veel lawaai gevaarlijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momfulness, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Het is misschien niet echt een slimme vraag :) maar kan erge geluidsoverlast gevaarlijk zijn tijdens het einde van je zwangerschap?
    Mijn man is de badkamer aan het slopen en heel hard aan het boren om de tegels los te krijgen. Sinds hij aan de gang is gaat het gigantisch te keer in mijn buik. Er wordt flink geschopt en bewogen. Als hij stil is houdt het weer even op....
    Ben maar buiten gaan zitten want hij wordt gewoon niet meer rustig.

Zou het buiten hinderiljk ook gevaarlijk kunnen zijn?
    Het is wel een heel hard en vervelend geluid.

Luna1

2. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Hihi , dan zou die van mij erg in de gevaren zone bevinden. Bedoel vorige week stadion geweest bij voetbal, ik zet zelf muziek kei hard aan. er wordt hier ook hard geklust.

Maar goed de kleine hoort wel in je buik maar de geluiden worden niet hard bevonden omdat het in je zit. en dus veel geluid door je huid, organen ect geremd wordt. het is eerder een reactie op " hey ik hoor een nieuw geluid" dan dat het als hinderlijk wordt ervaren denk ik hoor. het is voor jou vooral vervelend die herrie.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    De arbo zegt het volgende:
    Het probleem van blootstellen van de zwangere vrouw aan lawaai en de mogelijke gevolgen ervan voor het gehoor van de foetus stelt zich voornamelijk in de laatste 3 maanden van de zwangerschap. Demping door maternale weefsels bieden zeker een bescherming tegen het lawaai. Hier tegenover staat een mogelijke grotere gevoeligheid voor lawaai van de foetus. Het lijkt daarom aangewezen het geluisniveau van 85dB als absolute bovendrempel voor zwangere vrouwen te beschouwen.

Vervolgens vond ik dit lijstje:

10 dB - ruisende boomblaadjes.
    20 dB - gefluister op afstand.
    60 dB - stofzuiger.
    70 dB - borrelpraat.
    80 dB - boven deze grens begint geluid schadelijk te worden.
    90 dB - verkeer.
    110 dB - popconcert, autoradio of walkman voluit.
    130 dB - vliegtuigmotor, pijngrens.

Ik wilde heeeeeeel graag naar Depeche Mode in november ofzo, maar dan ben ik 30 weken zwanger. Ik ga het dus maar niet doen...

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Indd wat marlett zegt..
    En een keertje zal vast niet zo erg zijn, maar om constant de radio kei hard aan te zetten en je bloot te stellen aan harde geluiden.. Tja, ik zou hetniet doen...

5. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf, terwijl ik al ingedaald was mijn moeder al overtijd was, in een stuit gedraaid toen mijn ouders (in plaats van de kaartjes weg te geven) toch maar naar een cabaretvoorstelling gingen en vlakbij de zaalboxen zaten.

Een beetje voorzichtig met geluid lijkt me dus wel goed :) Je geeft zelf al aan dat je beeb heftig reageert op al die herrie, dus ga gewoon op je kleine af voor wat kan en niet.

6. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Zie je wel ik wist dat ik naar mystryland had moeten gaan ( mijn uk ligt met kontje ingedaald. misschien was het dan gedraaid hahahahaha )

7. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Het is goed dat je buiten gaat zitten denk ik, hij hoort het zeker wel. Ik zou zelf wat bang zijn dat de baby steeds van die harde geluiden schrikt...:(

8. Momfulness

bedankt allemeel.
    Ik heb wel even in de herrie gezeten maar ben later inderdaad naar buiten gegaan. Hij heeft er dus wel een tijdje last van gehad. Had net ook harde buiken. Voel me nu een beetje schuldig dat ik niet eerder weg ben gegaan.... Maar hopen dat hij nu niet in een stuit gaat liggen dan...

9. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh, 't is met mij redelijk goedgekomen hoor :)

Beetje eigenwijs gebleven, dat wel :D

10. Momfulness

hahaha das dan weer een geruststelling!

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Niet gek opkijken als je over 14 jaar heel hard naar boven moet roepen of die muziek wat zachter kan natuurlijk...:D

12. Momfulness

Hahahahaaaaa! Dat is dan mijn eigen schuld... ;)

Deel Deze Pagina