ik zit erg met het probleem dat ik bang ben om weer zwanger te worden. onze dochter werd geboren met een gewicht van ongeveer 2200 gram, veel te weinig naturlijk, de zwangerschap verliep niet echt goed en ze heeft na haar geboorte in de couveuse gelegen, nu is alles helemaal in orde, ze is alleen wat klein, maar dat zal nooit veranderen zeggen ze.. waar we het meest bang voor zijn is dat d emensen in onze omgeving hele nare dingen gaan zeggen. we hebben al een kindje gekregen wat veel te klein was, we hebben een jongen en een meisje, iedereen zegt dat dat het mooiste is wat er bestaat en dat je om deze reden toch niet opnieuw gaat proberen om zwanger te worden? het is goed zoals het is omdat we een zoon en een dochter hebben, zelf zijn we het daar niet mee eens, we wilden altijd al meer kinderen, we willen het liefst 3 a 4 kinderen, 3 is goed naar ons idee, het zou het gezin voor ons gevoel geheel compleet maken, maar wat doe ik met al die negatieve reacties om mij heen? onze familie heeft veel geholpen toen onze dochter geboren was, zoals opassen op onze oudste, wij zaten vrijwel continu in het ziekenhuis om te zien hoe het met ons dochtertje ging en dus hebben ze veel op onze zoon gepast en hebben vaak ons huis bijgehouden wat betreft troep en dergelijke. ik benz e hier erg dankbaar voor maar dit gaan ze natuurlijk niet nog eens doen want dat vraagt teveel van hun eigen tijd, daar kan ik dan wel weer in komen. maar wat doe ik dan met mn kinderen als ik idd in verwachting ben en ik moet bevallen van de 3e? een heel verhaal maar ik durf nu dus niet meer zwanger te worden.. iemand hier ervaring mee? of iemand die tips heeft? ik hoor ze graag. groetjes jootje
Nou sorry hoor, maar als jullie graag een kindje willen, dan zit je gevoel daarvoor toch goed! Misschien dat andere mensen helemaal niet denken " oh zou ze dat wel doen '' .. misschien zijn ze wel bezorgd.En als dat niet zo is, daar moet je toch niet naar luisteren , dat zou toch te gek zijn ! denk je dat hun dat ook over jou zouden zeggen ? Hun die toch ook wat ze zelf willen ! En stel je voor dat je gaat bevallen van de 3de, is toch geen probleem er is toch familie die eventueel kan bij springen, die doen dat toch voor jullie ! en wie zegt dat het dit keer ook een couveusekindje word! Jullie moeten anders eens nagaan wat je de voordelen en de nadelen vind van een 3de kindje ! Zonder dat je de negatieve mening van andere er bij haalt. Ik bedoel dit overigens niet vervelend hoor! Maar ik was zelf 20 toen ik zw was en gaan nu voor een 2de er zullen altijd mensen zijn die wel wat te zeggen hebben, maar moeten we daar altijd mee bezig zijn ? zou andersom toch ook niet zo zijn !! Ik zou zeggen ga er voor! Ook al willen jullie 10 kinderen!! Succes !!
Jeetje meis wat een verhaal ik ken het heel goed ja. Mijn schoonouders vinden dat we niet moeilijk moeten doen en gewoon het bij onze 2 kids houden het is niet nodig je hebt al van allebei 1 waarom wil je dan nog een kind je hebt maar 2 geslachten hoor. Oh bah wat kan je toch onzeker worden van dat soort woorden. Ik zou zeggen elke zwangerschap is anders en als jullie graag nog een 3de of 4de kindje willen GA ER VOOR!!! Wie zijn hun om je zo'n gevoel aan te praten, ik ben zo boos geweest op mijn schoonmoeder dat ik niet nog een kind wilde ineens stel dat de goede orde word verstoord iin de familie dat dacht ik. Toen kwam mijn vriend met Ik laat me niet kisten door me ouwe lui die zoeken het maar uit als ze het niet accepteren dat we nog een kindje willen dan hoeven ze van mijn niet meer te komen ik heb liever een 3de kindje als me ouders als ze zo denken. Dat is wat mijn vriend zij. En omdat we allebei heel graag nog een kindje willen en de kinderen ook graag nog een broertje of zusje gaan we er voor en mijn moeder is er heel blij mee dat weet ik zeker dat heeft ze al gezegt toen we het vroegen wat ze ervan zouden vinden toen we nog geen idee hadden of we nog wel een kindje zouden willen. Ik heb samen met mijn vriend besloten dat als we straks kunnen zeggen dat we zwanger zijn dat we het vertelen met de film erbij zodat we hun reactie kunnen vast leggen als ze niet leuk reageren dan sturen we hun een copietje op en verbreken we elk contact kunnen ze zelf invullen wat ze gaan doen ermee. Mijn moeder daar in tegen dacht toen al dat we zwanger waren en wilde maar al te graag helpen waar nodig en vond het zelf een beetje jammer dat het niet al zover was haha. Dus ik zou zeggen volg je eigen gevoel en laat alles en iedereen maar denken wat ze zelf willen. Jij bent de baas over je eigen lichaam en vooral over jullie eigen gezins keus toch? Succes. Groetjes Kappie
kapiegirl: je hebt helemaal gelijk, als iemand anders met dit verhaal zou komen zou ik ook zeggen je moet doen wat jullie het beste lijkt, en je gevoel volgen. maar nu ik het zelf ben ga ik toch weer twijfelen, gewoon omdat er idd gezegd wordt dat we al blij mogen zjin dat we van beide geslachten een gezond kindje hebben en daar ga je natuurlijk niet mee lopen knoeien, ik krijg danhet idee dat als we een 3e erbij willen en we zouden idd zwanger worden at we dan een risico nemen...alsof we dan het lot tarten en dat we het eigenlijk niet mogen willen en of proberen omdat we anders wel een flink zpijt zouden kunnen krijgen. ik heb ook al gehoord van iemand dat je zoveel kinderen moet nemen als je zelf in je eentje kan grootbrengen, financieel dan..dus als ik denk dat ik 2 kinderen in mn eentje zou groot kunnen brengen, en ze alles kan geven wat zze nodig hebben en willen moet ik vooral geen 3e nemen, maar er is toch helemaal geen sprake van een scheiding of iets dergelijk? het gaat juist hardstikke goed tussen mijn man en mij, daarom willen we er ook nog een kleintje bij...ik snap er helemaal niets van.
