Goed zo Trees, fijn, dat zijn alvast stappen waar je iets aan hebt! En als je zo moe bent helpen alle beetjes enorm (maar niet genoeg op langere termijn natuurlijk, dus jullie gaan nog meer stappen zetten en dan wordt het allemaal steeds beter. Niet schrikken als je je na een paar wat betere nachten ineens juist weer moeier gaat voelen hoor. Je vermoeidheid komt er dan uit... Ben je eigenlijk nog wel aan het werk zo? Volgens mij wel, maar ik vind het wel super dat je dat volhoudt en dat je dat over hebt voor je werk. Ziekmelden is natuurlijk ook een optie, in jouw situatie. Al snap ik het als je dat absoluut neit zou willen.
Wat fijn dat je 2 keer hebt kunnen slapen!! Hopelijk blijft dit ritme erin zodat jullie weer lekker tot rust komen, Groetjes Maaike
Ik snap heel goed dat samenslapen nu inderdaad gewoonweg minder veilig is. Is een co-sleeper niets voor je? En als je nachten beter worden met een nachtfles, nou, dan denk ik dat dat voor jullie een heel goede oplossing kan zijn!
Bedankt! Ik werk inderdaad nog, maar heb het geluk dat ik al bijna drie weken vakantie heb. Woensdag begin ik weer en hopelijk wat uitgeruster. Wij hebben een cosleeper in wiegformaat, maar ze past er helaas niet meer in. We denken er wel overna om een grotere aan te schaffen, maar ze zijn nogal prijzig. Een (goedkoop) ledikant ombouwen kan niet met ons hoge bed. Dirksmama. Jij weet volgens mij erg veel van borstvoeding. Weet jij hoe het zit met mijn productie als ik één flesje geef. Het resultaat van afgelopen nacht is dat ze één nachtvoeding (de voeding waarbij ze normaal ook al erg slecht dronk) heeft overgeslagen en één voeding is dus vervangen door de fles. Kan dit een negatieve invloed op mijn productie overdag hebben? Het is namelijk zeker niet de bedoeling dat dit het begin van het einde van de borstvoedingsperiode is.
Nee, je kunt dat flesje gewoon geven. Je hebt ook genoeg kindjes die in de nacht geen voeding vragen. Je zal op dat moment minder productie hebben, maar dat is niet erg, want je geeft dan geen voeding. Lekker flesje blijven geven dus als je het mij vraagt. Ik ben daar na de 6 maanden niet zo moeilijk mee zeker als het de moeder goed doet! Was een vraag aan dirksmama, maargoed, wilde er toch op antwoorden haha!
Ik wilde even zeggen dat ik het echt super knap van je vind dat je het al zo lang hebt volgehouden en dat ik het fijn vind om te lezen dat je zo'n goede nacht hebt gehad! Hopelijk is dit voor jou de oplossing en kan je daardoor nog heel lang (uitgerust) borstvoeding blijven geven Wel heftig zeg, die enorm versnelde schildklier!
Als die fles niet supergroot is dan is het effect op je productie ongeveer hetzelfde als wanneer ze uit zichzelf zou doorslapen. Mocht je kunnen kolven, dan is dat natuurlijk de ideale flesjesvulling.
Ik kan je helemaal niet adviseren, want ik heb totaal geen ervaring met de gecompliceerde situatie waar je in zit. Ik wil je dus vooral veel sterkte wensen!