Hoi, Ik wil cranberry tabletten gaan slikken uit voorzorg tegen blaasontsteking. Ik denk nl dat ik blaasontsteking heb en ga morgen urine naar de huisarts brengen. Mag ik tijdens de zwangerschap cranberry pillen slikken. Ik heb ze van Optimax 600 MG
Volgens mij mag het wel. De vk beveeld het mij aan, heb nu voor de 3de x een blaasontstkeing. Ik zou dan wel een combi nemen met vit c, en dan wel de vit c die niet time relaesed is. Een hoge dosis vit C ( ascorbinezuur) verzuurd de urine. Je kan ook cranberry sap drinken. En veel drinken. Zodat de boel doorspoeld en niet te lang je plas ophouden. En na de sex gaan plassen. ( en ik doe het allemaal en helpt geen zier)
Ik slik ook cranberry maar dan in capsules en heb dit ook aan de verloskundige gevraagd en het is geen probleem maar is juist een aanrader als je overgevoelig bent voor blaasontstekingen. Alleen heeft het geen nut om ze te gaan slikken als je al een blaasontsteking hebt want het geneest niks. Het zorgt er alleen voor dat er een soort vliesje aan de binnenkant van je blaas komt zodat bactieren iets minder kans hebben om zicht te gaan nestelen.
Als je vk het aanbeveelt, ga ik er vanuit dat het mag! Ik slik dagravit mama en baby en daar zit ook vit. C in. Vervelend zeg 3x blaasontsteking!
Ik weet dat het niet geneest, ik laat dan ook morgen mijn urine controleren. Ik wil het wel gaan slikken om (een volgende keer) te voorkomen.
Het zorgt voor een goede balans en ondersteuning van de blaas.En het voorkomt de meeste blaasontstekingen als je goed en elke dag slikt. Het heeft dus wel degelijk nut. Ik slik ze ook, omdat ik 4 jaar geleden nierbekkenontsteking heb gehad en 1 niet nog maar 20% werkt hierdoor.
Ik weet dat het wel nut heeft anders slik ik ze zelf ook niet ik bedoelde alleen maar dat anto-biotica alleen helpt als je al een blaasontsteking hebt maar dat cranberry het wel kan helpen voorkomen.