bruinverlies 5w na curettage, positieve test

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door samora, 28 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samora

samora Lid

28 feb 2016
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, 5w2d geleden curettage gehad, 2w geleden mijn eisprong gevoeld (denk ik?). Sinds drie dagen heb ik nu bruinverlies. Niet heel veel. Vooral tijdens/na het plassen of bij het vegen. Ik dacht, tot ik dit bruinverlies had, opnieuw alle zwangerschapskwaaltjes te hebben gevoeld (hoofdpijn, wegdraaien soms, lage rugpijn, extreem vermoeid, krampen baarmoeder, opgeblazen gevoel..). Heb sinds de curettage vaak tests uitgevoerd. Tot 1,5w geleden binnen de seconde nog dik positief. Nu als ik test duurt het toch zeker 15 seconden voor ik een positieve streep krijg. We zijn ook alweer bezig geweest sinds mijn bloedingen gestopt zijn, ongeveer 3,5 week geleden.

Ik dacht dat ik niet ongesteld kon worden als ik nog positief test? En innestilingsbloed 2w na eisprong lijkt me ook te lang, niet?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Samora,

een innestelingsbloeding is meestal rond de dag dat je ongesteld had moeten worden, dus dat kan best 2 weken na je eisprong. Je kunt toch ook wel weer zwanger raken, ook al test je nog licht positief. Maar de meeste vrouwen testen na een curettage na 2-4 weken al weer negatief en is een positieve test na 4 weken vaak een teken van een nieuwe zwangerschap.
    Heb je intussen al weer getest of heeft je menstruatie doorgezet?
    een eerste menstruatie na een miskraam/curettage kan overigens anders verlopen dan je gewend bent en kan vaak zelfs wat heviger zijn.

groeten Brigitte

3. samora

samora Lid

28 feb 2016
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Brigitte

Enorm bedankt voor je duidelijke reactie. Ik heb al even niet gekeken omdat er niet veel reactie kwam. Ik denk dat de menstruatie wel is doorgezet, weliswaar veel minder hard dan ik gewend ben met een normale cyclus. Eigenlijk verloor ik enkel bruin tijdens of na het plassen. Twee dagen heb ik heel donker bloed verloren. Mijn hcg was afgelopen woensdag (5w5d) nog steeds 182. Het zakt dus heel traag en dat kan ook de reden zijn dat de menstruatie niet volledig doorkomt zegt mijn gynaecoloog. Ik snap het allemaal niet meer, dus ik vrees dat er niks anders opzit dan af te wachten en te zien wat de komende maand brengt...

Deel Deze Pagina