Bang om te poepen na knip

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Bubi, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indiaan

Indiaan Niet meer actief

Aah, dat is een eerste keer die ik niet snel weer zal vergeten!
    Na 5 dagen moest het toch echt gebeuren, zag er ook enorm tegenop door de knip. Viel uiteindelijk heel erg mee, ik was zo trots als een aap toen het gelukt was! Had het liefst mijn vriend geroepen om het resultaat te laten zien, maar toch maar niet gedaan... :)

Maar; gewoon rustig je tijd nemen, valt echt reuze mee!

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Geen knip maar door stort bevalling was mijn bekkenbodemspier extreem snel opgerekt dus bij een beetje druk voelde t al alsof ik nog een kind kreeg

Klinkt raar maar ik had een natte washand via de voorkant tussen mijn benen en daarmee hield ik voorin de boel bij elkaar zodat de druk alleen op achter stond!

Ga ik een evt volgende x weer zo doen :)

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oh meid, hou op schei uit....

Ik had een ingeleide bevalling waarin ik direct in een weeenstorm met persdrang kwam. Beeb zat al diep in het geboortekanaal op mijn stuit te duwen (kwam ook met punthoofd naar buiten)..

Van het begin tot het einde was net geen 5 uur.

Flinke knip (die ook ontstoken raakte en ik behoorlijk ziek werd)..

....ik kon niet poepen...durfde niet te poepem..

Ik deed het staand boven de pot.....(gehuilt van schaamte en ellende) denk een week of 2 a 3 en toen was de pijn minder toen durfde ik weer te gaan zitten.

Ook heb ik nog niet durven kijken daar beneden, ik voel een dik litteken zitten, ik kijk echt niet..........

Ik kreeg wel forlax om de ontlasting dunner te maken.

4. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Mijn 'ergste' nachtmerrie is waarheid geworden...
    Mijn knip is losgescheurd door poepen...!!
    Volgens de vk zou het echt niet kunnen gebeuren. Ik had al een paar keer aangegeven dat het echt niet ging.
    En toen bleek het dus wel te kunnen, wat een horror..!!
    4 kraamperiodes heb ik zo'n enorme pijn gehad aan mijn hechtingen.
    Mijn laatste bevalling heb ik geen knip of scheur gehad en dus ook geen hechtingen, kon ik eindelijk lekker poepen! :)

5. dekilene

dekilene Niet meer actief

ik vond het ook doodeng was alleen gescheurd.. veel vezels en fruit eten..
    ik was trouwens ook zo vrouw bij me 2e kindje die direct in een kleermakerszit aan het voeden was:p me kraamverzorgster vroeg zich ook af van hoe kan dat...

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Een bevalling na de bevalling. Vreselijk vond ik het beide keren. Na de eerste bevalling een flinke knip gehad. Heeft dagen geduurd en uiteindelijk lag ik te luchten in bed en voelde ik het komen. Lag al op een matje dus heb het laten gaan. Schaamde me kapot, maar was er wel vanaf. Bij de tweede een avond mijn best gedaan, maar het wilde niet. De volgende ochtend was het er zo.

Wat helpt is met een washandje of een kraamverband tegen de voorkant drukken, zachtjes, zodat je weet waar je heen moet persen mocht het nodig zijn.

7. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Happy news update: het is gelukt! Zen modus op de wc, vriend bracht een boekje voor afleiding. Ik heb denk ik zo'n 10/15 min gezeten en nauwelijks geduwd, ging best goed en deed nauwelijks erge pijn:). Daarna meteen de douche in gegaan.
    Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar ik heb even daarna wel hele erge pijn gekregen aan m'n wondje. Volgens de kraamzorg heelt het goed maar ik moest echt huilen van de pijn:(, de zwelling lijkt ineens een stuk harder. Kan niet wachten tot alles daar weer normaal is!!!

8. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Tip ! Vraag een verdovende gel met lidocodine werkt kort maar lang genoeg om te poepen of plassen. Ik heb weken lang de gel gebruikt installagel ! Zo heet t. Is eigenlijk voor inbrengen catherers

Is echt mijn redding geweest ! Vraag huisarts totdat t genezen is.

