Hi dames, Ik heb een vraagje. Misschien hebben jullie al eerder verhalen van mij gelezen maar misschien ook niet. Om mijn situatie even in het kort proberen uit te leggen : Ik ben nu 27.6 weken zwanger. Vanaf begin van de zwangerschap zit ik al in de ziektewet. Het begon met overspannenheids klachten wat heeft doorgezet tot een depressie (of wat al een depressie Was). Mijn ziektewet uitkering werd stopgezet, omdat het uwv vond dat ik wel kon werken, ondanks de overspannenheids klachten en zwangerschapsklachten zoals vaginale bloedingen (meerdere), erge hoofdpijnen, hele erge buikpijn onderbuik, steken in de vagina Etc. De pijn Was soms zo erg dat ik niet kon lopen of normaal functioneren. Uiteindelijk heb ik bezwaar gemaakt tegen beƫindiging van mijn ziektewet en deze Is gelukkig gegrond verklaard omdat ik nu ook inmiddels bij een psycholoog, psychiater en bekkenfysiotherapeut loop. Nu Is echter het geval dat ik in de "normale " ziektewet zit. Deze ziektewet ontvang ik vanaf het begin. Dus waarbij ik 70% krijg. Nadat mijn bezwaarschrift gegrond Is verklaart heb ik opnieuw contact opgenomen met het uwv en gezegd dat ik al weken al dan niet maanden ziek ben vanwege zwangerschap (voor zover ik weet al vanaf het begin). Nu moet ik volgende week hiervoor weer naar een arts van het uwv en deze gaat mij onderzoeken of ik echt ziek ben door zwangerschap. Dit omdat ik dan 100% van mijn laatstverdiende loon ontvang, ipv 70. Dat scheelt wel wat. Nu heb ik de volgende vragen : - Als de arts besluit dat ik niet ziek ben vanwege zwangerschap komt mijn "normale" ziektewet van 70% dan ook te vervallen? - Weet iemand hoe zo een onderzoek in elkaar zit? Er Is nu namelijk al een week of 7 bekend (gezegd door de fysio) dat ik last heb van bekkeninstabiliteit. Deze klachten waren echter al langer aanwezig. Het blijkt dat de vaginale steken en heftige pijn in de onderbuik die vanaf het begin aanwezig Is geweest voorbode Is geweest op de bekkeninstabiliteit.. Zegt de fysio en verloskundige. - Sinds een week of 3 Is er ook bekend dat ik door de bekkeninstabiliteit nu ook Ischias heb, wordt dat ook meegenomen in de beoordeling? - Wat zijn mijn kansen dat ze besluiten dat ik niet ziek ben vanwege zwangerschap, ondanks de depressie, bekkeninstabiliteit en ischias? Sorry voor de rare vragen misschien maar ik ben zo bang weer te horen te krijgen dat mijn uitkering wordt stopgezet en ik weer zonder inkomen zit. Ik probeer me dus overal op voor te bereiden nu. - Weet iemand of ze eventueel taxiritten van en naar het uwv ook vergoeden? Ik kan zelf niet meer rijden omdat ik teveel pijn heB. Dat Is onverantwoord de weg op gaan, omdat ik niet weet of ik op de juiste manieren ga kunnen handelen als ik plotseling moet stoppen oid. Ik weet niet of dat lukt met de pijn. En ik heb niemand in mijn woonplaats die me kan brengen, en mijn partner moet werken. Als hij vrij neemt krijgt hij een dag niet betaald en dat kunnen We niet missen. OV gaat mij ook niet lukken. Ik hoop dat iemand op deze forum zit die misschien wel wat ervaring heeft met het uwv en soortgelijke vragen die mij kan helpen. Groetjes, WaZa!
Wat vervelend dat je zoveel last hebt! hier ook vanaf week 14 in de ziektewet, maar compleet andere ervaring. Bij mij vqn zowel uwv als arbo arts niets dan begrip. Ik krijg dan ook de 100%. Heb je je vraag al gesteld in het uwv topic op dit forum? Zij kunnen je ongetwijfeld verder helpen! Succes!
Je kan deze vraag bij de UWV deskundige voorleggen hier op de pagina. Wel naar zeg! Ik zat vanaf week 23 thuis ivm zwangerschaps gerelateerde ziekte en het UWV heeft geen moment moeilijk gedaan of mij naar hun arts gestuurd. De mening van de bedrijfsarts was voldoende. Ze hebben mij 3 keer gebeld hoe het met mij ging en bij de derde keer zeiden ze dat ze me niet meer lastig zouden vallen en wensten mij het beste 👍 altijd 100% loon gehad
Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina Kijk hier maar even op deze link
Het verschil bij jullie is dat jullie daadwerkelijk direct ziek gemeld zijn vanwege zwangerschapsklachten en TS in eerste instantie niet. Zij is regulier ziek gemeld wegens overspannenheidsklachten, wellicht blijft het uwv dus nu hier naar wijzen en is er geen nieuwe ziekmelding van je werkgever gekomen vanuit je zwangerschap! Houdt in dat je inderdaad uitbetaald zult blijven volgens die regeling. Wellicht moet je dus bij je werkgever zijn hoe de ziekmelding gedaan is?? Succes in ieder geval.