trof de politie de vermoedelijke dader aan in het nabijgelegen dorp Lebbeke. Bij zijn arrestatie raakte hij gewond. De procureur zei vrijdagavond op een persconferentie dat de verdachte weigert mee te werken aan het onderzoek. Hij is niet onder invloed van drugs of alcohol. De jongeman was niet ontsnapt uit een psychiatrische instelling, aldus de procureur. Ook was de verdachte geen bekende van de politie. De procureur zei dat de man zal worden voorgeleid op verdenking van drievoudige moord en meerdere moordpogingen. De man heeft zich niet verzet tegen zijn arrestatie. Hij had een mes bij zich toen hij opgepakt werd. Dat was niet het wapen waarmee hij drie mensen ombracht. Het gebruikte wapen werd teruggevonden in de buurt van het kinderdagverblijf. Burgemeester Piet Buyse van Dendermonde: Het is onwerkelijk. Iedereen is in shock. Ook de kinderen die niet gewond zijn. Ook de mensen van de hulpdiensten. Dit is niet in woorden te vatten. (bron nrc.nl)
Ik heb gister met tranen in mijn ogen naar het nieuws gekeken over dit.... afschuwelijke nieuws. Heb er gewoon geen woorden voor... Ik werk zelf ook op een kdv en dacht bij mezelf wat nou als dat hier was overkomen... Ik zou echt nooit meer kunnen werken op een kdv... het is zo iets verschrikkelijks. Je houdt zelf ook gewoon van de kids die er komen. En als dat zo gruwelijk word afgenomen.... Pffff
jezus! zit met een brok in mn keel.....kan er echt met mn verstand niet bij....die ouders jezus zeg....en natuurlijk de kindjes en die babytjes. Dat verwacht je toch niet. Die vent heeft zo`n zieke en verdorven geest, die moeten ze opsluiten en NOOIT meer vrij laten. In dit soort gevallen vind ik het echt dood en doodzonde dat er geen doodstraf bestaat in onze omgeving....achtelijke idioot !
Ja, gister op het nieuws gehoord dat die h*fter het met voorbedachte rade heeft gedaan... Euh.. Hoe ziek ben je dan?!?!?! Van mij mogen ze em direct een spuitje geven, of nog beter, hem op dezelfde manier afmaken als hij bij die kindjes en die medewerkster heeft gedaan...
Ik hoorde het gisteren ook op het nieuws. Echt verschrikkelijk! Wat vreselijk voor die ouders, de kindjes, maar ook voor de medewerkers van het kdv. Een nachtmerrie! Zo iemand moet ze levenslang opsluiten en pijnigen. Ik heb er de hele avond aan moeten denken en het vind het ontzettend erg dat er zon mensen op deze aardbol kunnen rondlopen! Ik heb er geen woorden voor.
Poeee, .. Hier zijn toch geen woorden voor! Zelf werk ik ook op een kinderdagverblijf .. Je gaat meteen denken ; Gatsie het had ook bij ons kunnen gebeuren, of dat kan gaan gebeuren! Echt afschuwlijk!