Heeft seks zin na eisprong??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Shafra, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ben nog niet heel bekend met alles over zwanger worden, want dit is pas ronde 1 namelijk :p

Mijn eisprong is de 12e geweest, en hoe gek het ook klinkt ik heb het echt gevoeld!! Ik had soort van steekjes rechts en links onderin bij je lies (wat soms ook ff pijnlijk voelde maar zeker wel draagzaam was)...Weet niet of je het beide hoort te voelen, maar zo voelde het wel ongeveer, haha.

Nu weet ik al wel dat je paar dagen voor de eisprong en de dag erop seks kan hebben om de kans te vergroten. Nu ben ik heel benieuwd of het ook na de eisprong "nut" kan hebben om de kans te vergroten....misschien weten jullie er meer van af dan deze broekie ;)

Ben benieuwd of er nog wat tips zijn...

Thanx!

2. dphoek

dphoek Niet meer actief

#2 dphoek, 14 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2012
    Hoi,

Ja, we hebben het allemaal gaanderweg geleerd:p

Ik zal de cyclus kort uitleggen:
    De eerste dag van de cyclus is de eerste dag van de menstruatie. Als we uitgaan van een mooie, regelmatige cyclus van 28 dagen, dan heb je meestal tussen dag 14 en dag 17 een eisprong. De eerste 5 tot 7 dagen van je cyclus ben je aan het menstrueren en worden het niet gebruikte eitje en slijmvlies afgestoten en de dagen tot je eisprong is een follikel in je rechter- of linker eierstok aan het groeien. In dat follikel, eiblaasje zeg maar, zit het eitje, dat ook groeit. De eisprong betekent dat het follikel knapt en het eitje vrij komt. Als dat gebeurt, dan ovuleer je en is het eitje tot máximaal 30 uur vruchtbaar, maar meestal korter! De bevruchting gebeurt in de eileider. Het eitje doet er ongeveer 5 tot 7 dagen over om af te dalen naar de baarmoeder. Als het bevrucht is, dan gaat het proberen in te nestelen (dat heeft slechts 20% kans van slagen) en als het niet bevrucht is of de innesteling mislukt, dan begint het proces van afbraak en wordt je ongesteld. En anders: ben je zwanger!!! Je ziet dus dat de tijd om te bevruchten heel weinig is. Maar gelukkig leeft gezond zaad van een man soms tot drie dagen, dus vandaar dat klussen voor de eisprong ook zinvol is. Maar na de eisprong heeft het tot zeg 30 uur zin, daarna is het alleen nog voor de lol:p

Een gemiddelde vrouw is meermalen in haar leven zwanger (zonder dat ze het weet), maar in 80% van de bevruchtingen gaat het eerste innestelen mis, dus dan word je alsnog ongesteld. Dus zie maar hoeveel geluk je hebt als je zwanger mag zijn!

Is dit voldoende duidelijk voor je? :D

Groetjes Patricia

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Euhhhh, je weet maar nooit toch?
    Bij mijn tweede was ik ervan overtuigd dat ik mijn ei al had gehad.
    Ik werd namelijk altijd 14 dagen na het opmerken ervan ongesteld dus ik herkende het redelijk.
    Nou ik hoor mezelf nog zeggen tegen mijn man 'Ik heb mijn ei al gehad hoor dus het word deze maand niks'.
    Nou, ik was gewoon zwanger hoor. ;)

4. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

hahahah wat leuk.

5. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

gewoon een gokje wagen. ;)

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gewoon sex hebben....hahaha...je kan ook dat allemaal voelen en je ei springt later! Dus zeker gewoon doorgaan ...

7. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Ik sluit me aan bij Patricia, heel duidelijk verwoord :).

8. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow...dat komt helemaal goed over! Ik weet dat het een wonder is als je zwanger mag worden, in mijn omgeving hoor ik al veel nare verhalen dus vandaar dat ik even goed duidelijkheid wil hebben. We zeggen ook altijd samen: als het mag, kan en lukt zou het geweldig zijn!! Maar goed, we zijn pas letterlijk net begonnen dus kan van alles op ons pad nog komen...

Maar leuk om alle reactie's te lezen, het is fijn om hier lekker erover te kunnen praten, want verder weet niemand het bij ons...

Succes allemaal! We wachten weer rustig af, en gaan verder er maar gewoon van genieten ;)

Groetjes

Deel Deze Pagina