Ik had in het zwangerschapsforum ook al een topic hierover geopend maar vraag t ook evenaan jullie ervaren vks.. Ik heb dinsdag een groeiecho gehad met 30 weken en dat liet een veel te klein kindje zien..3 a 4 weken achterstand en moet dus nu over 2 weken weer terug en heel rustig aan gaan doen..ook weinig vruchtwater over.. Nu moest ik bij de vk op controle woensdag en die zei dat mijn bm wel goed groeide maar ze heeft dus in mijn kaart 1/4 nx+ gezet bij 30 weken...nou had ik dat ook al met 25 weken en heb echt het idee dat dat niet goed is..klopt dat? liefs
hoi het betekent dat de baarmoeder iets meer dan 1/4 staat dus je navel en het puntje van je ribbenboog, dat is op zich prima voor 30 weken, maar als je dat ook al had bij 25 weken is er dus geen groei geweest in die 5 weken en dat is niet goed. De echo laat ook zien dat er te weinig groei is. Dan is rust nu echt heel belangrijk en het enige wat je kunt doen. Probeer je je er echt aan te houden en neem ook gezond en gevarieerd eten. Succes! Mirjam
hoi mirjam, ik probeer zoveel als mogelijk is mijn rust te pakken en werk inmiddels al een dag minder..ook stop ik met werken met 34 weken ipv 36. Maar ja je rust nemen met een dreume van 1 en een 5 jarige is lastig.. Gezond en gevarieerd eten is geen probleem.heb dibsdag weer een groeiecho en dan weten we meer..k hoop dat het gegroied is..en mijnvruchtwater niet is afgenomen..zo wel dan moet ik wel rekening houden met een vroeggeboorte volgens het zh..