Bang voor bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door tamaratje, 17 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    meid probeer je niet teveel zorgen te maken over de bevalling, laat het (probeer het in ieder geval) over je heen komen, we kunnen je wel zeggen wat je zou kunnen verwachten maar je kunt je je er toch bijna niets bij voorstellen tot het moment je daadwerkelijk gaat bevallen.

    Ik had destijds ook allerlei verhalen gehoord en gelezen, en me een indruk eigen gemaakt van hoe het zou zijn, ik kan enkel maar zeggen dat het in niets leek op wat ik verwacht had.

    Het moment dat je aan het bevallen bent is er maar een ding wat je wilt en dat is dat hij/zij eruit komt, je denkt echt niet aan de pijn die je hebt. ;)

    Ik had me voorgenomen niet te gaan vloeken of schelden ook dat las ik van menigeen dat ze zo tekeer gingen (qua schelden dan) nou ben ik al geen scheld typje, maar ja op het moment súpreme zijn er aardig wat woordje uitgerold wat ik niet zou willen herhalen maar dat zijn de dingen die erbij horen, die je mag en wat niemand je kwalijk zal nemen. ;)

    laat het straks lekker allemaal over je heen komen :D

    succes :)
     
  2. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik krijg wel heel erg de kriebels als ik aan de bevalling denk.. Ik sloeg het liever over, maar ik kan niet eeuwig zwanger blijven, het komt er hoe dan ook weer uit..
    Maar moet er niet aan denken!

    Aan de andere kant denk ik: Ach ga er ook niet aan onderdoor, aan de pijn, andere vrouwen kunnen het ook, waarom ik niet?
    Het is heel vreemd, ben helemaal niet kleinzerig, maar dit wekt toch wel enige angsten op.. :oops:

    Dit zal hoop ik wel normaal zijn.. Je hoort ook zo vaak, dan zitten vrouwen er gewoon op te wachten, zodat ze eindelijk kunnen beginnen..
    Nou ja komt de tijd, dan komt er ook raad, en dan zal ik mijn uiterste best doen.. :(

    Groetjes Kalush
     
  3. Ik riep ik wil geen ruggeprik tegen de pijn.
    ik ben als de door er voor

    maar ja het werd een KS en ik weet nog dat ik tegen die anesstist zei
    Vriend ram dat ding er in ik verga van de pijn,
     
  4. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    Ik denk ook dat je gaande je zwangerschap je je steeds meer gaat voorbereiden op de bevalling. Moet zeggen dat ik het boek veilig bevallen aan het lezen ben en ik echt zoiets heb van ik laat het allemaal maar over me heenkomen. Pijn zal het zeker gaan doen, maar ik hoef (zoals ik er nu over denk) geen pijnbestrijding. Er zijn zoveel vrouwen normaal bevallen , dus waarom zou het mij niet lukken!!
     
  5. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik moet zeggen dat ik daar echt nog helemaal niet mee bezig ben!

    Eerst maar eens zorgen dat ik zwanger wordt, dan afwachten of alles goed verloopt........
     
  6. mirjam22

    mirjam22 Lid

    25 feb 2006
    71
    0
    0
    Administratief medewerker
    zoals al veel zeggen in het begin ben je echt met andere dingen bezig, maar nu dat het begint te naderen begin ik er ook erg over te denken,
    hoe zal het worden , wat moet ik verwachten?
    Ergste lijkt me ruggenprik, knippen, hechten of aan het infuuss moet er niet aan denken.

    maar zoals er al veel zeggen je weet niet van te voren hoe je zal reageren..
     
  7. Judith27

    Judith27 Lid

    31 okt 2005
    5
    0
    0
    Docent
    Mijnsheerenland
    Volgens mij hoort de angst voor de bevalling er gewoon een beetje bij. Voor mij is het over ongeveer 10 weken zover en ik moet zeggen dat ik me nu toch wel afentoe zorgen ga maken. Het is mijn eerste kindje dus ik weet niet waar ik hhet over heb, maar van alle verhalen kan ik echt misselijk worden.

    Groetjes
     
  8. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Laat a.j.b al die verhalen links liggen Judith.
    Het is heel verleidelijk dat weet ik, maar je maakt jezelf gek ermee.

