Gefeliciteerd. Goed om te horen dat het zo is meegevallen. Dat geeft de zwangere moed. Nu lekker genieten.
Flutterby, gefeliciteerd! Nu lekker genieten van je popje. En de bevalling klinkt goed. Dat geeft inderdaad de zwangere weer moed! Hier is alles nog prima. Net bij de verloskundige geweest en zwangerschap gaat volgens het boekje. Nu de bevalling nog!
Gefeliciteerd Flutterby, lekker genieten van je kindje nu! Ik lees al een tijdje mee, want ik ben ook zwanger van de derde en zie best wel op tegen de bevalling. Heb al bijna een week niet geslapen door de pijnlijke harde buiken 's nachts en overdag natuurlijk te druk om echt uit te rusten. Hoop echt dat de baby snel komt, want om weer zo moe aan de bevalling te beginnen, is mijn grootste angst. Gelukkig is het vandaag weer wat koeler, altijd fijn voor de zwangeren!
Moe aan de bevalling beginnen is inderdaad geen succes. Overdag heb je nu ook geen tijd om bij te komen. Ben op dezelfde dag uitgerekend als jij.
Dolce1983, vervelend voor je. Heb je een logeeradres waar de kinderen een paar nachtjes kunnen logeren? Kan je overdag even bijtanken. Ik houd nu s middags rusttijd en dan zet ik de kinderen een uurtje achter de televisie. Dat is wel lekker hoor! Succes en sterkte ermee.
Ik ben ook een beetje bang voor mijn derde bevalling. Ben dan vooral bang dat het te snel zal gaan. Ik heb ondertussen ook een paar miskramen gehad en de kennis dat mijn dochter aangeboren afwijkingen heeft dus ik denk ook meer na over wat er allemaal nog meer mis kan gaan.. Bij de eerste ben ik ingeleid en in iets minder dan 3 uurtjes bevallen. Mijn meid haar hartslag daalde met elke wee dus ben flink ingeknipt omdat ze er echt uit moest. De tweede vanaf het moment dat mijn vliezen spontaan braken heeft het nog geen 1.5 uur geduurt voor hij er was. Deze bevalling was in mijn ogen 'perfect' verlopen. En nu de derde als dat nog sneller zal zijn ga ik misschien wel alleen bevallen en daar ben ik een beetje bang van met het oog op alle risico's. Maargoed ik ga me goed voorbereiden en hopen dat mijn vk als het zover is gewoon op tijd kan zijn.
Flutterby, gefeliciteerd! Goed te horen dat alles goed is gegaan en zo snel! Hoop hier ook op een snelle bevalling. Moet nog 4,5 week eigenlijk, maar het is echt op. De kinderen gedragen zich geweldig, maar ik kan niet slapen. En dat breekt je echt op
Nou dames, ik heb eindelijk even tijd met mn laptop op schoot. Ik wil jullie mijn bevallingsverhaal niet ontnemen (korte versie hoor) Vrijdag 5 juli ben ik om 12 uur gestript. Had 1 cm maar ze kon wel heel goed strippen. Daarna ben ik nog even bij mijn fysio geweest en heeft een paar naaldjes gezet, ze zag al beweging in mn bekken. De jongens sliepen bij opa en oma dus ook daar geen zorgen over. Ml en ik lekker een film gehuurd (ja wij zijn ouderwets) van 20. tot 22. voorweeen gehad. Om 23.30 gaan slapen. Om 2 uur werd ik wakker met weeen. Ik time, om de 5 min, en duurde een minuut. Omdat de bevalling van Joep totaal 2 uur duurde, heb ik na een uur meteen gebeld. Om 3.30 was de vk er, 4 cm. Maar ze voelde een harde opstaande rand dus