bang voor borsten na zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nathalietje, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalietje

nathalietje Actief lid

10 apr 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hallo meiden,

ik ben bezorgd over hoe mijn borsten er zouden kunnen uitzien na mijn
    zwangerschap! heb nu een D cup en hoor soms verhalen dat je borsten
    weleens veel kleiner zouden kunnen worden na je zwangerschap!
    heeft iemand hier ervaring mee? en heeft borstvoeding er iets mee te
    maken of kan dat geen kwaad?

groetjes

2. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hmmmmm yup........heb niets voor niets ene lift gehad 4 jaar terug (niet wetende dat ik demman van mijn dromen tegen zou komen en weer zwanger zou worden)

ik paart nu enkel uit MIJn eigen ervaring, maar elk kind heeft me een cupmat gekost. De tweede heb ik 7 maanden bv gegeven en dat vond ik he-le-maal geweldig, maar ze oog me letterlijk leeg :(

Dus al die mensen die nu tegen me zeggen dat ze gaan hangen van de zwangerschap, ammahoela, mijn eravring is anders, ze gaan hangen van je zwangerschap EN van BV geven.

maar eerlijk is eerlijk, ik ben doosbenauwd voor heo ze er straks uitzien (van klein A naar grote C en we groeien vrolijk verder......) ik ga wel weer BV geven, het was het mooiste wat ik ooit in mijn leven gedaan heb ..........

3. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    Yep..
    Ik had voor me zwangerschap cup 85 B na de bevalling waren ze eerst groter geworden... ik heb borstvoeding gegeven tot 7 maanden daarna had ik cup 70 B.. moet eerlijk zeggen: ik schrok er wel van.. en ze waren ook gelijk wat 'slapper' zal ik maar zeggen.. ik weet dat borstvoeding het beste is voor je kindje maar als ik weer mocht kiezen dan koos ik toch voor flesvoeding :oops: Ben nu zwanger van de 2de en ga flesvoeding geven..

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had maar een b en na de borstvoeding kleine b of zelfs a. ik heb 3 maanden borstvoeding gegeven. moet wel zeggen dat dit in de loop van de tijd is gebeurd en ik ook ipv 68 kilo voor de zwangerschap, 6 maande na de bevalling nog maar 63 woog. dit scheeld denk ik ook heel wat. ze waren ook een tijdje heel slap maar dat werd gelukkig wel weer stevig.

nu ben ik weer zwanger en heb alweer een flinke b misschien zelf c en ben hier erg blij mee. ik ga toch weer borstvoeding geven en ja als ik niks meer overhoudt dan zij het zo. ik heb het er graag allemaal voor over. borstvoeding is zon fijn en intiem gevoel en ik genoot echt van deze momenten samen zowel dag als tijdens me slapenloze nachten haha

5. girl21

girl21 Niet meer actief

nou sorry hoor, niet lullig bedoeld, maar mocht ik ooit zwanger raken met mn a cupje, en ik krijg de kans om borstvoeding te geven, dan doe ik het wel! ik vind t veel belangrijker dat mn kindje krijgt wat het nodig is, en ik weet dat je in flesvoeding ook alles hebt qua belangrijke dingen, maar als ik mn kindje b-voeding kan geven, maak ik me geen zorgen over mn thee-zakjes in spe!

heb het nooit leuk gevonden kleine (.)(.) te hebben, (moeilijk om leuke en sexy shirts te vinden) maar ik heb er nooit aan gedacht om ze te laten vergroten, en vind t toch t allerbelangrijkste dat ik voor mn kindje doe wat t beste is, en ookal houd dat in dat ik dus strax theezakjes kan verwachten...
    maar goed das ieder zn mening... :)
    zoals al eerder gezegd, ik bedoel er verder niks mee tegen over degene die hun borsten toch wel heeeel belangrijk vinden... ;)

6. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Hier dan maar even het omgekeerde verhaal, voordat je helemaal in de stress schiet (overigens, van 85 B naar 70 B is een verschil in omvang, niet in cup...toch rebecca....)

Mijn borsten zijn nog steeds hetzelfde formaat. Zelfs ietsjes voller. Ik had 80 B voor mijn eerste zwangerschap, kreeg D toen ik borstvoeding gaf en slonk daarna naar ergens tussen B en C, afhankelijk van de beha.

Nu ben ik weer zwanger en begint het groeiproces weer.