    En dat het angst opwekt is toch normaal. je weet niet wat je moet verwachten, dus ga je jezelf eigenlijk van alles in je hoofd halen.

    De beste tip die ik heb gekregen was: laat het over je heen komen, laat jouw lichaam maar bepalen wat er gedaan moet worden.
     
  9. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ben ik het helemaal mee eens, je hebt altijd verhalen van mensen die het altijd erger en pijnlijker meegemaakt hebben dan andere, maar daar staat tegenover de 1 kan nou eenmaal meer hebben dan een ander, de een jankt al als ze valt, en de ander nog niet eens bij het breken van de benen, dus voor iedereen is het anders, ik heb het ook volledig over me heen laten komen, de 2e ging zo ontzettend snel dat ik blij ben dat er veel foto's van zijn gemaakt zodat ik het op die manier nog terug kan zien

    en bij de 1e tja bij die werd ik ingeleid en wist ik dus ook totaal niet wat ik moest verwachten, tot ik ineens (zo voelde het tenminste) een explosie in mijn lichaam voelde anders kan ik het niet omschrijven en ondanks dat ze de het infuus lager zette omdat het te snel allemaal ging was er geen houden meer aan, hij zat eraan te komen, en meer dan goed luisteren naar je gyn kun je niks doen, voor je er erg in hebt is het voorbij en ben je alles al weer vergeten... :)
     
  10. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb ook echt heel de tijd de kriebels gehad als ik aan de bevalling denk.
    Maar nu het moment bijna daar is kijk ik er heel anders tegen aan .. Ik vind het niet eng meer, kijk er juist heel erg naar uit.
     
  11. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    logisch ook op een gegeven moment ben je het ook wel zat ook hahaha, heel veel succes met de bevalling. :)
     
  12. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Thnx Smoekie

    Zat is een groot woord, tis meer nieuwsgierigheid ..
     
  13. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja de laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze wel eens, ik heb bij beide 42 wkn gelopen, den 1 na 42 ingeleid en de ander zou 's woensdags worden ingeleid maar diende zich de zaterdag ervoor gelukkig aan, maar ik was het toch echt zat, was geen nieuwsgierigheid meer hahaha ;)
     
  14. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

    Ja, ik vind het wel spannend allemaal hoor, die bevalling. En ik ben ook geen fan van naalden. Maar toch kan ik me er nu nog niet druk over maken. Het zal er toch een keer van komen en dan moeten we die klus zien te klaren ! Ik denk maar steeds: er zijn zo veel vrouwen die het gelukt is, dan moet het mij ook lukken.

    Wel zou ik graag in het ziekenhuis bevallen omdat in mijn omgeving wel eens behoorlijk wat mis is gegaan bij thuisbevallingen. Ik ben dan gewoon rustiger denk ik. De verloskundige zei dat mijn man en ik zelfs eens mochten gaan kijken in het ziekenhuis op de verloskamer. Dat vond ik wel een fijn idee.

    Het komt allemaal wel goed hoor ! Nu moet je alleen genieten van je bevalling, en verder niet te veel enge verhalen lezen over bevallingen !

    Groetjes,
    Nikki
     
  15. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik kijk niet tegen de bevalling op. Ik weet niet wat het is dus kan ik er ook niet bang voor zijn. Ik ben ergens ook wel heel nieuwsgierig juist hoe het zal gaan en wat ik allemaal zal voelen, ik laat het maar over me heen komen. Ik heb alleen weleens dat ik denk "als ik het maar volhou! Wat als ik straks niet meer kan en ik moet nog verder?!" :(

    Maar verder....Ik zie het wel! ;)
     
  16. mamaliza

    mamaliza Nieuw lid

    1 jun 2006
    2
    0
    0
    haarlem
    hi hi nou ik ben echt heel bang voor naalden maar daar maak ik me niet eens zo heel erg druk om nu.
    ik kijk wel heel erg tegen de pijn op!!!!
    als ik het maar volhou denk ik steeds!!!!
    maar we zien het wel toch laat het nou maar komen ik heb al zo lang gewacht!!!!!!!
     
  17. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik ben niet echt bang voor de bevalling, ik weet nl wat het is...
    Maar het idee dat deze 'kleine' waarschijnlijk 9 pond zal zijn.... pffffff
     

Deel Deze Pagina