Hallo, Mijn zoon is nu 9 maanden en krijgt volledig de borst. Hij eet 's ochtends een boterham, dan rond 11 uur fruit, 's middags een boterham, rond 3 uur liga en 's avonds een maaltijd (groente/kip/vis/aard/rijst/pasta met water. Na de boterhammen krijgt hij nog de borst en vooral 's nachts ook veel. Na het avondeten krijgt hij de borst en rond 11 uur 's avonds. Ik twijfel heel erg over de productie, want de borsten voelen nooit meer vol. Ook drinkt hij hoogstens een paar minuutjes. Het is een gevecht om zijn aandacht erbij te houden. Hij bijt ook vaak helaas. Ook duwt hij zichzelf vaak weg en trekt met zijn hoofd naar achteren TERWIJL hij aan de borst blijft. Een soort borst-oprekken ofzo Hij is een thuis-flesweigeraar (en KV uit een bekertje neemt hij ook niet, alleen water). Op het KDV neemt hij wel de fles. Als ik dan thuis kolf komt er zo'n 150 ml uit. Niet heel veel 's nachts komt hij zo'n 3 keer denk ik, puur drinken en meteen weer verder slapen. De groei bij het CB liet wel een dalende lijn zien, maar ik vind hem wel er goed uitzien met genoeg babyvet. Verder gaat het op verzoek, als hij aan mijn shirt gaat trekken mag hij drinken, maar dat is dan weer hoogstens een minuut grote slokken nemen en dan is hij alweer afgeleid. Pfff, warrig verhaal...maar ik weet het niet zo goed meer. Gaat dit wel goed? Is het het begin van het einde van de BV? Graag jouw mening Dank je wel!
Hoi, Dit is een bekend verhaal rond de 9 - 10 maanden. Dan is er een moment van "borstweigeren"/ minder drinken. Dit komt zoals je zelf al hebt gemerkt doordat de wereld om hem heen erg leuk en boeiend is. Geef toe aan de "kleine/korte" voedingen. Het is een periode die ook weer vanzelf over gaat. Hoelang dit duurt is per kind verschillend. Wat betreft het bijten/trekken aan de borst. Je mag hem gerust corrigeren! Zeg zijn naam en dan: je mag mama niet bijten/pijn doen. Stopt hij, dan mag hij door drinken, stopt hij niet, dan haal je hem van de borst af en laat je hem na een paar seconden opnieuw aanhappen. Blijf dit herhalen tot hij het niet meer doet. Succes. Groetjes Saskia
Mijn productie is toch echt aan het teruglopen. Gisteren kolfde ik maar 120 ml na 7 uur! Ik zeg je eerlijk: ik kan en wil niet meer/vaker gaan kolven. Ik heb totaal geen probleem met KV en ben bereid dat aan hem te geven, maar hij is een flesweigeraar (alleen bij mij!). Het liefst zou ik een combinatie willen doen, 's ochtends en 's avonds borst, en dan tussendoor KV. Is dat vol te houden? Of is 2 keer per dag te weinig om borstmelk te blijven maken?
Hoi. Om over te gaan op KV is een keuze die je kan maken en is prima! Je hebt toch al mooi 9 maanden BV gegeven! Of je 2 voedingen per dag kan geven is een kwestie van proberen en heel langzaam afbouwen naar die 2 voedingen per dag, zodat je lichaam voldoende tijd heeft om daar aan te wennen. Ik wil je wel zeggen dat het soms wel lukt 2 voedingen per dag, soms niet. Een kwestie van proberen dus. Wat betreft het fles weigeren bij jou is gebruikelijk. Hij wilt bij jou BV. Blijf rustig oefenen. Kijk even op de volgende site voor tips. Er zitten vast tips bij die jou kunnen helpen. Groetjes Saskia
Hi. Sorry, een site erbij zetten is dan wel handig Tips bij fles weigeren | Borstvoedingskennis | Lactatiekundige en draagdoekconsulent Aidulac Groetjes Saskia