Ik ging op bed liggen spoot dat spul op me totale onderkantje en kon daarna eindelijk plassen.

9. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, ik was ook bang voor de pijn en bang dat de hechtingen zouden knappen..:$ Ik durfde ook echt niet te persen of kracht te zetten. Ik lag in het ziekenhuis dus heb van de zuster zakjes met poeder gehad, toen floepte het er zo uit.:D Geen idee wat voor spul dat was, maar het werkte wel als een trein;)

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Goed zo. Gelukkig viel het allemaal mee.
    Dat met 4 dagen de hechtingen meer pijn doen komt door de zwelling. Ze zijn aan het genezen. Ik vond de hechtingen nog het ergst van alles. Goed koelen met natgemaakte en daarna ongevroren kraanverband. Werkt goed.

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Heel herkenbaar. Ook ik heb na mijn bevalling zo'n topic geopend :p

De druk van de wcbril was al pijnlijk, laat staan nog druk zetten. Ik kreeg wel drang om te poepen, maar durfde niet. Geprobeerd, al hurkend, onder de douche. Maar nee....

Uit eindelijk roosvicee laxo gedronken, veel :D en op dag 4 lukt het! Appeltje eitje. Had mezelf druk gemaakt om niets, roosvicee laxo had zijn werk gedaan.

Ik was zo trots dat ik zelfs mijn moeder heb gesmst en direct mijn vk heb verteld toen ze binnen kwam. :D

Edit: lees dat het gelukt is! Good for you :D

12. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

Ik had een totaal ruptuur graad 4,

Na 2 weken pijn tijdens stoelgang door 4e graads aambeien anale prolaps verzakking van de endeldarm, anale kloven en dan nog een stomme domme fout van de gyneacloog die mijn anus met onoplosbare hechtingen heeft verwijderd.

Het is al 2 jaar geleden mijn bevalling en na 6 operaties aan me anus is 3 weken geleden de hechting eruit gehaad door middel van een grote operatie bij mijn kringspier. Nou hechting zag er niet uit!!!

Lang dik materiaal met 10 grote knopen erin.

Nu nog steeds 2 jaar pijn op de wc:(.

Wat kan er toch een hoop mis gaan maar wel een leuke zoon gekregen.

13. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    OOOOOH dit vind ik echt vreselijk voor je!!! En ik maar zeuren die anderhalve week pijn na mijn knip van voor naar achter. Jeetje zeg!
    Ik ben gelukkig mooi en goed gehecht, het heelt erg goed en heb eigenlijk bijna geen pijn meer.

Hoop voor je dat de pijn toch echt weg gaat!

14. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    jeetje wat een ongelofelijk heftig verhaal! oei ik gruwel er bij.... hopelijk gaat het na al die operaties gauw beter met je!!!

Hier gaat number two wel okee, ik let er op dat ik veel vezels eet en zodra ik moet iets heb om me af te leiden (boekje, mobiel). Wondje doet wel wat meer pijn de laatste twee dagen, volgens de vk ziet het er goed uit, waarschijnlijk staat er wat spanning op maar omdat ik onderhuidse hechtingen heb zit het van binnen. Lopen gaat jammer genoeg ook niet top, maar ik klaag niet meer want ik kan ten minste zitten en er is niks ernstigs.

