BANG: Uitslag combinatietest is 1:58...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door blij muisje, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blij muisje

13 mei 2011
    69
    0
    0
    Zeeland
    Heb net gebeld naar het EMC en volgens de prenatale diagnostiek duurt het op kweek zetten van de vlokken 10 volle werkdagen, dus er is echt nog geen uitslag!!!!!!!!!!!

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #42 merah, 25 mei 2011
    Laatst bewerkt: 25 mei 2011
    Hier word ik heel boos van!
    In welk prehistorisch ziekenhuis zit je?
    Er is een korte en een lange kweek. De korte is al binnen een paar dagen en zeker een voorlopige uitslag is dan al te geven. Zoals ik eerder al zei had je hiervoor van te voren wel moeten overleggen met je gyn dat de bepaling spoed heeft. Heb je dit niet gedaan toen?
    Ik zou het niet schrijven als ik het niet heel zeker wist. Heb zelf in hetzelfde schuitje gezeten en toen contact gehad met de geneticus die in ons ziekenhuis de testen onder zijn hoede heeft.
    Dit is dus info direct van hem afkomstig.
    Maar goed, daar heb je nu niets aan. Blijkbaar zijn ze bij jullie niet zo snel.
    Balen, maar nu zit er niets anders op dan afwachten...

3. blij muisje

13 mei 2011
    69
    0
    0
    Zeeland
    Ja tuurlijk heb ik aangegeven dat ik ASAP moet weten wat de uitslag is!
    Ik heb iemand gesproken van prenatale diagnostiek, wie weet ik ook niet..
    Ze gaf gelijk aan: " mevrouw, de kweek duurt TIEN volle werkdagen dus u moet nog even wachten!!
    Ik heb toen perplex het gesprek beeindigd..
    Zal ik terugbellen en zeggen dat ik de voorlopige uitslag al wel MOET weten??

Wat vind jij?

Betreft Erasmus ZH Rotterdam by the way..

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, ik denk dat terugbellen niet zo veel zin heeft.
    Blijkbaar is het beleid in Rotterdam anders dan bij ons. Misschien slaan zij de korte kweek over, mogelijk is dat een geldkwestie, maar dat is alleen gokken. Of misschien is hun beleid: pas iets zeggen als alles 100% is afgerond. Ieder ziekenhuis heeft zn eigen beleid hierin. En dat hoeft niet beter of slechter te zijn.
    Balen is het wel, want zo duurt alles steeds langer en de onzekeheid is killing
    Wat ik wel raar vind is, hoe kan een kweek 10 volle werkdagen duren (= dus 2 weken) en dat ze daarna nog de administratie ervan willen verwerken, dan nog een brief sturen via TNT... Dan kan die brief er toch nooit binnen 2 weken zijn, zoals ze eerder hebben aangegeven.?

5. likaloetje

likaloetje Actief lid

7 dec 2010
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte meid!
    Ik heb ook in het emc gelopen, maar bij mij is het niet goed afgelopen na een uitslag van 1 op 5.

6. Ster 34

Ster 34 Nieuw lid

26 mei 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik kan over bovenstaande wel meepraten, ik zocht zelf ook naar herkenbare verhalen. Ik ben inmiddels 17,5 week zwanger, bij de eerste echo was ik ongeveer 11 weken, een verdikte nekplooi van 4,6 enorm schrikken. We hebben al een gezonde zoon van 15 maanden. Na twee rot weken nekplooimeting gehad en die viel erg mee alles was goed behalve nekplooi van 3,9 in combinatie met bloed een kans van 1 : 52 !! Een week later vlokkentest gedaan, want we konden niet meer op vwp wachten dat duurde ons te lang. In Zwolle op een dinsdag de vlokkentest gedaan en drie dagen erna op een vrijdag al voorlopige uitslagen van down/petaus en edward syndroom gehad de gynacoloog belde zelf met goede uitslag. De donderdag erop dus tien dagen na de vlokkentest de rest van de uitslag !! en die was goed geen chromosomen afwijkingen. Het begon slecht en het wordt nu steeds beter, volgende week bij 18 weken al 20 weken echo ivm met ook verhoogd kans hebben op hartafwijkingen dus spannende tijden. Misschien heb je er wat aan, maar ik zit dus in zelfde situatie het blijft spannend tot het eind. Succes ermee de wachttijden zijn onmenselijk lang.

groetjes

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Meid lees dit nu, wat super vervelend dat je nog in spanning zit!

Wel apart dat een kwaak 10 WERKdagen duurt, ligt er maar net aan hoeveel niet-werkdagen erin zitten lijkt me.

Maargoed, jij wilt gewoon je uitslag! wanneer kan je weer bellen? maw wanneer zijn die 10 dagen om?

8. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Lief bang muisje.
    Het is vreselijk om te moeten wachten , het is nu voor ons 2 weken geleden dat we de uitslag ontvingen , het wachten is echt vreselijk , het heeft bij ons 4 weken geduurd , ik denk dat je gewoon van de drie weken uit moet gaan meid hoe vervelend ook . Na 2 weken had ik ook zoiets van nu komt het maar uiteindelijk duurde het zooooo lang .
    Ook wij zitten bij het emc en ze geven echt geen uitslag indien er nog geen complete uitslagen zijn dus dat betekend hopelijk voor jullie ook zoals merah al zei , hoe langer het duurt ........ Ze hebben dan in ieder geval geen noodzaak jullie te bellen .

