Ik krijg op 1 maart een geplande keizersnee. Wie nog meer aan het aftellen tot aan hun geplande keizersnee? Is mijn tweede en ik zie er toch wat tegenop
Hier 15 maart gepland, ook de tweede. Ik ben dan al 39+5, dus ben vooral bang dat ik dat niet haal en ik dan in alle spoed moet kiezen... Waar zie je precies tegenop..? Was je 1e een nare ervaring...?
Eerste was een spoedkeizersnee na 51 uur en uur persen Ik heb het toen niet echt meegemaakt door debpijnstilling tijdens de 51 uur Zie meer tegen de pijn na afloop dan de operatie
Ik denk dat je een goede kans hebt dat het herstel beter zal gaan, omdat je er fitter ingaat... je bent er daarnaast op ingesteld, en kunt dus thuis etc de zorg al beter regelen. Na de vorige keer valt het wellicht alleen maar mee! En de pijn de eerste dagen: gewoon pijnstiling vragen in ziekenhuis he! Als je beetje doorzeurt krijg je dat echt! Veel sterkte! Spannend he!!!
Oeh spannend. Hier ook aan het aftellen. Ik ben 3 maart gepland. Ik zie er in die zin tegenop omdat het toch gewoon een operatie blijft en het gewoon best spannend is allemaal. Vorige keer was spoed en vond het toen ook allemaal zo snel gaan en best eng dat ik zo de controle ineens uit handen moest geven.. Maar toen eigenlijk amper tijd gehad om over na te denken. Nu weet je natuurlijk precies wanneer en lijkt me dat ik de avond ervoor en de dag zelf al super zenuwachtig word. En ook heel spannend om weer een kleine baby te hebben en die eerste heftige maanden (ik vond het heftige maanden) door te komen. En ja de pijn, ik kan me die ook nog wel herinneren en kijk daar zeker niet naar uit. Helemaal ook niet het niets kunnen en moeilijk kunnen slapen doordat ik soort half rechtop op m'n rug moest slapen. Maar ik heb het de vorige keer gered en vertrouw erop dat ik het nu ook wel weer kan. En inmiddels ook genoeg op forum gelezen dat je ook heel snel kan opknappen. En lijkt wel alsof ik dat vaker zie bij de geplande dan bij de spoed. Dus ik hoop maar dat ik er gewoon goed uit kom 😀
Herkenbaar, ik vond die eerste weken ook heel heftig. Vind een peuter, zelfs met driftbuien enzo, echt zoveel makkelijker! Ik ben de vorige ks 1,5 liter bloed verloren. Ik hoop dat, ervan uitgaand dat dat nu niet gebeurt, ik daardoor sneller zal herstellen. Hoe regelen jullie het thuis en met jullie oudste...? Ik wil hem eigenlijk pas de dag erna op bezoek in zh, wil niet dat hij me op m'n allerslechtst ziet met katheter er nog in enzo....vind vooral zijn reactie heel erg spannend en zie daar wat tegenop....
Hier gepland op 6 maart, de tweede ook. De eerste vond ik heel heftig. Na 18 uur weeën kwam mijn zoontje in de problemen en werd een keizersnede aangeraden. Hij bleek achteraf met z'n hoofdje scheef voor de uitgang te hebben gelegen. Kon de eerste maanden amper praten over de bevalling zonder in huilen uit te barsten. Daarom zag ik er nu ook enorm tegenop. Gelukkig met de gyn besproken en die gaf aan dat het geen probleem was nu weer een keizersnede te doen. Het herstel en de pijn heb ik toen niet als zo heel heftig ervaren, maar misschien heb ik dat wel gewoon weggedrukt Ik kijk er vooral tegenop om mijn zoontje van me af te houden als hij weer eens aan komt stormen... Gelukkig kan m'n man 4 weken vrijnemen, dus kunnen we het eerste stuk samen doen.
Wat fijn, 4 weken vrij...! Mijn man is er 2 weken, daarna hopelijk mijn moeder nog zoveel mogelijk.. En man zal moeten halen en brengen naar crèche enzo...
