Advies graag. Krijgt ze zo wel genoeg?

Discussie in 'Voeding' gestart door Babs1977, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hoi meiden,

dit is sinds gister ons schema. Ze doet het er trouwens prima op. Houdt het ook goed vol want de laatste tijd liet ze zo vaak restjes staan van de fles

7 uur 200 cc opvolmelk en 1 schepje Bambix (voor de vezels)
    11 uur fruithapje met liga
    12 uur 200 cc opvolgmelk
    15 uur danoontje en diksap. Later wil ik koekje of rijstewafeltje doen maar daar snapt ze nu nog niks van en wil haar toch een tussendoortje geven.
    17 uur warme maaltijd + beetje volle yoghurt
    19.30 220 cc opvolmelk

Of krijgt ze zo te weinig melk binnen? Kan iemand mij helpen?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmmmm ik weet het niet. Nathan zit nog op 4 flessen van 200 en is bijna 2 maanden ouder.
    Ze mogen trouwens geen yoghurt hebben voor de 8 maanden.
    Misschien handig om dat danoontje eruit te halen met diksap en die vervangen voor de fles?

Melk is belangrijker dan een danoontje, daar komt bij dat die behoorlijk vol zitten met suikers. Maar goed, dat is je eigen keus. Maar ik denk dat ze toch wel wat te weinig melk binnen krijgt.

Misschien even met het CB bellen, die weten het zeker?

3. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ja ik zat ook heel erg te twijfelen. Maar die fles van 15.30 dronk ze vaak niet meer op. Of ze zat heel erg te hannessen met die andere flessen.
    En ik zie dus ook al wel meiden met kindjes van 6 maanden die ook op 3 flessen zitten. Dus vandaar mijn vraag.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja het ligt er natuurlijk helemaal aan of je kind er aan toe is. Nathan drink alle 4 de flessen helemaal leeg. Hij krijgt geen tussendoortje. Fruit sochtends en warme hap als wij ook eten. En de laatste fles is een pap fles.

Als ze het hier goed op doet, en je voelt je er goed bij kan je dit gewoon blijven volhouden toch?

5. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik wil straks dus wel een liga of rijstewafeltje tussendoor geven ipv dat danoontje. Maar dat snapt ze nu nog helemaal niet. Ze likt er wat aan en gooit dan het koekje weg. Dus daarom doe ik dat danoontje anderd redt ze het nooit natuurlijk. En dat gedoe met die flessen wat ik zo zat omdat ik iedere keer zat te stressen in de hoop dat ze die flessen eens goed leeg zou drinken.
    Nu heb ik het dus gister voor het eerst zo gedaan en ik merk dat ze het er goed op doet. Maar ik wil natuurlijk niet dat ze te weinig voeding binnen krijgt.

6. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Misschien kan je gewoon een halve fles geven als ze aangeeft dat ze daar genoeg aan heeft?

Ik probeerde de liga/rijstwafel gewoon in het begin, om zelf te leren eten. Eerst likte hij er idd alleen aan, maar na een weekje of zo snapte hij het wel en ging hij wel echt sabbelen. Het hoeft nu ook nog niet allemaal naar binnen toch?

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen is net iets ouder en ik zit ook nog op 4 flessen met een fruit en groentehapje. Mijn schema is:

7:00 200 cc opvolgmelk
    10:30 fruithapje
    12:00 200 cc opvolgmelk
    15:00 groentehap + toetje
    17:00 200 cc opvolgmelk
    21:30 200 cc opvolgmelk

De flessen gaan niet meer allemaal helemaal op, fruit en groente wel. Bij mij zei het CB ook om gewoon de melk aan te blijven bieden en dan laten ze vanzelf een fles vallen. Als ze echt een volledige maaltijd gaan eten hebben ze die fles niet meer echt nodig ook.

8. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Sofie eet wel goed bijvoeding. Een half potje fruit (maak het wel vers) en een half groot potje (niet vers) warme hap en toetje na.
    Ik hou het toch maar bij 3 flessen. Het gaat prima zo nu gelukkig. En die overige 3 flessen drinkt ze wel met smaak op gelukkig.

9. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Je mag wel overgaan op 3 flessen hoor. Ik zit nu ook op 3 flessen op advies van de kinderarts. Hij vind dat ze daar oud genoeg voor is. Ook omdat zij ook fruit en groente krijgt.

Lekker je schema zo laten dus!

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je zou als tussendoortje een broodkorstje kunnen geven, kunnen ze lekker op sabbelen.

11. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik dacht dat een broodkorstje nog niet mocht. Pas vanaf 7 maanden? Maar het mag dus al wel? En wat voor brood dan? Tarwe of wit? Volkoren mag zeker niet?

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Volkoren idd even mee wachten. Maar een tarwe broodkorst om op te sabbelen mag vanaf een maand of 6.
    Echt brood aanbieden vanaf een maand of7-8.
    Heb je al eens op het bijvoedingsforum gekeken, daar staan hele goede tips op.

Wit zou ik sowieso niet doen.

13. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Nee. Welke site is dat?

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    http://www.network54.com/Forum/382080/

Het is voor alle babies, BV,KV, met een allergie of speciaal dieet.
    Ik heb er heel veel aan gehad, heb ook het boek thuis. Nu gebruik ik het nog zelden,maar in het begin, was het voor mij echt een naslagwerk.

Mede doordat ik totaal niet tevreden was over de expertise van het CB, ben ik op deze site naar info gaan zoeken.

15. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Oh dankjewel. Ga gelijk even kijken.

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742