Ik ben 20 weken zwanger, Ik zie zo op tegen de bevalling! Vorige keer ingeleid met 40+2 ivm hoge bloeddruk en teveel eiwitten in de urine.. 7,5 uur heeft het geduurd maar vanaf 4 cm een ruggeprik, Die helaas niks hielp ik had alleen maar rug weeen en mijn zoontje was een sterrenkijker waardoor dus het hele achterhoofdje op mijn stuit drukte Ik voelde dus steeds een enorme druk, Uiteindelijk een half uur persen was hij er. 'Maar ohh die weeen en die weeenstormen.. ik was zo kapot! Ik kon niet meer ik weet nog hoe machteloos Ik me voelde.. ik heb vanaf 7 cm pers weeen moeten weg puffen.. Hopelijk word het dit keer niet inleiden, Vraag aan jullie is Was jullie tweede bevalling ook anders? Makkelijker / sneller? Anders ervaren kan je iets aan raden? Liefs een angstige mama.
Mijn eerste bevalling was een 24-uur durende hel. Inclusief ruggenprik uiteindelijk. Ik durfde ook niet meer voor een 2e. Maar goed, dat gebeurde toch 2e bevalling kwam spontaan op gang en duurde 4 uur. Was een fantastische ervaring. Geen pijnstillend nodig gehad, ik vond het zelfs leuk! Het was niet te vergelijken. Houd moed dus
Toch fijn om te horen! Stiekem hoop ik dat het Nu begint met 37 of 38 weken want voor mijn Gevoel loop ik wel weer tot 40 week En dan komt het lekker onverwachts haha,
Mijn eerste bevalling was verschrikkelijk. Duurde 16 uur, sterrenkijkertje, ruggeprik werkte niet, schouderdystosie, een ruptuur waar 2 pakken hechtdraad en een operatie van 45 minuten voor nodig was om het te herstellen. Ik was erg bang voor een tweede bevalling maar die duurde maar 3 uur zonder complicaties.
Mijn god.. wat heftig dat ze geen spoedkeizersnee hebben gedaan.. Hoelang na je eerste was de tweede?
Mijn tweede dochter was trouwens ook anderhalve pond lichter dan mijn eerste. Haar groei is tijdens de zwangerschap in de gaten gehouden omdat mijn oudste dochter eigenlijk te groot voor mij was.
Ik vraag me dat achteraf ook af eigenlijk. blijkbaar vonden ze het onder controle en de grootte was ook een verrassing. Ik durfde pas ruim 3 jaar later weer en ik moet zeggen dat ik echt huilbuien heb gehad tijdens de zwangerschap van de tweede terwijl ik de eerste keer er heel relaxed in stond . Er zit 4 jaar en 2 maanden tussen mijn kinderen. Nu zou ik het om de bevalling niet meer laten
Ik heb bij beide bevallingen een ruggenprik gehad en allebei waren het sterrenkijkers. Ook het persen duurde even lang, 50 minuten. Alleen de tweede bevalling duurde 9 uur in plaats van 18 uur en ik heb geen knip of vacuümpomp nodig gehad zoals bij de eerste. Pijn deed het nog steeds, moeilijk was het ook nog steeds, maar vooral mentaal veel minder heftig
Nou geef ik je groot gelijk in dat je er tegenop zag.. Gelukkig is het mee gevallen, hoop ook echt dat het dit keer Niet weer inleiden word, Ze kwamen pas erachter dat hij een sterrenkijker was toen ze De hartslagmeter op zijn hoofdje deden, Wist ik veel wat een sterrenkijker was.. Hahaha.. achteraf blij dat ik het niet wist 9 van de 10 keer eindigt het in een knip Vacuum pomp, of keizersnee Ik weet wel dat ik dit keer een cursus doen Wil.. 😂
Mijn eerste bevalling was een hel. Ingeleid en de weeën waren zo vreselijk heftig. Ruggenprik werkte niet en was 14 uur lang in paniek. Na 8 maanden was ik weer zwanger. Ben de hele zwangerschap bang geweest voor de bevalling! Duurde vanaf de eerste wee zo'n 10 uur, maar de weeën waren een stuk minder pijnlijk als bij m'n eerste bevalling. Heb het grootste gedeelte van de bevalling thuis gedaan, ben de hele tijd rustig gebleven en het lukte me om te ontspannen. Enkel het laatste half uur was erg heftig maar toen was ze er dus al bijna! Geen pijnbestrijding nodig gehad. Ik kijk zo positief terug op deze bevalling. Ben blij dat ik nu weet hoe het dus óók kan gaan, en stiekem een beetje trots dat ik het toch 'kan'. Hopelijk verloopt jouw 2e bevalling ook beter!