Oh spannend allemaal. Vandaag een opname gesprek bij de verlosafdeling en gelijk een CTG. Vandaag en morgen de laatste dingen voor de tassen regelen. De telefoon legen, en de camera's bij de tassen zetten. Oudste zoon gaat naar mijn ouders. We moeten ons wat we nu weten om 8 uur in de ochtend zijn. Morgen worden we gebeld met de echte tijd. Zo raar dat mijn buik straks weg is. Normaal moet je wachten totdat je lichaam het aangeeft. Nu ben ik bewust nog even van hem in mijn buik aan het genieten.
Spannend Rose, bijna zo ver. Ja ik vind het ook raar om zo af te tellen hoor. Maar zal ook wel blij zijn. Ik heb nu zo''n enorme buik (groot kind en veel vruchtwater) en ben totaal niet mobiel, dus hoop dat ik na de keizersnede snel weer mobieler ben dan nu.. haha Bij ons gaat de oudste gewoon naar de opvang omdat het een opvang dag is. En hopelijk kan papa hem snel ophalen en met hem naar ziekenhuis komen. Wij zeggen nog niets want anders wordt ie onwijs zenuwachtig. En dan willen wij de oudste de baby laten 'vinden'. Heb wel eens gehoord dat het 'bedreigend' kan overkomen als ze meteen zien dat de baby bij hun mama ligt. Dus mijn man appt even als ze ziekenhuis komen en dan leg ik de baby in de wieg en vragen we de oudste om te zoeken of de baby er al is. En bij de wieg dan meteen een groot cadeau van broertje. Schijnt ook leuk te zijn voor ze als ze ook een rol bij de bevalling hebben (kan je hem prijzen dat hij broertje gevonden heeft enzo).. Eva misschien ook voor jou een idee om zoiets te doen of te verzinnen wat het misschien makkelijker en leuker voor hem maakt. En verder hebben we voor de 1e nacht een logeerpartijtje bij opa en oma gepland staan (als hij wil dan tenminste) en voor de volgende dagen gewoon thuis slapen met papa. Wel de zaterdag eerst lekker rustig aan doen bij opa en oma en voor zondag dan bijvoorbeeld de ochtend even thuis of ziekenhuis en middag gezellig naar een vriendinnetje waar hij dan kan eten.. Ik probeer dus wel wat dingentjes voor hem in te plannen maar ook niet te veel.. ik wil hem ook niet direct 'wegsturen'. Oh ja en daarna gaat ie ook direct wennen aan de basisschool. De kraanwerk 1 ochtendje en weken erna 2 keer ochtendje.. Dus veel spannende dingen tegelijk voor hem. Hoop vooral dat dat goed gaat allemaal.. en ik zal dus ook wel snel moeten opknappen want 1 week kraamzorg en 1 week papa vrij en daarna hoop ik zelf weer wat te kunnen doen..
Wij hebben ook klein cadeautje gekocht voor de oudste Hij word gebracht door mijn ouders. Die wachten even en hij mag als eerste zijn nieuwe broertje zien. Zie niet tegen de operatie op, maar wel tegen de blaas katheter. Het inbrengen. Vandaag gesprek gehad en ctg. Alles was prima. Nu aftellen naar overmorgen.
Spannend Rose, zo snel al! Kunnen ze katheter niet op ok doen na ruggeprik? Doen ze bij mij wel... Misschien eens vragen? Ik heb idd ook kado voor zoon gekocht en heb ook gehoord dat je idd beter niet de baby in je armen kunt hebben bij de eerste ontmoeting met grote broer / zus. Onze zoon gaat ook in dezelfde week naar peutergroep op crèche, idd ook veel nieuwe dingen dus... Hier nog 2 weken (het is 14/3 geworden nu), ben toch best zenuwachtig of het niet eerder begint, lijkt me veel gestress.... Maar jullie lijken het iig vol te houden tot De Datum
Zo alles staat klaar Vanavond nog even goed eten Moet nuchter zijn, mag twee uur van te voren nog water drinken. Nog niet nerveus, maar zie op tegen de pijn erna Heb btw al wel twee dagen flinke voorween in de nacht Buik hangt heel laag
Heel veel succes morgen! Laat je weten hoe het is gegaan als je weer een beetje 'geland' bent..? Hopelijk een beetje een goede nacht en morgen een rustige, mooie bevalling!
