Beste verloskundige, Ik hoop over een week positief te testen. Als ik zwanger zou zijn is het nu dus heel pril. Maar nu maak ik mij ergens heel erg druk om. Gisteravond was ik bij mensen op visite die een meubelstuk aan het verven waren. Dit meubelstuk stond in een kamer waarvan de deur uitkomt midden in woonkamer. Toen ik aankwam werd de deur van die kamer waar het meubelstuk in stond dichtgedaan en de buitendeur opengezet om te luchten. Maar ondanks dat hing er een hele erge verfdamp/lucht in de woonkamer. Ik heb een uur in de woonkamer gezeten. Ik kon niet weg vanwege een gesprek dat ik moest voeren. Ik durfde niet te vragen wat voor soort verf/lak het was. Nu ben ik heel erg bang dat dit uur verfdamp/lucht inademen schade zou berokkenen aan een eventuele vrucht. Ik probeer alles zo goed mogelijk te doen met eten/drinken etc., dus nu dit is gebeurd baal ik als een stekker en ben ik bang voor schadelijke gevolgen. Het lijkt ook wel of ik nu hoofdpijn heb van de damp die ik heb ingeademd. Kan dit uur verfdampen inademen schade opleveren? Brengt dit nu een risico voor de vrucht met zich mee? Alvast bedankt voor het antwoord!
Goedemiddag, ik zou me hierover niet al teveel zorgen maken. Je hebt maar heel kort in de verflucht gezeten en daarnaast stond de deur open, dus er was ventilatie. Het is anders als je de hele dag in een verflucht zit. Indien je zwanger blijkt te zijn, verwacht ik niet dat dit uurtje in de verflucht schade geeft aan het vruchtje. Ik hoop voor je dat je volgende week een positieve test in handen hebt! Succes. Groetjes Monique