wanneer een ritme?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sharon20, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi allen,

mijn zoontje is nu 8 weken. hij heeft nog niet echt een ritme nu. ik merk wel dat hij vaker wakker is en langer. maar hij gaat gewoon slapen als hij moe is... het is niet zo dat hij iedere dag precies op dezelfde uren dezelfde dingen doet. zijn voedingen krijgt hij ongeveer tussen de 4 en de 6 uur. ligt er maar net aan hoelang hij blijft slapen enzo.... ik maak hem niet wakker voor een voeding. wanneer krijgen die kleintjes nu echt een vast ritme?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.518
    36.483
    113
    Hier nog steeds geen vast ritme en als ik denk van wel gebeurt er iets (ziek of sprongetje) en dan is het weer helemaal van slag.

Ach, ik pas me gewoon aan.

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Als je voedt op schema (dus op de klok) heb je vrij snel een ritme te pakken. Idien je voedt op veroek dan zal het iets langer duren aangezien elke dag er anders uitziet.

Wij voeden op schema en hebben sinds Sara 6 weken is een goed ritme: slapen, eten, spelen en dan weer slapen. En ze eet elke dag op dezelfde tijden.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij voeden op verzoek (is volgens mij beter met bv?), en hier is er ook nog geen ritme te bekennen. Milan wordt volgende week 5 maanden. Maar eigenlijk vind ik het niet zo'n probleem. Meestal kan ik het wel inschatten als we opgestaan zijn. Want het is dus zo dat hij elke dag op een andere tijd wakker wordt, maar wel ongeveer even lang tussen z'n voedingen laat steeds.

5. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou hier ook geen vast ritme eigenlijk. Het hangt gewoon af van hoe laat mijn zoontje wakker wordt! De ene dag wordt hij om 8 uur wakker de andere om 7 uur. Dus dan krijgt hij zijn voedingen ook rond andere tijden. Ach hij doet het super en slaapt lekker door dus vind het wel goed zo eigenlijk! Dat ritme komt vast nog wel als hij ouder is!

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier had Nana ongerveer met 3 maanden een ritme, ik ben haar toen gaan voedden op vaste tijden, zo ging ze ook vanzelf op vaste tijden slapen.
    Nu hebben we een heel schema voor haar.
    Ik had het boek 'slapen zonder huilen' aangeschaft omdat ze niet doorsliep en mede door dat boek dus ook een ritme in haar dag gekregen.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier vanaf 2 maanden een redelijk vast ritme. Heeft mijn zoontje helemaal zelf geregeld.

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Vanaf 6-7 weken een vast ritme maar we hebben daar wel op gestuurd met de voedingen (BV).Ik ben hem toen ook op vaste momenten naar bed gaan brengen. Het voordeel is dat hij nu al weken in een vast ritme zit, goed slaapt ('s nachts en overdag) en prima eet. Nooit gedoe, erg voorspelbaar en dus erg makkelijk.

Deel Deze Pagina