Hou vol meid , het komt er aan .
    Liefs Edith
    Mama van mees*

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zelf geen ervaring met deze testen......ik wil het niet weten voor mezelf maar een vriendin van mij heeft de uitslag 1:22 gehad en haar dochter was gezond!

Heel veel sterkte de komende tijd.

10. blij muisje

13 mei 2011
    69
    0
    0
    Zeeland
    Bedankt voor alle reacties weer.......en de week is om!
    Nog een weekend te gaan en dan hopelijk maandag het grote nieuws..

Ster34: we zitten op dit moment een beetje in hetzelfde schuitje he, als alle uitslagen goed zijn krijgen we 8 juni (16w) al een GUO en met 20 weken weer. Jij ook heel veel sterkte in deze spannende tijd!

Likaloetje: heel erg wat je hebt meegemaakt, ik hoop dat het onderhand beter met je gaat? (en of dat uberhaupt kan?) Heb nog geen kans gehad ervaringen van jou te lezen maar ik schrik ervan..van je bericht. Sterkte.

Sallie & Merah: ik weet wat jullie bedoelen met die 10 werkdagen..als de kweek maandag 16 mei is gestart dan is 10 dagen later altijd nog 26 mei! Rare info toch he? En dan nog administratief verwerken.............

Sloppyslayer & Edith, ook bedankt voor jullie steun.
    Hoe gaat het nu met jou Edith? Aan het genieten??

Ik houd jullie op de hoogte, bedankt voor alle reacties. Het is echt heel fijn om op deze wijze ermee bezig te zijn want het laat me niet los!!

Fijn weekend allemaal.

Liefs Bangmuisje

11. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    Wil je heel veel succes wensen morgen.
    Twee jaar geleden zaten wij in het zelfde schuitje.
    nekplooi van 4,5mm slechte bloeduitslag kans 1 op 5.
    Wij moesten ook 2 weken wachten op de uitslag gelukkig kregen wij hem wel telefonisch ipv met de post.
    Onze uitslag was positief inmiddels is onze jongste alweer 16 mnd en kerngezond.

groetjes.

12. blij muisje

13 mei 2011
    69
    0
    0
    Zeeland
    Hoi Jammetje, dat lijkt me geweldig om zulk nieuws te krijgen na al die spannende weken..
    Ik hoop echt dat de uitslag morgen bekend zal zijn.......
    Groetjes

13. c85

c85 Lid

25 mrt 2009
    90
    0
    0
    Hoi bang muisje! Ik hoop voor jullie dat alles oke is! Zou ik mogen vragen wat je leeftijd is? Ik ben daar gewoon benieuwd naar. Ikzelf ben 25 en heb een gezond kindje gekregen. Nu willen we voor een tweede gaan en twijfel heel erg als we weer in verwachting zijn of we zo'n test gaan doen ja of nee. veel sterkte!!

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hee bangmuisje. Hier wordt meegeleefd. Ik wens je veel succes en sterkte morgen. Ik hoop oprecht hier straks te mogen lezen dat alles okee is!

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ga je vandaag de uitslag krijgen?
    Ik duim mee voor een goede uitslag!

16. blij muisje

13 mei 2011
    69
    0
    0
    Zeeland
    Lieve meiden..............

IK BEN IN VERWACHTING VAN EEN GEZONDE ZOON!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongekende vreugde, trots, blijdschap, dankbaarheid......

Nu langs alle opa's en oma's met kinderchampagne en een blauw rompertje..
    Wij gaan genieten!!!!

8 juni heb ik nog een vroege GUO (16w) en met 20w weer..
    Maar nu gaan we genieten.

Ik wil jullie bedanken voor de steun en ik houd jullie op de hoogte!!

Liefs,
    Bangmuisje

PS @ C85: ik ben 29 jaar.

PSPS Heb nog geen post gehad maar heb weer de stoute en brutale schoenen aangetrokken vanmiddag en weer gebeld naar Erasmus Rotterdam.

17. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Oooooh wauw bang muisje nu opgelucht muisje denk ik ;)
    Wat goed !!!!!! gefeliciteerd geniet van dit ontzettende goede nieuws ....... Feestje vieren idd :D

Liefs Edith
    Mama van mees*

18. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ooooh geweldig!!! Van harte gefeliciteerd meis!!! En nu genieten!!!

19. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Had hier alleen meegelezen maar geen reactie gezet. Maar wat ontzettend fijn voor jullie! Gefeliciteerd en nu lekker van genieten!

20. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Ik heb al die tijd met spanning mee zitten lezen en ik ben zo dolblij voor julie!! Wauw een prachtige gezonde zoon opkomst. Van harte gefeliciteerd meid! Geniet van je zwangerschap.

Deel Deze Pagina