Spannend Rose, nog hopelijk een goede nacht en dan morgen de grote dag! Hopelijk blijven de zenuwen weg en valt de pijn je mee. En natuurlijk snel een gezond kindje in je armen waardoor je alles kan vergeten. Sterkte en succes
Zet hem op vandaag, Rose! Misschien heb je je kindje ondertussen al lekker in je armen! Geniet ervan en hopelijk valt de pijn mee
Rose73, vandaag!! Wellicht heb je je kleine in je handen? Spannend hoor en succes zo met het opknappen.
Ben benieuwd, spannend. Sundew you're next...! Ga je morgen nog iets speciaals doen op je laatste zwangere dag..? Ik begin hier fysiek wat af te takelen, die laatste loodjes he! Stukken lopen niet fijn meer etc.. maar toch hoop ik dat ze niet eerder komt dan 14/3 (m'n datum is een dagje vervroegd!)... ik heb m'n tas nog niet eens ingepakt, dom he! Maar omdat ik bij zoon tot 41+5 heb doorgelopen en de inleiding toen alsnog niet wilde, heb ik gewoon zo'n naïef idee dat mijn lichaam helemaal nooit wil bevallen...
Hey hey, Kwam ook even kijken of Rose al had gereageerd. Nog niet, hopelijk is alles goed gegaan. Waarschijnlijk ben ik ook niet met forum bezig vrijdag hoor. Ik ben idd de volgende 😊 Nee eigenlijk nog niets bijzonders gepland. Heel erg maar ik moet nog even naar kantoor om nog snel wat af te ronden (ik heb een eigen zaak dus ben nog gewoon aan het werk. Gisteren wel de laatste hele dag op kantoor gehad, vandaag in de avond nog aan het werk geweest en morgenmiddag nog even als man naar indoor speeltuin gaat met de oudste).. Misschien nog ergens met z'n drieën gaan eten, laatste keer met z'n drieën.. Dat is wel echt een raar idee hoor. Morgen laatste dag met drieën en daarna ook eindelijk van die enorme buik af... Ben er wel klaar mee. Wil me graag weer wat fitter voelen en na vrijdag kan ik iig weer gaan opbouwen.. Ik had dat trouwens ook hoor Eva. Heel soms schoot het nog wel eens door m''n hoofd dat hij altijd nog eerder kon komen, maar als hij toch eerder zou zijn gekomen was ik heel verbaasd geweest. En had ik alles op de zaak echt nog niet klaar gehad. En koffer is ook pas sinds een paar dagen helemaal klaar. Vorige was inleiding met 40 weken precies en toen was er nog niets gebeurd en gebeurde ook met tabletten vrij weinig, behalve dat zoontje het zwaar kreeg dan. Maar ook nu heb ik geen voorwerk ofzo. Helemaal niets. Nu nog één dagje wachten en dan vrijdag om 11:00 melden. Mag o'm 05:00 nog 2 beschuitjes dus denk dat ik maar wekker ga zetten en daarna weer probeer te slapen. Ik moet tegenwoordig al direct na het wakker worden eten want anders word ik onwijs misselijk en beroerd. Dus pas begin middag ergens geopereerd worden en al die tijd niet eten zal hem niet worden.. Spannend!
Nou, hij is er dan. Benjamin Olivier is er. 53 cm lang en 3800 gram. Operatie viel mee, ook de ruggenprik. Wel wat verklevingen bij litteken op baarmoeder. Maar dat is niet erg, ik heb een gentle sectio gehad. Pijn is nu dragelijk. Morfine gehad. Kleine drinkt aan de borst. Komt helaas nog te weinig uit dus toch wat flesvoeding gehad. Nog infuus asn hand en blaaskatheter in. En ik kan niet slapen 😔 Wel moe