bang te bevallen op 5 dec

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door colaatje, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Ach zie het zo .... alleen zolang hij gelooft in sinterklaas zal hij er "last" van hebben (vaak leeftijd van 3 t/m 7). Hierna weet hij hoe het zit en zal hij er de rest van zijn lange leven geen last meer van hebben (wat is 4 jaar op een mensenleven)

Mijn zoon is van 6 december en dat is ook niet makkelijk, maar waarschijnlijk heeft hij (hebben wij) er dit jaar nog last van en vanaf volgend jaar niet meer ;)

2. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap wel dat je het rot zou vinden, maar helaas is het absoluut niet te "plannen".

Ik krijg vaak de reactie: "ook al in september!?" omdat we dan al 11 verjaardagen hebben van familie en vrienden (ook een paar op dezelfde dag). Tuurlijk hoop ik dat ik beval op een dag dat er niemand jarig is, maar als het wel zo is, maakt het me echt niet uit. We zijn veel te dankbaar dat we een kindje mogen krijgen, de maand / dag maakt dan niet meer uit.

3. Queen1986

Queen1986 Actief lid

23 jul 2012
    308
    0
    0
    Ik ben (volgens mijn eigen berekening) rond 30 maart uitgerekend, maar manlief weet nu al zeker dat ons kindje op 1 april geboren gaat worden. Je doet er niks aan, maar ik hoop stiekem toch op een andere datum!

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    tja... prijs jezelf gelukkig dat je straks gaat bevallen zou ik zeggen!
    Een datum is maar een datum. Ken genoeg kindjes die op 5 december jarig zijn, en er is altijd wel een creatieve oplossing te verzinnen hoor!

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ach kind zal er vast geen nacht Minder door slapen als hij op 5 december geboren wordt. Ik was een week voor m'n verjaardag uitgerekend. 3 dagen na m'n uitgerekende datum was m'n neefje jarig, 5 dagen na de uitgerekende datum m'n nichtje. Tja...je kunt het nou eenmaal niet plannen! Gelukkig kwam m'n dochter een week eerder en anders was het ook prima geweest.

6. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Zo, dat zou mij werkelijk niks boeien. Je maakt er hoe dan ook wel wat van en het is echt niet zo dat een kind een dag uniek voor hemzelf nodig heeft om gelukkig te worden. Bovendien vieren veel mensen sinterklaas niet op de dag zelf, en je kunt altijd zelf kiezen voor een andere dag.

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Daar zou ik me niet druk om maken. Datum heb je nu eenmaal niet voor het kiezen. Het komt zoals het komt.

8. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Mijn nichtje is ook geboren op 5 dec. Niks aan de hand hoor.. Vanaf 11u is altijd de visite welkom en 'savonds met zijn allen sinterklaas vieren.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier zijn de kinderen jarig op 9 en 19 december en dat is ook verre van ideaal.Je doet er toch niets aan.
    Mijn neefje en nichtje zijn jarig op 6 december en mijn schoonzus vierde het gewoon altijd het weekend na deze datum op zondag.Kinderen worden alweer 12 jaar komende december en hebben er nooit last van gehad.
    Het lijkt erger dan het is.
    1 januari lijkt me wel een rot datum moet ik zeggen.

10. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hetzelfde, maar ik was eigenlijk op 21 november uitgerekend. Ik heb het de week voor 5 december aangegeven bij de vk, maar die doet er natuurlijk weinig mee (hoewel ik wel gestript ben). Uiteindelijk ingeleid op 1 december omdat ik aan de ondergrens van het vruchtwater zat (wel zelf op aan moeten dringen).

11. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    25 of 26 december lijken me ook vervelend. Geen verse taart en iedereen heeft verplichtingen. Dat is het voordeel van 5 december. Als ze een jaar of 6/7 zijn geloven ze toch niet meer.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik ben 28 dec uitgerekend en ik heb ook liever niet dat hij op feestdagen geboren word, vind het ook zielig ivm cadeautjes maar heb langs de andere kant wel liever dat hij op een feestdag geboren word dan in de examenperiode, stel u voor dat hij jarig is en op zn verjaardag moet studeren voor examen wiskunde ofzo, ocharme :$

13. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ach, het is zoals het is. Je kan er toch niets aan doen!

Mijn dochter is op 31 december geboren. En raad eens: dan is mijn man ook jarig! We werken er gewoon zo goed mogelijk omheen en maken het hoe dan ook een bijzondere dag voor onze kleine meid!
    Ze heeft in ieder geval altijd oliebollen en vuurwerk op haar verjaardag!

14. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik ben uitgerekend 25 december :)
    Altijd gezegd dat ik geen kerst kindje wilde, maar nu voel ik me toch eigenlijk wel een beetje speciaal eigenlijk :)

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Het lijkt me wel eng als ik zou gaan bevallen op nieuwjaarsnacht..
    Mag je lekker dwars door het vuurwerk naar het ziekenhuis toe, jeeeeej! :p haha..

16. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    mijn zoon is van 4 december en die merkt er weinig van.die kkrijgt met sinterklaas cadeautjes op zijn verjaardag meestal wel wat minder.maar dan krijgt hij zomers vaak nog wel iets wat hij echt leuk vind.ik had dat vroeger ook ben van 18 december en had er echt geen last van. nou niet druk m,aken gewoon lekker genieten

17. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Voor het kind is rond of op 5 december jarig zijn echt niet zo erg, had twee vriendinnen die rond die tijd jarig zijn. Vooral voor de ouders was t lastig om leuke dingente blijven verzinnen.

Ik ben nu eind november uitgerekend dus voor mij zit er ook een kans in, ach ja we zien wel.

18. chila

chila Niet meer actief

Ik ben 28 december uitgerekend. Kan dus alle feestdagen in december komen. Ons maakt het niet zoveel uit.
    Mocht ons kleintje op 1 van die dagen komen komt er wel een oplossing qua verjaardag.

19. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    mooi voorbeeld, van dat je het toch niet kunt plannen; mijn zus was begin maart uitgerekend, en beviel op 31 dec..... dus... en ook nog van tweeling, die hebben dus helemaal nooit hun eigen verjaardag... wel altijd oliebollen en vuurwerk :D

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben er niet bang voor ofzo, hou me er verder ook totaal niet mee bezig, (ze komen toch op het moment dat ze komen, dat stuur je voor geen meter), maar ik ben 5 oktober uitgerekend en hoop 4 oktober (dierendag) wel over te slaan... :D

Deel Deze Pagina