Hallo, Ik ben nu 15 weken zwanger en heb heel erg de angst om te overlijden tijdens de bevalling. Voor de bevalling zelf heb ik helemaal geen angst maar wel om te overlijden. Ik durf er met niemand over te praten want ik schaam me er een beetje voor. Volgende week moet ik voor controle langs mijn verloskundige is het verstandig om dit dan te melden? En zijn er meerdere vrouwen die deze angsten hebben? Ik heb hele nachtmerries dat me kindje straks zonder moeder op moet groeien en vind het echt heel vervelend. Liefsss
Goedemiddag, Dit komt echt vaker voor en ik vind het echt heel vervelend voor je dat je deze angst hebt. Ik zou je zeker aanraden het tegen je verloskundige te vertellen. Je hoeft je echt niet te schamen dat je dit gevoel hebt. Belangrijk is dat je hierover praat en dat je geholpen gaat worden om van je angst af te komen of onder controle te krijgen. Vaak weet een verloskundige of een huisarts wel iemand in de buurt waarbij je terecht kan. Veel succes toegewenst! Groetjes Monique