een beetje raar (onderzoek zonder gediplomeerde)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dolfijntje1985, 12 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik moest vandaag naar de verloskundige voor gewone controle en zou ook vandaag een echo krijgen, of het hoofdje goed lag.
    komen we daar en zit er alleen iemand in opleiding en een stagere,
    nou vind ik dat niet erg want hun moeten het ook leren maar er zat helemaal geen gediplomerde bij :rolleyes:. zgt ze ook nog wij zijn niet gespecaliseert in echo's maar het verschil tussen de kont en het hoofdje zien wij ook wel.
    toen ging ze van te voren ff voelen maar ze drukte zo hard in mijn buik onderin waar het hoofdje zat dat deed best zeer.
    toen zei ze nou gaan we ff een echo maken kijken of ik gelijk heb hoe hij ligt.
    nou lag hij idd goed in mijn bekken al helemaal ingedaald.
    dus dat is wel goed maar vind het wel heel raar dat er helemaal geen gediplomeerde bij stond. en vind het helemaal niet prettig dat ze zo hard bij zijn hoofdje zat te duwen want dat deed echt een beetje pijn en dat heb ik nog nooit gehad.
    nou maak ik me best wel zorgen of dat kwaad kan dat ze zo hard tegen dat hoofdje aan zat te duwen. vandaar dat ik ff mijn verhaal kwijt moest

liefs diane

Edit mod: je titel wat duidelijker gemaakt, hier graag op letten.

2. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.093
    1.073
    113
    Ik vind het ook nooit een fijn gevoel als ze voelt hoe diep het hoofdje ligt.
    Idd een beetje pijnlijk.

3. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    volgens mij hoef je je daar geen zorgen over te maken. Als ze bij mij voelen hoe diep het hoofdje ligt drukken ze ook best hard...en voelt het ook ietwat pijnlijk/ vervelend....

4. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Klopt, bij mij deed het voelen naar het hoofdje ook best pijn. En ze heeft wel gelijk, het verschil tussen kop en kont kunnen zij ook wel zien op de echo :D

5. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Leuk lijkt me idd wel anders, en als ik me niet vergis, mag je weigeren door hun geholpen te worden, of op zijn minst eisen dat er een gediplomeerde bij zit.

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ja dat mag je vragen ja of er een gediplomeerde bij wil gaan zitten...maareh als een stagiaire op een gegeven moment genoeg geleerd heeft en ze zelfstandig mag zal er echt niet steeds iemand op de neus bij gaan zitten :rolleyes:

Ik neem aan dat als ze het niet zelfstandig mocht doen dat ze haar dat dan ook niet zouden laten doen.

Maar goed neemt niet weg dat het voor jou vervelend voelde en dat zou ik de volgende keer gewoon nog even benoemen. En mocht het weer gebeuren direct benoemen. Misschien was zij zich namelijk van geen kwaad bewust en had ze zachter gedaan als jij het aangegeven had...

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het kan inderdaad pijn doen als ze voelen, hoe lager het ligt, hoe meer ze moeten duwen om te voelen en dat kan pijn doen. Met 33 weken heb ik er toen de hele dag nog last van gehad. Maar het kan geen kwaad, bij de bevalling duwen ze soms ook mee als dat nodig is en dat gaat een stuk hardhandiger.

Bij mij zeggen ze trouwens vaak wel dat het niet zo prettig kan zijn voordat ze gaan voelen. Maar dan weet je het voor de volgende keer, in principe duwt elke verloskundige zo hard, omdat ze het anders niet kunnen voelen.

8. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    mijn kindje ligt vanaf 32 weken al diep(en is al 4 weken ingedaald) en vanaf dat moment als de verloskundige het kindje ging voelen vind ik het ook niet prettig maar dat komt gewoon omdat er druk van onderen komt te staan.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vond het ook altijd heel naar hoor...als ze gingen voelen. Ik denk dat ze daar niet omheen kon ;)
    Fijn dat alles goed was!

10. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    oke dank jullie wel voor de reactie's, was een beetje bang dat het niet goed was dat het zeer deed want, het deed nooit zeer maar weet nou dat het zeerder kan doen als hij ligt ingedaald.

liefs diane

11. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Als je wordt onderzocht door iemand in opleiding,dan staan ze onder
    toezicht van
    de verloskundige..Doorgaans hebben co-assistenten al een aantal