Wat een nare toestand, ik ken natuurlijk niet alle details maar ik zou zeggen, ga ervoor meid want ze zouden juist blij moeten zijn met nog een (klein)kind!! En wat dan nog dat je al een meisje en een jongen hebt, zouden ze ook zo moeilijk doen als je bijv. 2 jongens had gehad, of zouden ze het dan wel accepteren?? Ik vind dat je zelf bepaalt hoeveel kinderen je wil en dat bepaalt niemand anders!!
ze zouden alstijd wel zeuren, ze houden gewoon niet van kinderen, of ze houden niet van gezinnen met meer kinderen, 1tje is perfect voor hun 2 kan nog wel maar meer dat is hier echt niet acceptabel. erg jammer vindt ik dat.
onze familie heeft veel geholpen toen onze dochter geboren was, zoals opassen op onze oudste, wij zaten vrijwel continu in het ziekenhuis om te zien hoe het met ons dochtertje ging en dus hebben ze veel op onze zoon gepast en hebben vaak ons huis bijgehouden wat betreft troep en dergelijke. ik benz e hier erg dankbaar voor maar dit gaan ze natuurlijk niet nog eens doen want dat vraagt teveel van hun eigen tijd, daar kan ik dan wel weer in komen. maar wat doe ik dan met mn kinderen als ik idd in verwachting ben en ik moet bevallen van de 3e? een heel verhaal maar ik durf nu dus niet meer zwanger te worden.. iemand hier ervaring mee? of iemand die tips heeft? ik hoor ze graag. groetjes jootje Hoi Jootje, ik herken je verhaal gedeeltelijk. Ik ben zelf ook bang voor een volgende zwangerschap, al zou ik wel graag meer dan 1 kindje willen. Mijn zoontje is 11 weken te vroeg geboren, hij woog voor dat aantal weken best wel zwaar, gecorrigeerd (hij hield vocht vast) woog hij 1650 gram. hij heeft meer dan 8 weken in het ziekenhuis gelegen maar hij heeft het er heel goed vanaf gebracht. ik heb voor een volgende zwangerschap 17% kans op weer een vroeggeboorte. Nu beginnen mensen om mij heen te vragen wanneer ik voor de tweede ga omdat ze weten dat ik minimaal 1 jaar moest wachten met zwanger worden van de dokter. zij vinden het helemaal niet raar dat ik nog een kindje wil. Ik vind het heel normaal dat je graag nog een kindje wil, en dat je het voelt alsof je gezin niet compleet is, maar ik kom dan zelf ook uit een gezin met meerdere kinderen. Ik vind ook niet dat het gewicht van je vorige kindje een reden zou moeten zijn om niet voor meer kinderen te gaan. Je kunt nu eenmaal niet alles uitsluiten. Groetjes
ik lees alleen maar over wat anderen wel niet kunnen denken maar wat wil je nu zelf?! heel kort tip je aan dat je een groot gezin wilt, nou....GO FOR IT GIRL!!! en stel dat jullie weer naar het ziekenhuis moetn, er is overal een oplossing voor! de cliche's die mensen aanhangen betreft het feit dat jullie een zoon en dochter hebben: 1 ze hebben er gen $*% mee t maken, 2 mensen roepen vanuit hun eigen onzekerheid allerlei zaken, ze weten simpelweg niet WAT ze moeten zeggen (ik zou denken:in dat geval houd je ongevraagde mening voor je) dus... wen sik jou en je gezin alle goeds toe en dat er maar veel kindjes in jullie papa en mama liefde geboren mogen worden en opgroeien (ik zou wel beginnen met eentje)
Ik begrijp dat het moeilijk is om de nare reacties dan opzij te zetten. Maar je moet maar zo denken, vroeger waren er bijna alleen maar grote gezinnen. En dan waren er meerder meiden en meerdere jongens in een gezin. Ik vind dat je moet doen wat je gelukkig maakt. Het is jullie leven, daar moet je het allermooiste uithalen!