Goedenmiddag, Ik stel mijn vraag toch maar even aan jullie, omdat ik pas eind januari een afspraak heb bij mijn verloskundige en ik heel erg twijfel over hoeveel weken ik ben. Het punt is, dat ik onverwacht zwanger ben, ondanks dat ik de pil gebruikte. Dit heb ik met mijn zoontje ook mee gemaakt, die wordt in januari vijf en de baby is meer dan welkom en we zijn er ontzettend blij mee. Mijn laatste menstruatie was 18 november, maar deze was voor mijn gevoel wel vreemd, heel lichtjes, geen normale menstruatie voor mij. Ook had ik vlak daarna al dingetjes waardoor ik begon te twijfelen of ik zwanger was (geen trek in eten, grotere borsten die een beetje lekten, snel huilen, moe). Twee weken geleden heb ik een testje gedaan en ik was zwanger. Nu merk ik de laatste week dat mijn buik op begint te zetten. Mijn normale broeken zitten gewoon niet lekker en ik draag nu al een positiebroek. Van manlief heb ik een angelsound cadeau gekregen vandaag, en ik heb het hartje van de baby gehoord. Het was wel zachtjes en niet door mijn hele buik te horen, maar het was wel duidelijk de baby. Al met al geloof ik niet dat ik nu pas zes weken zou zijn, kan dit kloppen en ben ik al verder? Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen. Groetjes, Wilma
HOihoi, Helaas kan ik je geen zekerheid geven. HEt zal pas blijken met de echo. Maar als ik jou zo hoor/lees, dan kan het inderdaad al wel zijn dat je langer zwanger zou zijn! Doe voorzichtig met de angelsound, voor de 12 wkn word het niet aangeraden te luisteren. Neem evt contact op met de verloskundige om eerder voor een echo terecht te kunnen. Imke