Hi meiden, De zomervakantie staat weer voor de deur inclusief mijn oppas probleem, ik vraag me af hoe hebben jullie dit regeld? Nu is het zo dat mijn dochter van 26 juli t/m 21 augustus op vakantie is maar op 22 augustus moeten manlief en ik beiden weer werken normaal past mijn schoonmoeder op maar is dan zelf nog op vakantie. Ik en mijn man kunnen beiden geen vrij krijgen van ons werk en om mijn 4 jarige dochter alleen thuis te laten is not done! Hoe hebben jullie dit geregeld? Ik zit er aan te denken om dan maar een oppas te zoeken maarja wat geef je zo'n iemand? Het gaat dus om 4 dagen van 08:00 t/m 15:15 uur en 1 dag van 12:00 t/m 15:15 uur. Maar wat als ik geen oppas kan vinden.. Helppp...
Heb je geen familie of vrienden in de buurt? Hier lossen we het op met vriendinnen onderling en familie. Eventueel andere moeders van school? En anders kan je kindjes naar de BSO
ben je vrij laat mee? Hier passen opa en oma op ( beide kanten) en als de ene op vakantie is passen de andere op. Op de dagen dat ze allebei weg zijn heb ik zelf vrijgevraagd ( ruim van te voren) en anders deed mijn man dit. Als wij deze opties niet hadden dan had ik voor kdv gezorgd, daar gingen ze eerst ook heen en dan had ik vakantie bso geregeld
Normaal gaan onze kinderen naar de vakantie opvang van de bso. Wij kopen het max. Aantal uren in een bekijken per vakantie of het nodig is. Zo zijn er altijd verzekerd van opvang. Nu besloten zij helaas opvang anders in te delen, wat voor ons, met 3 kindjes niet haalbaar was. Mijn man en ik zijn nu twee weken samen vrij en ieder een week apart. De andere twee weken is mijn man en dag extra vrij en de andere dagen als ik werk gaan ze naar mijn schoonzusje die in totaal 3 dagenzal oppassen. Mijn moeder past normaal 1 dag in de week op een zal dit in de vakantie ook doen. Zo zijn de 3 dagen dat ik per week werk goed opgevangen.
Wij hebben 3 weken te overbruggen. 1e week heeft onze zoon 2 nachten bij schoonouders gelogeerd en hebben zij een dag opgepast. Tweede week zijn we op een camping gaan staan samen met mijn zus, nicht hun kinderen en mijn ouders. Op elke dag waren er 1 of 2 van de verschillende ouders plus opa en oma aanwezig om op te passen. Derde week komen mijn ouders bij ons. Hadden we dit niet, dan zouden we ook de vakantie bso hebben ingeschakeld. Maar daar kun je wel alleen maar gebruik van maken op de dagen dat je kind ook naar de gewone bso gaat. Dus op een vaste oppasdag van oma heb je ook geen vakantie bso.
Hier gaan ze naar KDV/BSO. Ik zou proberen iemand in jullie omgeving te vinden die op kan passen (eventueel logeren bij andere opa/oma of oom of tante ofzo als ze zelf nog vakantie heeft).
Hier krijg je een apart contact voor de bso en vakantieopvang. Je zou dus 2 dagen bso kunnen hebben en 4 dagen vakantieopvang per week.
Meiden, allen bedankt voor jullie reactie's.. Mijn dochter maakt nu al sowieso geen gebruik van een BSO dus dat is geen optie voor ons en mijn overige schoonfamilie zitten dan allemaal in Turkije en mijn ouders werken allebei nog, al heb ik het wel bij mijn moeder aangekaart en mocht zij vrij zijn dan wil ze graag oppassen alleen weet ze dat pas een week daar voor. Ik denk dat ik het inderdaad ook eens aan mijn buurvrouw vraagt we moeten immers volgende week ook een week lang op haar poes passen
Ben wel benieuwd waarom je dit zo laat regelt. Zijn er mensen onverwacht op vakantie? Je kan ook alleen vakantie bso aanvragen maar daar ben je denk ik te laat voor..
Mijn onthaalmoeder is de hele maand augustus op vakantie. Wij hebben twee maand geleden al een planning opgesteld om die maand te overbruggen, met vakantiedagen van ons, de grootouders en de tantes bijeen gepuzzeld. Had je dit niet zien aankomen dan?
Je hoeft niet speciaal bso af te nemen om vakantieopvang in te kunnen kopen. Wellicht ben je nu wat laat met regelen maar de kinderopvang is in zwaar weer een hier nemen ze ermee aanmelding aan. Overigens vind ik de vergelijking ik pas een week op jouw poes dus kun je mijn kind ook opvangen een vreemde. En pas verzorg je 2x per dag en een kindje moet je toch echt de hele dag door iets mee doen.
Hier deze week nog een grote reclame a4 gekregen voor een bso hier in de buurt voor in de vakantie, volgens mij zijn ze juist op zoek naar kinderen.