hoe groot de kans op vroege bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door marjolieke, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Ik vraag me het volgende af:

Ik ben een maand te vroeg geboren: 24-07 terwijl mijn moeder op 24-08 was uitgerekend.
    Hoe groot is de kans dat mijn kindje ook te vroeg wordt geboren?

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Volgens mij heel klein
    Mijn moeder is zelf een maand te vroeg geboren en zowel ik als mijn broer kwamen te laat.

3. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    de kans is klein maar het kan wel.

ik ben 5 weken (34+5) te vroeg geboren en mijn zoon (34+5) ook, zelfs in exact dezelfde tijd (4 uurtjes) en zelfde gewicht lengte en alles. toevallig he!!

is trouwens geen aanwijsbare oorzaak gevonden waardoor m'n zoontje te vroeg is geboren maar de neonatoloog heeft ons verteld dat dat in driekwart van de vroeggeboortes niet verklaard kan worden.

ik zou zeggen zet je vluchttas klaar (had ik niet dus heeft m'n man ingepakt en daar zat ik dan met 1 onderbroek en 5 pyama's:)) en GENIET!!

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Zelf ben ik ook 5 weken te vroeg geboren maar onze kleine is er nu nog niet. Weet wel dat mijn moeder toendertijd rookte tijdens de zwangerschap (toen was er nog nauwelijks iets over bekend). Bij mijn broertje was er veel meer over bekend en die is dan ook 2 weken te lang blijven zitten, moeders was gestopt met roken.

5. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik ben zelf 2 weken te laat geboren en mijn moedere is ingeleid
    mijn 1e dochter 11 dagen te laat en ingeleid
    mijn 2e dochter 14 dagen te laat en ingeleid

dus mischien gaat het bij jou ook hetzelfde als bij je moeder

6. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    :D Oh ik ga meteen pakken met dat in mijn achterhoofd. :D

Hebben degene met te vroeg geboren baby's nog gezondheidsproblemen (ik bedoel de baby) ondervonden?

7. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    nee, eigenlijk helemaal niet, heeft zelfs niet in de couveuse gelegen. hij was klein 2040 gram en 46 cm en heeft twee weken op medium care doorgebracht aan allerlei kabeltjes ter bewaking van saturatie, hartslag e.d., maar dat is voor het grootste deel procedure. heeft wel 2 dagen onder een uv lamp gelegen tegen het geelzien (biluribine gehalte te hoog)

heb zelfs die twee weken gedeeltelijk borstvoeding kunnen geven 's ochtends en 's avonds, was wel bewerkelijk want hij had nog niet genoeg zuigkracht en kreeg dus ook een gedeelte via fles en infuus en heb t/m 6 maanden gevoed met tepelhoedje.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    De eerste kinderen van mijn beide oma's zijn te vroeg geboren, mijn broer is met 28 weken geboren, en ik heb met 30.1 week een spoedks gehad.
    Dus hier het vermoeden dat er toch wel degelijk erfelijkheid een rol speelt (kan te maken hebben met de oorzaak, hier is dat hoogstwaarschijnlijk zwangerschapsvergiftiging)

9. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Het zou kunnen zijn dat dat er wel mee te maken had , maar dat is niet zeker natuurlijk.
    Het zou ook toeval kunnen zijn..
    Mijn moeder heeft van mij en mijn broertje beide zwangerschappen als een ketter gerookt ,
    En wij kwamen ook ''optijd'' (geloof netjes rond de 40 weken)
    Ik was alleen iets te licht.. ;)

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    yep mijn moeder heeft ook gewoon gerookt tijdens de zwangerschap en ik ben toch echt blijven zitten tot het laatste moment.
    Het is echt een paar uur voordat mijn moeder ingeleid zou worden begonnen dus het zegt niets.

Vriendin van mij trouwens precies hetzelfde.

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Volgens mij maakt dat ook niet uit..
    Ik ben zelf 12 dagen te vroeg geboren, mijn broer zelfs 14..

Ik loop nu zelf al een week te wachten op ons kleintje

Deel Deze Pagina