Bang van allerlei dingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mb90, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Poeh, 2 topics in 5 minuten... :p

Vraag mij af of dit wel normaal is:

Ons dochtertje is van veel bang. Als we een boom of struik passeren dan begint ze al te huiveren, ziet ze het te lang dan is het huilen, maar echt hysterisch huilen he.

Ook van sommige voorwerpen is ze bang, van sommige kleding, het tapijt op onze trap, een bloem,....

Nog iemand met zo'n schijterdje? Zou dit een fase zijn en overgaan of meer aan de hand?

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Kan een fase zijn, maar het ene kind is ook angstiger aangelegd dan het andere kind. Angst van een ouder/ verzorger kan ook makkelijk overslaan naar een kind.

Hoe lang is dit al zo? Zijn er redenen te bedenken waarom ze angstig is?

3. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Toch al een maand of 2 denk ik. Heb er echt geen idee van waarom ze daar zo bang voor is...

4. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft dat ook. Ook voor honden bijvoorbeeld, dan gaat ze meteen huilen. En ze is enorm schrikachtig. Als ik kuch, dan huilt ze ook al (zelfde met niezen, neus snuiten, hoesten). Echt een heel gevoelig kind dat snel bang en overprikkeld is. Ik weet niet hoe het komt, maar dus wel herkenbaar!

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Ik denk dat het bij het karakter van je kind hoort en soms fases.
    Mijn zoontje lacht zich rot als hij van iets schrikt. Vooral als ik ineens hoest, nies of tevoorschijn spring. Maar als de ruitenwissers een beetje piepen in de auto, is het alsof de wereld vergaat. Heel apart.
    Let op je eigen gezichtsuitdrukking als je iets 'engs' met je kindje tegenkomt. Daar lezen ze veel aan af.

Deel Deze Pagina