bang om te poepen onder de douche

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yukl, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha :D Gek kind heb jij ;)

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hij moet (ja heb het zo lang mogelijk uitgesteld...) vandaag naar de kapper. Wordt vast ook dikke pret. ;)

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Misschien eens samen naar de winkel gaan en hem een leuk (goedkoop) speeltje laten uitzoeken waar hij mee onder de douche/in bad kan spelen? Heeft hier goed geholpen ;) Vigo werd zo afgeleid door het nieuwe speeltje dat het opeens helemaal geen probleem meer was onder de douche :D

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter wil ook absoluut niet onder de douche. En tot vorige week wilde ze altijd heerlijk in bad spelen, maar nu niet meer. Ook krijsen krijsen krijsen, echt verschrikkelijk.. Ze heeft lang haar er zit meestal wel stroop, pasta of weet ik het wat in, dus ze moet gewoon echt om de dag gewassen worden in bad of onder de douche. Wij hebben de oplossing ook nog niet gevonden...

5. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Exact mijn zoontje! :D
    De kapper is echt een enorm drama (ze komt aan huis gelukkig), wegen en meten bij het CB vindt ie ook maar niks en de tandartsstoel vond ie ook maar eng (zelfs bij papa op schoot).

Douche en bad gaan hier gelukkig nog prima, maar we hebben dan ook nog geen poepincidenten gehad ;) Hier speelt ie altijd met bad/douchespeeltjes, misschien is dat iets, dat ie het dan wel leuk vindt?

Succes bij de kapper ;)

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier ook een controlfreakje dat hele drama's maakt bij de kapper, de dokter en het CB. De tandarts heb ik uit ellende nog maar niet geprobeerd. Als er vreemden aan zijn lijf zitten wordt hij helemaal wild.

Hoewel ik wel moet zeggen dat de kapper de laatste keer wél goed ging (op wat gejengel na), omdat ze daar een stoel hadden in de vorm van een tractor, met een stuurtje erop. En laat hij nou net verzot zijn op tractoren ;)

Dat afleiden met een nieuw badspeelgoedje, wat iemand hier zei, zou ik dus ook proberen. Misschien helpt het?

7. adi

adi Niet meer actief

Hier geen poepincidenten, maar mijn zoontje zit ook weer in zijn anti bad/douche fase. Hij kreeg wat water in zijn oren in het badje en dat deed zeer, en sindsdien is het 1 grote hystersche drama als het badtijd is.

Eergisteren ging hij met papa onder de douche onder de mum dat hij papa moest wassen. Normaal doen ze hier in bad ook elkaars haren wassen dus hij kent het principe wel.
    Dus papa op de douchevloer zitten, Aldin een klodder shampoo in zijn handen en smeren maar op papa, grote lol. Hij had totaal niet in de gaten dat ie zelf ook onder de douche stond.

Wij proberen ook van alles om hem over zijn angst te helpen.

Succes iig!!!

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe ging het bij de kapper, Yukl?

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Drama ;) Kapper heeft hem extreem snel geknipt onderwijl een andere kapper op hem in praatte en hij op mijn schoot zat. En toen ze klaar was, was hij ook in 1 keer weer vrolijk. ;)

Ook weer onder de douche geweest vandaag. We hebben besloten om het anders te gaan doen en hem iedere avond als vaste prik onder de douche te zetten. Zodat hij weet waar hij aan toe is. We deden het voorheen om de dag (en de laatste tijd nog minder).

10. zogelukkig

Pffff, vervelend he!:(

Hier gaat de kapper goed als hij bij mij op schoot mag, zonder schorten, speeltje met bliepjes in de ene hand, rijstwafel in de andere en een vermaak-kapster die gekke bekken trekt.

Ik knip hem ook zelf hoor, maar kom in de knoei bij de overgang van de oren naar de nek...

