Mijn zoontje is net 1 en heeft de afgelopen 3 a 4 maanden 3 a 4 keer per maand extreme buikpijn. Het is altijd 's avonds als ie al slaapt, meestal 3 a 4 uur nadat hij is gaan slapen. Hij wordt er echt wakker van. Zeurt eerst even wat, maar dat wordt steeds erger. Tot hij het echt uit schreeuwt. Hij trapt met z'n beentjes, over strekt zich, gooit zn hoofd achter over. Hij laat daarbij ook windjes. Hij is niet te troosten. Ik probeer hem dan rustig in m'n armen te houden, maar dat helpt niet. Hij krijst echt en is bijna niet vast te houden. Daarbij wordt ie ook steeds sterker. Gisteravond was ik bang om hem te laten vallen, zo was hij aan het 'vechten'. Na drie kwartier tot een uur wordt het weer minder. Je merkt dan echt dat het met vlagen komt. Een halve minuut rustig (zelfs bijna in slaap vallen) en daarna weer krampen. Net zo plotseling als het gekomen is, is het dan ook weer over en valt hij gewoon weer in slaap. Zn broer heeft dit ook gehad, (maximaal 6, 7 keer) maar dat kwam (waarschijnlijk) door dat hij snoeptomaatjes at. Die kan hij nu wel gewoon eten. Bij T hou ik al een tijdje bij wat ie gegeten heeft, maar ik kan geen link ontdekken. Wie komt dit bekend voor en heeft tips? Zou het evt. kunnen door vet eten? Of een andere oorzaak? Hij krijgt al weken gewone melk en eet verder met ons gewoon mee. Hij heeft daar verder nooit problemen mee gehad.
Hè, wat naar zeg! Zo zielig als ze buikpijn hebben. Zelf kijk ik bij het koken voor mijn zoon altijd naar het voedselintroductieschema van Kleintjes. Daarin staat bijv. dat ui en prei pas na 1,5 jaar gegeven kunnen worden, ik meen i.v.m. de rijping van de darmen. Dit terwijl over het algemeen gezegd wordt dat kinderen van 1 alles mogen eten. Wellicht heb je er iets aan? Succes, ik hoop dat je er snel achter komt wat het is! Anders naar de huisarts misschien?
Bedankt voor je tip. Introductieschema ken ik, al hoewel ik me daar niet heel goed aan hou. Prei en ui leveren in elk geval nooit problemen op en dat krijgt ie al wel in kleine hoeveelheden. Maar bijvoorbeeld tomaat zou volgens dat schema ook al vanaf 6 mnd mogen... Ik merkte ook geen problemen bij gekookte tomaten saus bij zn grote broer, alleen trostomaatjes met een echt diepe tomaten smaak gaven (toen) wel echt problemen. Iemand anders nog tips of ervaringen?
Dan zou hij er denk ik veel vaker last van moeten hebben. Hij krijgt 4 a 5 flessen melk (75 tot 150 ml) per dag. Het is echt maar 3 of 4 keer per maand.... Ik vind het zo sneu voor hm