Hallo dames, Mijn zoontje is geboren met 28 weken en heeft 10 weken in het ziekenhuis gelegen, in die tijd ook met spoed geopereerd aan een gecompliceerde en beknelde liesbreuk. Al met al een hele spannende tijd geweest. Een tijd die ik nu pas een beetje aan het verwerken ben, ik heb dagen dat ik een emotioneel wrak ben en dagen dat ik enorm boos en opstandig ben. Ook nu m'n zoontje thuis is, is de wolk nog steeds niet echt roze, hij heeft verborgen reflux blijkt nu en alle controles en follow up poli's maken het ook moeilijk om echt zorgeloos te kunnen genieten. Heb nog steeds heel sterk het gevoel dat ons nog wat ergs te wachten staat, er hangt een soort donkere wolk boven m'n hoofd. Ik heb me daarom ziek gemeld, ik voel me gewoon echt niet in staat om te werken. M'n werkgever heeft me nu ziekgemeld bij het uwv. Kan iemand mij vertellen hoe het nu verder gaat? Ben zo bang dat zij zullen zeggen dat ze geen reden zien om thuis te blijven, ik lig daar echt letterlijk wakker van. M'n werkgever is ook weinig begripvol, heb heel m'n verlofperiode niets van hen gehoord en ze hebben ook nooit geïnformeerd hoe het met m'n zoon gaat. Heb sterk het gevoel dat ze me liever kwijt zijn. Iemand ervaring met het uwv? Liefs Popje
Ik heb nog vóór de bevalling op mijn werk aangegeven dat ik thuis zou blijven tot 3 maanden ná de uitgerekende datum. Gelukkig vond mijn werkgever dat niks meer als normaal, want daar hebben alle moeder recht op. Mij hebben ze ook ziekgemeld na afloop van het verlof, en ik heb 1 telefoontje gehad van het uwv. Heb aan de tel uitgelegd dat er sprake is van een vroeggeboorte, en dat mijn kinderen gecorrigeerd om dat moment 7 weken oud waren. Ze zeiden dat ze het begrepen, en dat was het. Ik denk dat uwv niet zo snel moeilijk zal doen, aangezien er momenteel een wetsvoorstel bij de Tweede kamer (misschien inmiddels al bij de Eerste kamer) ligt waarbij het bevallingsverlof bij vroeggeboorte automatisch wordt verlengd naar 12 weken ná de thuiskomst van de baby. Immers heeft elke moeder het recht om evenlang bij haar baby te zijn, en die tijd heb je ook nodig om alles te verwerken.
Hoi hoi, Ik heb mij ook ziegemeld nadat m'n zwangerschapsverlof was afgelopen en mijn zoon net krap aan 3 weken thuis was en kreeg ook met het uwv te maken en dat was geen probleem! Ik moest mij daarnaast ook bij verzuimpunt melden (telefonisch) van het werk uit en die moest ik regelmatig bellen en die was ook een stuk moeilijker. Het uwv belt mij elke 2 maanden/6 weken en vraagt dan hoe het gaat, nog nooit moeilijk gedaan, zelfs bijna lief en ben nu bijna een jaar geleden bevallen en woensdag spreek ik ze voor het laatst. Hun kunnen niks voor je beslissen en gaan ze moeilijk doen gewoon aangeven dat je een afspraak wil bij de bedrijfsarts en die kunnen beslissen of je kan werken of niet. Maak je niet te druk, geniet lekker van je kleine! Pak je tijd en rust die je nodig hebt. Succes en sterkte! Liefs Isabella.
Volgende week ben ik uit de ziekte wet en dan is het een jaar geleden dat ik bevallen ben. Had hellp en een maand nadat ik bevallen was een dubbele long embolie. Een een zoon die ondanks dat hij 'pas' met 30.4 geboren was het niet makkelijk heeft (gehad) zat ik er lichamelijk en geestelijk behoorlijk doorheen. Dus ik heb een ruime tijd in de ziekte wet gezeten en elke keer stukje bij beetje mijn werkzaamheden opgebouwt. Had het ook nodig en heb het gelukkig ook ( niet heel gemakkelijk ) gekregen.
Ik heb ook in de ziektewet gezeten na de vroeggeboorte van mijn dochter. Ik heb uiteindelijk 2 jaar in de ziektewet gezeten. In de tussentijd geen verlenging van mijn contract gekregen (logisch) dus daarna nog 2 maanden ww. Na die 2 maanden had ik gelukkig een baan gevonden. Mijn ervaring is dat je het allemaal vanuit jezelf moet verklaren. Dat je kind vroeg geboren is daar hebben hun niet zoveel mee te maken. Als jij daardoor psychisch niet zo lekker in je vel zit word het een ander verhaal. Succes! Groetjes