Hallo, ons mannetje had gisteren een paar rode plekjes en leek daar niet echt veel last van te hebben. Het zit alleen in zijn gezicht. Vandaag is het erger geworden en lijkt hij er ook wel jeuk van te hebben, hij krast met zijn nageltjes rode krassen in zijn gezicht. Hij heeft verder eigenlijk wel goede zin en hij is er niet ziek van. Zie de foto voor hoe het er uit ziet... Hij moet nu slapen maar zit steeds met zijn vuistjes aan zijn gezichtje en dan maakt hij zichzelf weer wakker en huilt. Hij is dan heel erg makkelijk te troosten en valt weer in slaap om vervolgens zichzelf weer wakker te maken met zijn vuistjes. Iemand een idee wat het is en hoe we hem kunnen helpen? Alvast bedankt!
Eczeem, mijn dochtertje heeft precies hetzelfde. Bij haar begon het in haar gezicht en zit binnen 2 weken over haar hele lichaam. Zij moet dag en nacht lange mouwen en een lange broek aan ivm met krabben. Wij hebben nu Balneum Baby bad olie en vaseline cetomacrogol crème. Dit lijkt nu erg goed te helpen.
Bij mijn dochter was dit eczeem, zij sliep er toen erg slecht van. Als hij het maandag nog heeft en er last van heeft, zou ik er even naar laten kijken. Bij mijn dochter werd dit overigens afgedaan als hormoonpukkeltjes, maar dat was het dus niet. Sterkte!
Volgens mij is dit normale "uitslag" die baby's hebben. Baby's krijgen pukkeltjes in hun gezichtje door de hormonen (van mama) en krasjes van nageltjes hebben de meeste baby's ook. Mijn zoontje zag er net zou uit als de jouwe toen hij een paar dagen oud was. Ik beet/scheurde zijn nageltjes kort en smeerde bepanthen op zijn gezichtje, zodat er geen krasjes meer bij komen. Het ene baby'tje is heel wild met zijn/haar armpjes, mijn zoon ook, voor hem kochten we een Puckababy, omdat hij zichzelf wakker mepte met zijn armpjes. Dochter was daarentegen heel rustig met haar armpjes. Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken. Hoe oud is je zoontje?
Af en toe lijkt het even wat minder rood te worden als hij er even vanaf is gebleven als hij wel slaapt. Op zijn voorhoofd zijn het pukkeltjes die minder rood zijn, op zijn wangen is het wel behoorlijk rood. Hij is nu net geen drie weken oud, dan is hij er wel vroeg bij met eczeem als ik op google zoek... Het is in ieder geval wel frustrerend dat we niet meteen iets voor hem kunnen doen. Wel fijn dat er hier meegedacht wordt!
Mij lijkt het ook hormoon bultjes, heeft mijn dochter op het moment ook last van. De ene dag is het roder dan de andere dag.
Als het hormoonpukkeltjes zijn, helpt Bepanthen zalf dan wel of moeten juist niets er op smeren? Ik hoop echt dat het dat is en geen eczeem, daar komt hij moeilijker vanaf... Het is ons eerste kindje, alles is zo nieuw, dus we missen af en toe echt een handleiding
Ik vind het ook lijken op baby acne. Heeft de jongste ook heel erg gehad, is vanzelf weg gegaan. Heeft hij helemaal geen last van gehad.
Dit is baby acne. Gaat vanzelf weer over. Onze dochter heeft het heel heftig gehad. Ik heb er nooit iets opgedaan. Als het jeukt kun je er wel bepanthen opsmeren maar liever vrij houden van smeersels. Wel een poepie zeg!!
Dacht ook aan baby acne. Mijn zoon had het ook na de geboorte. Ook had hij opgezette balletjes mij vertelde ze toen dat het door mijn hormonen kwam. Heeft je baby misschien ook borstjes? Soort schijven.
Ziet er uit als baby acne... Echt niets om je zorgen over te maken! Met een week of 8 verdwijnt het vanzelf.
Lijkt idd op hormoonpukkeltjes. Kan wel even duren voordat het verdwijnt hoor! Als hij veel krabt zou ik ook in ieder geval met slapen even stokjes of krabwantjes bij hem aan doen.
Mijn dochter kreeg na 6 weken uitslag op haar gezicht en beneden haar nek. Van de dokter Vaseline lanette gekregen. Na 2 weken was het helemaal weg. Tijdens het boeren schuurde ze trouwens haar gezichtje langs onze schouders, omdat ze jeuk had.