Bang voor bloedverlies na de bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Klaartje78, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje78

3 mrt 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    Nu ik bijna ga bevallen van mijn tweede kindje vind ik het toch wel heel spannend worden.
    Het heeft te maken met mijn vorige bevalling. De bevalling zelf verliep heel vlot in 6 uur maar ik ben daarna veel bloed verloren doordat de placenta laat kwam. Ik was thuis bevallen en kon nog net thuis blijven. Het is voor mij traumatisch geweest. Ik zakte steeds weg en het was even heel hectisch om me heen. Het heeft ook nog ene half jaar geduurd voordat ik me minder slap, moe en duizelig voelde.
    Omdat je er zo weinig grip op hebt ben ik heel bang dat dit weer gebeurd.

Ik weet dat ook jullie mij niet kunnen verzekeren dat het nu wel goed gaat maar ik vraag me af wat jullie ervaring hierin is. Gaat het de 2de keer over het algemeen beter wat betreft bloedverlies? Ik wil graag weer thuisbevallen, volgens mijn verloskundige kan dit.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Klaartje78.

Bespreek je angst met je verloskundige.
    Je kans op weer ruim bloedverlies is wat vergroot door de vorige keer.
    Daarom moeten vrouwen met meer dan 1 liter vbv ook altijd de tweede keer in het ziekenhuis bevallen.

Groetjes Ineke.

3. Klaartje78

3 mrt 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    Hoi Ineke,
    Wat vreemd, mijn verloskundige zegt juist dat het bloedverlies bij de 2de vaak minder is.
    Groetjes Klaartje

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Klaartje.

De herhalingsrisico op meer dan 1000cc bloedverlies is 15-20% als je bij een eerdere bevalling meer dan 1000cc bloed bent verloren.

Groetjes Ineke.

5. Klaartje78

3 mrt 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    Ok, ik begrijp het. Ik zal het dinsdag nog eens met mijn verloskundige bespreken.
    Bedankt voor je reactie!
    Groet, Klaartje

Deel Deze Pagina