15. loussie

loussie Lid

22 aug 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een tip, curanol tabletten. Wordt de ontlasting superzacht van (en niet meer te houden:p, je moet dan echt) Is eigenlijk bedoeld voor aambeien, maar ja, voor hetzelfde doel....
    Ik was flink uitgescheurd tot aan kringspier, maar poepen met curanol ging prima:D

16. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

Hai Bubi,

Ik nam ook veel de vezeldrankjes maar je moet er echt veel bij drinken en als je dat niet doet krijg je er juist harde stoelgang van.
    Na de 1e jaar met pijn ben ik uiteindelijk overgestapt naar movicolon laxeermiddel. Het helpt je goed tijdens de stoelgang. Probeer het een paar weken zodat je wondje niet zo pijn doet want het is vervelend voor je nu je ook je baby moet verzorgen. Movicolon kan geen kwaad als je het voor even gebruikt. Smeer er ook iets verzachtend op als het mag van de huisarts. Lidocainne zalf helpt tegen de pijn. Probeer wat bekkenbodem oefeningen te doen waarschijnlijk staat er ook veel spanning op je bekken. Rustig aan meid :)

Hai Elayfai,

Nou ik snap ook wel dat jij heel veel pijn hebt gehad na de knip.
    Ze zeggen dat een knip pijner doet dan een zelf uitgescheurd plekje.
    Ik ben blij dat het bij jou goed genezen is! Met pijn je kraamtijd doorgaan en verder is echt niet fijn.
    Ik weet zelf ook niet waarom er zoveel mis is gegaan bij mij.
    Ik heb volgens mij teveel moeten persen dat alles gezakt is en kapot is gegaan, had gewoon wel een knip moeten krijgen. En dan de gyneacoloog die verkeerde hechtingen gebruikt.

Ben vandaag langs de chirug geweest en hij zegt dat het goed geneest alleen heb ik nog wel veel pijn. Het zal 3 maanden duren voordat me pijn weg is. Al heb ik het gevoel dat ik altijd pijn zal blijven houden omdat het natuurlijk een totaal ruptuur is geweest en zoveel ingrepen ben ondergaan. Helaas ook last van incontinentie met ontlasting. Heb 2 zware jaren gehad maar aan veel verholpen.
    En nu maar hopen dat een 2e kindje nemen beter gaat. Ik moet dan met een keizersnede bevallen.

Sterkte meiden!

groetjes

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik had (gelukkig) geen knip, maar wel twee kleine schaafwondjes die gehecht moesten worden. Het voelde zo enorm beurs daar dat ik al bang was om op de bril te gaan zitten. Ik had het gevoel dat de hechtingen spontaan zouden openknappen als ik druk zou zetten. De vroedvrouw raadde me hier aan om tijdens het poepen tegendruk te geven tegen de hechtingen met een washandje of maandverband. Uiteindelijk viel het alles mee.

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Bij mij hielp het heel goed om tijdens de ontlasting de anus te spoelen met warm water. Ik ontspande dan meer denk ik. Liters water gebruikt, maar wat een opluchting zeg!
    Vanuit het ziekenhuis heb ik zo'n flesje met een lange tuit meegekregen. Die kan je mooi bovenaan je bilnaad houden, zodat het water precies goed stroomt.
    Appelsap werkt hier trouwens ook goed!

19. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik was er ook erg bang voor de eerste keer...(ook een knip gehad) Uiteindelijk na 3 of 4 dagen toch gegaan en het viel 100% mee. Gewoon spoelen met koud water, dat werkt echt verkoelend.

20. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Oh zo herkenbaar :D

Ik ben afgelopen zondag bevallen en het was heel heftig, meteen een ferme knip en de zuignap erbij want ons mannetje zijn hartslag recupereerde niet of toch amper.
    Ik durfde ook absoluut niet gaan poepen en was dus ook blij dat ik niet moest.
    Bij het plassen was ik al bang, ik durfde bijna niet met een wc papiertje in de buurt ervan komen.

De eerste keer dat ik ging poepen heb ik inderdaad wat tijd genomen voor mezelf. Mijn bekkenbodemspieren zijn wel alweer wat getraind want de kinesiste heeft me meteen oefeningen gegeven, dus dat hielp wel. Dan bij het afvegen héél voorzichtig geweest want ja, die knip loopt daar. En ondertussen ben ik al een tweede keer kunnen gaan ook.
    De zwelling is al aan het wegtrekken maar de pijn van de knip blijft, wat ook logisch is.
    Ik probeer mezelf goed te verzorgen zodat het goed geneest.

Deel Deze Pagina