toch maar naar zkh want het kon nog wel even duren.:x 5.00 spontaan vliezen gebroken, 5 cm 6.30 nog steeds 5 cm:x toen zakte de moed me eff in de schoenen. Ik had al vrij heftige weeen en het ging dus nog wel even duren, de vk voelde nog steeds die harde rand. plan: half uur aan ctg, daarna half uur aan de opwekkers, als t dan nog niet op schoot dan een prik in been. Ik werd gek van de pijn. Voelde echt als weeen die bij 8 cm horen. vk bleeg half uurtje bij me zitten, voelde haar zakken. Ik zei dit duurt niet lang meer. 7.30 kreeg ik persweeen, vk voelen: 5 cm Ze zei: ik duw die rand wel aan de kant, dan kan jij het hoofdje eruit persen. Zo gezegd zo gedaan. om 8.40 is onze Lisa geboren en heb haar zelf aangepakt. Placenta wilde ook niet komen (eerder nooit gehad) Toen vk weer eff rand opzij en toen kwam die. Zo bizar. Dat ik bij een 3e ineens zo'n gekke opstaande rand hebt. Maar goed alles op eigen kracht zonder opwekkers. Daarna eff geslapen in zkh. en op 12.00 uur waren we thuis. bv kwam niet op gang Lisa was 10% afgevallen, dus sinds gister overgestapt op kv. Geeft veel rust, merk nu pas hoe moe ik ben. Dus nu eff bijslapen. Ze woog 3210 en 50 cm. Ze is echt zo lief en mooi. Ik ben zo gelukkig en ook zo blij dat ik een meisje heb. Ik ben de wereld te rijk! Ik was de dag van de bevalling echt humeirig dat het zo lang geduurd had (6.5 uur) maar heb het snel achter me gelaten.
Janneke van harte met jullie dochter. Zeker gek dat er een randje bleef zitten die de boel tegen hield. Ik hoop dat je nu lekker kunt genieten.
Gefeliciteerd nieuwe mama,s! Hier ineens ongekend veel angst!! Ik zie er ineens zo tegenop. Het voelt alsof het eraan komt en ik voel de paniek al opkomen als ik er aan denk. Ik kan niet verklaren waar de angst ineens zo heftig vandaan komt.... Ik ben er heel verdrietig, hormonaal en chagrijnig van...ben zo blij als het achter de rug is....
Herken je gevoel wel een beetje. Op het ene moment denk ik dan van kom maar op, maar zodra ik iets voel denk ik aai nee toch nog maar even niet. Hoop voor je dat de kleine snel haar koppie laat zien. Ik ben ook blij als het klaar is.
Nou inderdaad. De ene keer denk ik inderdaad van laat het maar beginnen, dan ben ik er vanaf. Nu had ik vanmiddag iets bloedverlies en toen echt blinde paniek. Nee ik wil nog niet! Zit ook in over de jongens en hun opvang en of ik wel kan ontspannen enz. enz. Ik zal het dinsdag bespreken met de vlos. Heb ook zo,n zeer lijf van de bekkeninstabiliteit en ik ben ook bang dat dat vooral heel zeer gaat doen. Ik hoop ook dat onze kleintjes snel zullen komen
Inderdaad het ene moment denk je echt van kom maar dan heb ik het gehad, maar je weet wat je te wachten staat en dat vliegt je toch naar de keel. De opvang maak ik me ook zorgen over. Heb er twee die ik kan bellen. De een heeft hele drukke kinderen dus vind ik een beetje lastig en de ander belt elke dag hoe het gaat. Heel irritant. Die is zenuwachtiger dan wij bij elkaar. Ik hoop dat we snel van ons ukkies kunnen gaan genieten. Het moet er toch uit en als het eenmaal begonnen is ga je er toch wel weer in mee.
