Hallo, Mijn zoontje is nu 15 maanden en sinds een aantal maanden begint hij hard te brullen als er kindjes in zijn buurt komen, maakt niet uit waar dat is. Heel vervelend voor hem want hij is dan echt in paniek, maar ook voor de volwassenen, want niemand weet zich een houding te geven, ik schaam me dan ook wel een beetje. Hij is naar volwassenen totaal niet eenkennig, en lacht altijd. Wat niet echt meewerkt is dat oma op hem past en daarbij zijn ook geen andere kindjes. Ik ga al zoveel mogelijk met hem naar gelegenheden waar hij andere kindjes ontmoet maar hij vindt het vreselijk. Moet ik er wat mee en zo ja wat? Alvast bedankt voor de reacties!!
Blijft het vooruitzicht totdat hij naar de peuter/kleuterschool gaat alleen oma als oppas? Dan zou ik denk ik wel wat doen om hem meer in contact met kinderen van zijn leeftijd te bregen. En misschien zowiezo wel. Want als hij dan naar de peuterspeelzaal gaat en hij is nog steeds niet gewend aan andere kinderen, dan heb je de poppen aan het dansen waarschijnlijk. Kan oma niet wat vaker met hem naar speelplaatsen/parkjes? Zijn er geen buren met kinderen in dezelfde leeftijd? Ach, misschien is het ook gewoon een fase... Succes!
ik denk dat je op een ontspannen manier met hem moet gaan spelen op plekken waar ook (wat) kindjes zijn. Kinderboerderij, zwembad, binnenspeeltuin (smorgens rond 10en is het meestal nog erg rustig) . En dan heel gericht met hem bezig zijn. Afleiden van de kindjes in het begin en hem langzaam een beetje loslaten. Maar moeilijk hoor.. Hopelijks is het een fase waar hij ineens uitkomt... Misschien heb je ook kindjes in je vriendenkring? Thuis in een vertrouwde omgeving, wil het ook nog weleens schelen, dat hij daar aan andere kindjes went.