Eerste bevalling 45 minuten geperst zonder echt goede weeën. Uitgescheurd en de gyn was 45 minuten bezig met hechten achteraf. Toen ik thuis was heb ik nog eens een Bloeding gehad en verloor ik 2 liter bloed. Kon weer naar het ziekenhuis waar ze me helemaal opnieuw moesten hechten. Bij de tweede echt goede persweeen en met 5 minuten persen was ons zoontje er. Bijna niks aan de hand en heel weinig bloed verloren. Dus ja de 2e bevalling ging hier veel makkelijker. Ben benieuwd hoe snel het met de 3e gaat
Eerste bevalling ook een sterrenkijker, vacuumpomp mislukt, verlostang gebruikt met een totaal ruptuur als gevolg en ruim een uur hechten. Pijn tijdens gebruik van pomp en tang zeker 20 op een schaal van 10... dat wilde ik nooit meer. Tweede bevalling ging sneller dus de weeën waren heftiger maar de uitdrijving ging veel beter. Nog wel uitgescheurd maar niet zo ver als de vorige keer. Het was dus echt wel weer heftig, de pijn is enorm tijdens de weeën, maar echt niet te vergelijken met de eerste bevalling. Ik ben ook de hele zwangerschap bang geweest maar de tweede keer ging dus echt beter.
Eerste was ook pittiger! Kwam met vacuüm e.d. En de tweede was grwoon thuis eeen wereld van verschil.
Stop vooral met ervaringen lezen. Jij en je kindje en deze zwangerschap zijn allemaal anders dan anderen. Wellicht is een cursus hypnobirthing wat voor je? Niet perse voor een pijnloze bevalling (wel minder pijn) maar vooral veel meer vertrouwen in je lichaam en je kindje.
Ik ben ook ingeleid (met 39+6). 12 uur weeën, zonder ruggeprik. Nadien zei ik: dit nooit meer! Maar zoals je kan zien zal het in april weer zover zijn Ik hoop wel op een spontane bevalling deze keer. De weeën blijken dan minder pijnlijk te zijn. Maar ik lees hier veel verhalen dat de 2de bevalling gemakkelijker is. Dus laten we het hopen!
Eerste ook een vreselijke bevalling (na ruim 2u persen in ambulance naar het ziekenhuis waar ze met vacuümpomp gehaald is). Totale bevalling duurde 12 uur. De tweede duurde in totaal 5 uurtjes vanaf de eerste krampjes, persen een kwartiertje. Het deed nog steeds ontzettend pijn, maar de ervaring was zoveel beter dan tijdens de eerste (met name mentaal omdat het me nu zelf gelukt was en lekker thuis). Zoontje was wel bijna een halve kilo zwaarder, maar kwam er dus een stuk makkelijker doorheen dan zijn zus. Geef vooral aan je verloskundige aan dat je er erg tegenop ziet, zij kunnen je dan ook begeleiden in je angst.
Bedankt allemaal dat jullie de moeite Wouden doen het hier te posten. Hypno birthing ga ik zeker doen. Ik ga het ook aangeven aan de verloskundige. Hopelijk gaat het nu makkelijker..