Nu mijn schoonmoeder nog op vakantie is kan ik alleen mijn eigen moeder bellen, maar die is aan het werk en heeft een uur nodig om te regelen dat ze kan komen. Ik heb nu 1 jongetje thuis en 1 op school en dat maakt me onrustig. Morgen zijn ze op school en kdv, maar is mijn mama ook vrij. Nou ja ze komt toch als ze het wil Ik heb een redelijk slechte nacht gehad. Mijn jongste wilde niet slapen en ik had serieuze voorweeen die ik echt moest wegzuchten. Op een gegeven moment zakt het weer weg, maar Pfff dat deed al zo zeer... Ik blijf waarschijnlijk tot het moment supreme tegen de bevalling aanhikken en zal zo blij zijn als alles oké is verlopen, zowel thuis als voor de baby en mij. Ik zal het er morgen eens met de vlos over hebben...
Ja denk ik ook dat je er tot op het moment tegenop blijft zien. Ik heb dat ook wel. Vannacht twee flinke krampen en dacht kom maar. Maar nee hoor niks van dat alles. Ik mag zo naar de vk.
Ik heb krampen verspreid over de hele dag. Vooral een zeurende menstruatiepijn. Echt zo zeer. Ook pijn in mijn liezen en bovenbenen en rug, maar hiervan denk ik dat het verweking is en bekkenpijn. Moeilijk om dat nu te scheiden. Kan de vk al wat voor je doen? Of wacht je het nog even af? Ik ga denk morgen maar even vragen of ze überhaupt iets voor me kan betekenen al wil ik eigenlijk de natuur gewoon zijn gang laten gaan. Ik hoor het morgen wel van haar. Misschien wil ze even kijken of ik wellicht al ontsluiting heb, al denk ik dat ze dat niet wil. Ben nog 'maar' 37.6 morgen. Ik ben ook wel enorm verwend bij mijn jongens. Die kwamen met 39.1 weken en 38.3 weken. Stiekem denk je dan toch, ze zal al wel snel komen. Terwijl het nog echt ruim 4 weken kan duren... Ben benieuwd hoe jou vk bezoek was....
Vk bezoek was goed. Nu gaan ze nog niks doen, pas na de 40 weken. Laat net als jij liever de natuur haar werk doen en wacht af. Ben alleen bang dat het een zware baby gaat worden. Ik heb vooral pijn als ik in bed lig. Als ik moet draaien kan het soms gewoon niet. Menstruatie krampen heb ik ook veel. Soms een uur of twee achter elkaar en dan weer niks. Op zo'n moment denk ik kom maar. Heb ook veel last van de bovenkant van mij buik. Vooral de rechterkant doet enorm veel zeer. En harde buiken de hele dag door.
Ze zeggen bij mij dat ze niet zwaarder gaat worden dan haar broers. Die waren inderdaad zwaar, zeker voor hun termijn. (Zie mijn onderschrift) Ik heb echt precies hetzelfde als jij wat betreftde krampen zeg maar. Vannacht ook. Duurde echt lang, maar uiteindelijk toch in slaap gevallen en op wat krampjes na is het nu weer rustig. Ik ben wel futloos enzo. Ook het draaien in bed doet heel zeer door mijn bekken. Tja het lijken de laatste loodjes wel Ben wel blij dat ik het even kan delen hier met jou geeft toch weer beetje rust. Ik wl vooral van de vk weten hoe het kan gaan met mijn bekken. Zeker omdat het nu al zo zeer doet. Is het dan verstandig om gelijk al een pompje/ruggeprik te krijgen als het net begonnen is of kan ik het gewoon gaan proberen? Wel fijn dat alles goed was bij de vk en hopen dat je de volgende afspraak niet gaat halen
Nou die waren zeker flink. Had twee 8 ponders maar wel overtijd. Fijn om even te delen met iemand die hetzelfde voelt. Sta je er toch niet alleen voor met je gevoel. Vanmiddag best wel last gehad en ook flinke harde buiken de hele dag door. Ik wil absoluut geen ruggenprik. Ook die pethidine hoef ik niet. Weet nog wel bij mijn eerste dat ik echt het gevoel had dat mijn heupen uit elkaar getrokken werden tijdens de bevalling. Bij de tweede was dit gelukkig niet zo. Laat die kleintjes maar komen.