Duur echobureau?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Dot, Jun 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    #1 Dot, Jun 3, 2011
    Last edited: Jun 3, 2011
    Vandaag een afspraak gemaakt voor de medische 20 wkn echo bij een echobureau.
    Wil je een dvd erbij laten opnemen; 25 euro!
    Toeslag voor afspraak in de avond; 10 euro!
    Ze willen echt uit elk dingetje geld slaan lijkt het, of ligt het aan mij?
    Zo op de emotie van een aanstaande ouder geld maken.
    (Sorry, hormonen?)

Bij mijn vorige in het ziekenhuis gedaan, in een andere woonplaats woonden we toen.
    Met het gevoel: als ze maar aardig zijn in zo'n ziekenhuis....;)
    Maar die mevr. was enorm enthousiast en aardig en we kregen de dvd gratis en een boel foto's in de handen gedrukt!!!

Wat een verschil he?

Ik weet trouwens nog steeds niet of ik het geslacht nu wel of niet wil weten. Waarschijnlijk zit daar ook een toeslag op...

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    volgens mij heel normaal dat je moet betalen voor de dvd en avond.
    wij hebben het nu niet gedaan, maar bij onze zoon wel.
    Nu alleen de medische echo

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,480
    4,944
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb toevallig laatst gekeken wat zoals de prijzen zijn voor echo's en 'extra's'. Het loopt erg uiteen, maar de prijzen die jij noemt zijn niet buitensporig hoor!

4. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

wij waren 50 kwijt in totaal dus valt mee!

5. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Dit gaat over de medische echo;)

6. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0

Mmm dan ligt het aan mij ;)

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,480
    4,944
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien wel, haha. ;)
    Maar als je mij persoonlijk vraagt wat ik van zulke prijzen vind, dan kan ik helemaal meegaan in je gevoel.
    Toeslag voor avond-werk, OK. Maar een DVD-tje maken hoeft niet zo duur te zijn...

8. 4days

4days Niet meer actief

Hier dezelfde prijzen. Het blijven commerciele bureau's he. Maar in veel ziekenhuizen maken ze tegenwoordig helemaal geen dvd's meer.

9. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ergens niet vreemd. In het ziekenhuis konden we niet eens ´s avonds die echo doen of een dvd´tje laten maken.
    Je betaald dus als je ´s avond wil extra voor die mogelijkheid. Zolang je voor de 20 weken echo maar niet hoeft te betalen.

10. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    De 20wk echo wordt vergoed, vind het dan ook niet raar dat als je "extra's " wilt zoals 's avonds of een dvd dat de verzekering daar niet voor hoeft te betalen.

Vind 50 euro nog goedkoop eigenlijk.

11. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Precies gevoelsmatig, zijn het behoorlijke bedragen, vooral als je vrij krap moet leven zoals wij.;)

12. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ligt echt aan het ziekenhuis denk ik.
    Wij konden wel 's avonds en die dvd hebben we niet eens om gevraagd, die kregen we zo. Veel verschil in ziekenhuizen...

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    bij de 20wk echo moesten we 5,- extra betalen voor de dvd en vind dus 25,- wel erg veel geld voor een dvdtje en knopje opnemen. de echo moet toch gemaakt worden. 10,- voor avondtoeslag vind ik dan wel weer normaal.

ik mochten ook savonds de echo en kreeg zelfs een stukje 3d kado :). vond toen die 5,- voor de dvd echt zijn geld waard

als het een echo is buiten de 20wk echo en je hem zelf moet betalen dan is totaal 50,- niet veel gels maar wel als dat de extra zou zijn. zo betaalde wij voor een 2d/3d echo met fotos, dvd etc 100,- en het was ook nog in de avond

14. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    weet ik, maar wij hebben dit met de medische echo als 'extra' gedaan ;) half uurtje 'pret echo' en dvd

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind het helemaal niet duur en heeeeeel normaal dat voor een dvd of voor een avond extra berekend wordt: ik bedoel: zo iemand offert wel z'n avond op en in alle andere beroepen vinden we een onregelmatigheidstoeslag echt compleet normaal....
    Waarom zou iemand met een eigen praktijk dat dan niet mogen doen?
    Tijdens de zwangerschap van Thirza heb ik wel veel hogere prijzen langs zien komen, (tot wel 75 euro), wat voor ons reden was om het niet te doen. Had ik geweten dat het voor 25 euro ook wel kon, dan was ik gelijk gegaan! ;)

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, lees nu dat die 25 euro de toeslag is voor de dvd. Dat vind ik wel duur ja.

17. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Wij hebben een 3d echo laten maken.We zijn 45 min binnen geweest.We kregen foto's,een dvd,met daarop 2d/3d/4d en opnames van het hartje.En een goodybag....Bedrag overdag 80 euro.Het was echt de moeite waard.Bij de oudste 5 jr terug ook laten doen,was toen 75 euro

18. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

ik betaalde bij de 20-weken echo (uitgebreide echo van bijna een uur) maar 10,- voor een dvd, cd-rom met meer dan 60 foto's, en nog een stuk of 20 foto's uitgeprint incl. 2 grote foto's.
    Ja, ik vind het dan best wel duur wat de TS noemt.

Kreeg ook nog 3 (!) paar sokjes mee van de dokter!

Share This Page