Gister tijdens de echo zag de echoscopiste dat mijn eierstok nog actief is en er zat zelfs nog een eitje in. Zijn er andere danes die dat ook hebben of weten hoe dat kan? Vond het erg apart!
Of een follikel die is doorgegroeid tot cyste. Dat kan echter geen kwaad, over het algemeen verdwijnt een kleine cyste vanzelf weer.
Dat zijn inderdaad geen eitjes maar follikels of cystes. Als de blaasjes zijn leeggezogen vullen ze zich weer met vocht of bloed. Dit wordt als het goed is langzaam in je lichaam opgenomen. Na ivf, dus stimulatie is dit normaal. Bij mij waren 37 blaasjes weggezogen en daarvoor in de plaats kwam dus vocht. mijn eierstok werd/ is 11 cm groot maar dit schijnt niet veel kwaad te kunnen. Donderdag met de 20 w echo zullen ze ook kijken of de eierstok kleiner is geworden. Ik hoop het wel...
Bedankt voor jullie reacties! Jeetje Bijtje, heb je er last van? Zulke grote eierstokken en alles zit al krap door de baby! Hoop dat het wegtrekt! Ja, ik dacht zelf dus ook aan een geel lichaam of cyste, maar de echoscopiste had het echt over een actieve eierstok met een eitje er in. Mijn man vroeg nog: kan die niet bevrucht worden dan? En toen zei ze "nee dat zien we eigenlijk nooit gebeuren". Maar kijk wat ik toevallig vanmorgen lees op nu.nl : Australische tweeling tien dagen na elkaar verwekt | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Verwacht niet dat dat bij mij t geval is maar zou in theorie dus een eitje kunnen zijn! Superfoetatie heet het. Maar aangezien ik niet op de natuurlijke manier zwanger word zie ik mijn eitje niet bevrucht worden dan
Tja de echoscopiste zal het weten, maar het is wel vreemd. Eitjes zien ze normaliter alleen onder de microscoop. Ik heb in het begin veel last gehad ja. bandenpijn met zes weken enzo, kon ook niet fietsen. Ik dacht nog ohoh moet dat zo blijven, maar het gaat eigenlijk steeds beter. Ik ben erg benieuwd naar de grootte van de eierstok morgen bij de echo. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens. lekker genieten nu!
Aan de hand van één echo kun je niet concluderen dat het een actieve eierstok is. Dan moet je meerdere echo's maken, waarop te zien is dat er follikels groeien of dat er eentje groter wordt in de loop van een aantal dagen. Als je zwanger bent, krijg je geen eisprong meer. Hormonen houden dat tegen. Het kan dus simpelweg geen actieve eierstok zijn, als je zwanger bent. Waarschijnlijk een follikel die tijdens de punctie niet is aangeprikt, omdat 'ie toen nog te klein was. Daarna is hij misschien toch nog iets gegroeid en waarschijnlijk een cyste geworden. Dit gaat zeker geen eisprong meer worden en hij kan ook niet worden bevrucht.