baby 11 maanden slaapt snachts slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaAug2014, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaAug2014

15 mrt 2014
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Momenteel even ten einde raad. Mijn dochter van 11 maanden slaapt al geruime tijd +- 4 maanden slecht in de nacht.
    Ze wordt s nachts huilend wakker en is dan alleen stil te krijgen met een fles. Soms 1 x per nacht, maar ook weleens 2 x. Op zich geen probleem, maar ik vraag me af hoe het komt?! Ze eet en slaapt overdag goed en is een vrolijk, actief kind.

Ons huis is vrij slecht geïsoleerd waardoor de temparatuur erg schommelt op de bovenverdieping. Bijvoorbeeld ik leg haar met 25 graden in een romper met dunne slaapzak in bed en snachts is het nog maar 22 graden. Zou het dan de kou zijn? Zou ze echt honger hebben, overdag teveel slapen?

Mama's met dezelfde ervaring en misschien oplossing.... help!

2. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Dus ze heeft ook echt honger dan 's nachts? Ik weet dat er een 11 mnd sprong is maar het speelt al 4mnd dus dat lijkt me sterk. Krijgt ze tanden/kiezen? Heeft ze oorpijn? En 22 graden is toch niet koud? Ik vind het niet heel gek als een kamer 's nachts 3 graden afkoelt hoor. Kan me niet voorstellen dat ze daar wakker van wordt.
    Wat gebeurt er als je geen fles geeft?

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    onrustige slaper of nachtmerries misschien?
    mijn dochter heeft ook maandenlange periodes gehad dat ze een paar keer per nacht wakker werd. ze liet zich gelukkig wel makkelijk troosten: een slokje water, een knuffel en ze sliep weer verder. wat bij haar ook hielp was zo'n projector die sterren op het plafond projecteert met een muziekje erbij.
    je kunt proberen van die fles af te komen door er steeds minder in te doen of hem steeds slapper aan te maken totdat het uiteindelijk alleen water is. een slokje water geven 's nachts is minder gedoe dan steeds weer een fles te moeten maken.
    verder moet je het gewoon uitzitten denk ik, het gaat vanzelf over.

4. MamaAug2014

15 mrt 2014
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Accepteren werkt schijnbaar goed. Het gaat alweer een stuk beter ♡

Deel Deze Pagina