bang om te werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door pattyxx, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pattyxx

pattyxx Actief lid

12 dec 2014
    130
    0
    0
    Hallo

Ik heb sinds een week best veel last van harde buiken sinds 4dagen zijn sommige ook echt pijnlijk
    Ook heb ik al een lange tijd behoorlijk veel pijn in me rug en stuit.
    Ik ben pas 22weken.
    Ben nu ziek gemeld ivm harde buiken maar ik weet gewoon dat als ik weer ga werken dat de harde buiken weer meer gaan worden en ik wil ons meisje echt niet hierdoor in gevaar brengen.
    Ik weet niet goed wat ik moet doen Ik weet dat terug gaan werken voor problemen gaat zorgen ik werk in de thuiszorg ben al 8uur per week minder gaan werken en kantoorwerk is ook geen optie omdat lang zitten net zoveel pijn doet als het werken zelf.
    Ben een beetje radeloos.
    Iemand tips wat ik kan doen?

2. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Contact nemen met je arboarts als zwangere heb je veel rechten.

3. pattyxx

pattyxx Actief lid

12 dec 2014
    130
    0
    0
    Ja dat ga ik ook doen na het gesprek met de verloskundige ben alleen zo bang dat ze me toch aan het werk zetten krijg al harde buiken als ik opsta om te plassen
    Ben ook zo bang op het moment om ons meisje kwijt te raken

4. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Veel harde buiken zijn een teken dat je rustiger aan moet doen. Dus het advies van je vk zal (moeten) zijn: minder werken of stoppen met werken. De gezondheid van jou en je baby gaat boven blijven werken

5. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik zou inderdaad contact opnemen/houden met de Arboarts. Deze adviseert je waarschijnlijk om het rustiger aan te doen. Lijkt me een fijn idee naar je werkgever toe, dan krijgt hij dit ook bevestigd door een professional.

Misschien kun je een paar uurtjes kantoorwerk doen? Ik had de laatste weken ook veel last van harde buiken, maar af en toe een rondje lopen en staan en zitten veel afwisselen hielp bij mij!

Deel Deze Pagina