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zelf knippen heb ik ook eens geprobeerd maar dat werd best wel scheef :D

Ik heb mijn zoontje zelfs een lolly gegeven bij de kapper in de hoop dat hij het dan wel toe zou laten :) Dat was voor het eerst in zijn leven dat hij uberhaupt een lolly kreeg haha. Hij vond het leuk, maar deed er niets mee en uiteindelijk heeft hij hem aan papa gegeven met de boodschap "papa lolly eten". :D

Dit was al de vierde keer bij de (veel te dure) kinderkapper. Helpt niets, voordeel is alleen dat ze het gewend zijn en uitgebreid de tijd willen nemen. De gewone kapper werd veel te nerveus van hem. Daarmee is de ellende ook begonnen.

12. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Eerst naar de toilet gaan of op het potje en laten zien dat hij niet hoeft te poepen en dan douchen misschien stelt dat hem gerust?

13. zonnebloempjes

28 mei 2008
    12
    0
    0
    Hier na een poepincident in bad ook totale paniek. Resultaat is dat ze al drie maanden niet meer in bad is geweest! Sinds ze twee maanden terug opnieuw een incident had bij/onder de douche, wil ze daar ook niet meer onder. We hebben alles geprobeerd: samen, papa of mama die het voordoet, nieuwe bad/douche speeltjes en met geweld eronder gezet, maar niets help.
    We wassen haar nu bij de wasbak en wassen haar lange haar elke 5 dagen in de gootsteen onder een sproeikraan. Dat vindt ze niet leuk, maar alternatief (bad/douche) nog minder.
    We hebben het niet meer over bad of douche, in de hoop dat ze vanzelf wel weer een keertje wil. Ze durft nl wel buiten in een badje te spelen zonder luier aan... Maar op het potje (met of zonder kleren) durft/wil ze al helemaal niet. Ze is 26 mnd, hoop dat deze fase snel over is en ze toeraakt aan zindelijkheidstraining...

14. zogelukkig

Wat een toestanden allemaal! Waarom heeft het zo'n impact, is dat de leeftijd? Waren ze maar iets ouder, zodat ze duidelijk konden uitleggen waar hem nu precies de schoen wringt he?

Ik zou toch het buitenbadje eens proberen. Of anders straks op een warme dag met de blote billen spelen in een plas/meertje? Ik zou vooral het woord poep helemaal niet noemen, geen potjes, gewoon niks wat herinnert aan de grote boodschap.

Sterkte allemaal!;)

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier hetzelfde probleem (gehad)
    Ik ben jammer genoeg wel boos geworden (ben slecht ik weet t ) toen hij voor de 3 keer poepte onder de douche.
    Eerste 2 keren gezegt kan gebeuren geen drama gemaakt laatse keer dus wel wij douche namelijk samen en hij poepte letterlijk op mijn voeten!
    Ellende daarna niet meer willen douchen weken met washandjes aan de slag geweest totdat ik besloot een babypop te kopen (zo 1 die kan plassen en poepen met zo'n goedje erbij) Pop mee onder de douche Anthony baby laten eten en promt poep babypop over Anthony heen ( was dus de bedoeling he om het duidelijk te houden hihi).
    Hij vond t vies en zei tegen de pop je mag niet poepen in de douche!
    Drama klaar voortaan pop mee niet laten eten haha en om de dag heerlijk douchen!

16. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Hoi,

Ik heb niet alles gelezen, maar wij hebben hier een paar weken lang hetzelfde meegemaakt. Ook enorme drame om in bad te gaan of te douchen, was totaal overstuur. Ze had bij mijn schoonouders in bad gepoept en was dus bang om het weer te doen.
    Het gaat nu goed, maar wel met een washandje tussen haar benen. Dit werkt bij ons dus heel goed. Heeft ze het gevoel dat ze niet helemaal bloot is vanonderen en dat dit het wel opvangt hihi. Misschien een tip.

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou denk ik een potje neerzetten en zeggen dat als het moet er een potje staat.

Maar ja...wat Zogelukkig zegt is misschien ook wel zo. Gewoon niet meer over hebben.

Maar toch zou ik het zo op proberen te lossen.

Deel Deze Pagina