Hallo lieve meiden, Wij hebben besloten voor ons 2de kindje te gaan. In april de laatste prikpil laten (in totaal 4 injecties gehad) en nu wachten tot de menstruatie doorbreekt... Merk wel echt dat het allemaal aan het rommelen is Bij ons zoontje heb ik veel bloedverlies gehad en ben ik ook wel wat misselijk geweest, maar prima te doen eigenlijk... dit stopte beide bij de 12/13 weken. Maar nu ben ik zo bang voor een 2de zwangerschap, ben zo bang dat ik weer zo'n bloedverlies ga krijgen en misschien nog wel banger om 100 keer erger misselijk te zijn... Heb namelijk een flinke fobie hiervoor. Wie kan mij geruststellen? I need it....
Ben bang dat niemand je kan geruststellen.... Je kan een heerlijke, zorgeloze zwangerschap krijgen maar ook een wat minder leuke met veel kwaaltjes, waaronder misselijkheid. Niemand kan je dat van te voren vertellen. Natuurlijk zou ik lekker hopen op het eerste maar zou ook zeker uitgaan van het tweede, kan het alleen maar meevallen, toch? En onthou: het is maar tijdelijk en daarna krijg je er iets prachtigs voor terug! Op naar een fijne zwangerschap!
Hey vlinder! Mijn tweede zwangerschap was veel zwaarder maar een vriendinnetje van me is nu zwanger en die heeft op moeheid na nergens last van. Dus het kan wel . Enige wat ik zelf heb gemerkt en wat iedereen om me heen ook zegt is dat je de tweede zwangerschap veel meer moe bent maar dat komt vooral omdat je er al 1 rond hebt rennen.
Hier ook onwijze emetofobie en ook heel bang. Wij zijn net het vruchtbaarheidstraject weer ingegaan. Hier is de angst ook altijd gebleven, ook bij de eerste. Maar ik heb tijdens de zwangerschap en bevalling nooit last gehad van misselijkheid. Ik denk dat je eerste zwangerschap een prima indicatie is, maar garanties heb je nooit. Die heb ik nu ook niet. Vond het starten van de medicatie ook weer heel spannend maar tot nu toe voel ik mij prima . Extra spannend vind ik het omdat ik nu voor mijn werk een eind moet rijden elke dag. Maargoed. Wie weet ga ik straks (en jij ook) fluitend door de zwangerschap heen. Je druk maken heeft simpelweg geen nut. En onthoud dat voldoende rust nemen ook altijd belangrijk is, eigenlijk bij alles. Lichamelijke klachten worden altijd erger wanneer je moe bent. Succes!
Hier ook iemand met emetofobie en bezig voor een 2e kindje. Ik ken je gevoel echt heel goed, ik ben daar ook heel bang voor! Alleen merk ik dat die angst naar de achtergrond verdwijnt naarmate er meer tijd overheen gaat, de wens is kennelijk groter. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet misselijk geweest, daar probeer ik me aan vast te houden, hoewel ik mij realiseer dat dit nu anders kan zijn. In juni was ik zwanger, helaas werd dit een miskraam. Ik heb toen, om rust voor mezelf in te bouwen, contact gezocht met de ha, met de vraag of ik direct medicatie kon krijgen moest ik misselijk worden. Hij is op de hoogte van mijn angst en dat was helemaal geen probleem, ze maakte er een notitie van zodat als ik belde ik direct iets kreeg. Dit gaf wel rust. Misschien een idee? Hopelijk hebben we snel een positieve test in handen en een mooie zwangerschap zonder misselijkheid!
Ja precies dit. Ik zit nu op 1dpo en be er niet zo mee bezig. Bij de eerste ook helemaal niet misselijk geweest. Ik heb deze ronde voor het eerst Ovitrelle ipv Pregnyl gespoten om de eisprong op te wekken en dit vond ik weer heel eng, omdat ik dit nog nooit eerder had gehad. En onthoud dat je medicatie ook altijd via je vk kan krijgen. Ik weet zeker dat áls ik misselijk word, ik direct om medicatie ga vragen. Ook al zijn het maar enkele vlagen, ik wil niet voortdurend in angst leven, dit geeft mij héél erg veel stress (paniekaanvallen, hartkloppingen etc). Mocht er dan iemand moeilijk gaan doen, dan overdrijf ik de situatie gewoon. Maar wie weet hebben we helemaal nergens last van!
Iedere zwangerschap is weer uniek! Mijn eerste ging super makkelijk, terwijl mijn huidige echt niet prettig is qua hoeveelheid en hevigheid van klachten. Ik hoop vooral voor je dat je zwanger mag gaan worden en dat je dan een fijne zwangerschap zult hebben!
Herkenbaar hoor, ik zou ook niet lang afwachten met medicatie vragen, mijn angst is gewoon echt te groot. Omdat ik dus ook bang was voor weerstand van mijn ha (als het bijv niet ‘erg genoeg’ zou zijn) heb ik gebelt, hij reageerde super goed, en dat gaf wel echt rust. Nu weet ik dat als ik weer zwanger ben medicatie geen probleem is. Dat is echt heel fijn. Maar hopelijk mogen we gewoon een fijne zwangerschap hebben zonder misselijkheid! Wat een rotfobie is het hè
@Typicalme afschuwelijk! Ik heb het zelfs zo erg dat ik mijn man gescheiden laat slapen toen ie een x ziek werd.