duizelig...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Newlymom, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi,

Ik geef al bijna 3 maande borstvoeding en het gaat hartstikke goed.
    Nu merk ik sinds een week ongeveer dat ik soms duizelig ben,voel me dan licht in mijn hoofd...

Zou het door de BV komen? Moet ik hiervoor naar de huisarts? Ik eet vrij goed,drink erg veel. En het rare is dat het pas sinds een week is..

Misschien iemand die er ook last van heeft?

Alvast bedankt voor de reacties..

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Even je ijzer laten nakijken.

Kan weleens daar mee te maken hebben.

BV neemt natuurlijk ook wel veel energie

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    BV kost je in principe natuurlijk nauwelijks energie. Dat is op te vangen met een bruine boterham met kaas extra per dag.

Maar bij sommige vrouwen daalt vlak na de toeschietreflex de bloeddruk opeens heel snel, of het bloedsuiker. Daar kun je heel duizelig van worden. Door te zorgen dat je als je gaat aanleggen je iets te eten en drinken onder handbereik hebt kun je dit probleem vaak al opvangen.
    Helpt dat niet, dan even bij de huisarts bloed laten prikken. Tijdens het ontzwangeren kan je schildklierfunctie wijzigen of je HB laag raken. Dat is met een bloedtest makkelijk op te sporen. En heel goed borstvoedingsvriendelijk te behandelen.

4. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik heb ook last van duizeligheid. ik ben naar ha geweest en blijkt dat me bloedruk te laag is.

5. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb precies hetzelfsde....alleen eigenlijk nooit de link met bv gemaakt...
    Denk/weet dat het waarschijnlijk gewoon ijzer tekort is...even wat extra botherhammen met appelstroop eten enz...ik eet en drink ook goed...maar toch duizelig...ik hoef maar te snel op te staan of ik wordt licht in mn hoofd...ook sinds een paar weken pas

Had tijdens zw ook ijzertekort, moest toen aan de pillen

6. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb zo een afspraak bij de HA ben benieuwd wat ie zegt...ik laat het nog wel even weteh,ik denk ook dat t ijzertekort is,maar goed ik hoor het straks wel..

7. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi,
    Ik ben bij de HA geweest,mijn bloeddruk is laag en morgen moet ik bloed prikken,volgens haar zag ik er ook nogal bleekjes uit,ik hoop in elk geval niks ergs...

8. fafje

fafje Niet meer actief

vast niet :)

9. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik ben benieuwd naar de uitslag.
    ik had trouwens geen ijzer tekort. alle bloedwaardes waren prima.
    alleen een lage bloeddruk

10. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben ook erg benieuwd,ze vond me sowieso er erg bleek uitzien en mijnbloeddruk was aan de lage kqant..
    Maandag krijg ik de uitslag....

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier ook een te lage bloeddruk. ik merk het als ik op sta dan word het gelijk zwart voor mn ogen& licht in mn hoofd maar dat had ik in mn zwangerschap ook (en heb het ook gehad toen ik niet zwanger was). hier gelukkig geen lage hb meer, door een fout van het ZH heb ik daar zowat 20 weken mee gelopen dus ben blij toe :p

12. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb inmiddels de uitslagen binnengekregen. Heb een lage bloeddruk en bloedarmoede.ik heb geen medicijnen gehad maar wel wat verstandig is om te eten/drinken..
    Zik voel me echt zwakjes,vooral na het geven van BV....

13. fafje

fafje Niet meer actief

ja zorg dat je tijdens het voeden altijd wat te drinken hebt...eventueel ook iets eten ervoor of erna...muesli repen ofzo;)

en verse jus d'orange bij je avond eten

14. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Maar krijgt mijn kleintje geen buikkramp van jus d'orange? Dat is de reden dat ik het niet drink...

15. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik dahct dat ook, als je kindje heel gevoelig is..maar je met geen liters drinken..gaat om een glaasje...neemt bepaalde vitamines uit je eten beter op als je het bij een maaltijd drnkt!

volgens mn ha is het juist goed sinasappelsap te dirnekn voor de stoelgang voor je kindje, werkt laxerend

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Welnee joh, da's weer een van de dingen van het fabeltjeslijstje (net als priklimonade, bruine bonen en kool).

Gewoon drinken. Mocht je kind er wel last van krijgen (heel zeldzaam) dan merk je dat toch?

Leuk bedacht van je huisarts, maar 't klopt niet.
    Wel als je het zo aan je kind zou geven, maar dat wordt tegenwoordig voor 9 maanden afgeraden, i.v.m. allergeniteit van citrus. Maar echt, via je melk heeft sinaasappelsap GEEN effect.

17. fafje

fafje Niet meer actief

wat stom dan heh....moet wel zeggen dat ik soms wel het idee heb dat hij op dingen reageert hoor...met ame heet eten of gekruid, dan krijgt ie standaard heel erg stinkende scheetjes..

van de jus zal wel dan...ach jaaaaa

18. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    appelstroop op brood eten ;)

en de vers geperste sinasappelsap drinken met brood eten, want dat versterkt de opname van ijzer ;)

19. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ga het dan toch eens proberen,ik heb er ook zo'n trek in,juist omdat ik hoorde dat het pijnlijk kqan zijn voor de kleine...ben benieuwd...

20. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ohja en appelstroop heb ik ook maar meteen ingeslagen..

Deel Deze Pagina