Moet wel zeggen, ze zijn sinds de borstvoeding wel zachter, maar zeker niet slapper en al helemaal niet kleiner!

7. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Oh en nog iets, vergat ik bijna....

Ik heb in diverse boeken gelezen dat het slinken van je borsten niet komt door borstvoeding! Het is al bij het begin van je zwangerschap bepaald hoe jouw borsten zich gaan ontwikkelen, omdat het een hormonenkwestie is. Zal het stukje nog even opzoeken voor je, kan je het lezen!

Edit: gevonden! Zie hieronder!

Je borsten veranderen door de zwangerschap, níet door het borstvoeden. Als je zwanger bent, wordt het vetweefsel in je borsten gedeeltelijk vervangen door melkklierweefsel. Daardoor voelen je borsten groter en voller aan en staat er meer spanning op het bindweefsel. Hierdoor rekt je huid uit. Als je geen borstvoeding geeft, dan slinken de melkklieren. Maar inmiddels is de huid van je borsten wél al verslapt. Of je vervolgens borstvoeding geeft of niet, heeft geen enkele invloed meer op het krijgen van slappe borsten. Of je borsten gaan hangen is een kwestie van aanleg, te vergelijken met het krijgen van striae. De ene vrouw heeft er last van, de andere niet. Over het algemeen geldt wel dat grote borsten eerder gaan hangen dan kleine. Zorg daarom voor een goede ondersteunende BH. Ga ook niet tijdens het geven van borstvoeding of tijdens het afbouwen op een streng dieet: als je snel afvalt, kunnen je borsten ook gaan hangen. En verder geldt vaak: hoe geleidelijker je de borstvoeding afbouwt, hoe mooier je borsten blijven.

8. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    als je net zo mooi en strak wilt blijven, kun je beter niet zwanger worden.
    Je lijf wordt er gewoon niet mooier op als je zwanger bent geweest.

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja...
    vorige keer iets slapper geworden... maar inderdaad heb ook weleens gehoord dat iemand een borstverkleining NA de zwangerschap moest doen...

En ik ken ook verhalen van mensen met een maatje meer... (die zelfs in de volksmond erom bekend stonden) en vervolgens bijna niets meer hadden :)

Het schijnt idd door de zwangerschap te komen en niet door de bv....
    Ik zie wel wat er deze keer overblijft.... en desnoods als het me echt niet aanstaat (slappe theezakjes).... koop ik een paar :)

10. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    Het gaat mij er niet alleen om over hoe mijn borsten eruit zagen! Ik wist ook wel dat het niet meer hetzelfde zou zijn na de bv maar heb het toch gegeven omdat ik het mooi vond om te doen en omdat het voor je kindje toch het beste is..
    maar ik heb veel moeite daarmee gehad en daarbij deed het ook nog eens behoorlijk veel pijn,achteraf bleek ook dat ik niet genoeg voeding had, vandaar dat ze steeds maar vroeg om meer..

11. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    ja daar heb je gelijk in jutte ;)
    En idd het verschilt per persoon.. de ene krijgt kleinere borsten de andere grotere en bij sommige blijven ze hetzelfde..
    wie zegt er dan dat ze mooi en strak wilt blijven?
    en ik ken er genoeg hoor die nog net zo'n mooi figuur hebben na de zwangerschap dan ervoor!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Hier juist zeker niet kleiner geworden, juist groter weer. Ik heb sinds mijn zwangerschap (de vorige dan) een e-cup en daarvoor altijd d.

13. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Hier zijn ze hetzelfde gebleven hoor na 8 maanden bv.

14. Niet meer actief

Ik heb van mezelf een kleine B cup...
    Tot nu toe zijn ze niet gegroeid door de zwangerschap dus dat zie ik ook niet meer gebeuren eerlijk gezegd.

Zal helaas na de zwangerschap niks van overblijven denk ik..
    Maar ja, alles voor mijn kindje he.

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou de mijne waren 80 C voor de zwangerschap en zijn nu 80 D ;)

Ik heb trouwens geen bv gegeven.

16. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bij mij vooral de huid uitgerekt en slapper, jammer vind ik wel.
    Volgens mij is de inhoud wel hetzelfde als voorheen.
    Kijk, je bent ook nog vrouw, niet alleen moeder ;)
    Toch ga ik dit tweede kindje weer borstvoeding geven.
    Het weerhoud me er niet van.
    Maar ik schrok me wel kapot nadat ik stopte met de b.v. en in de spiegel keek; twee lege slappe borsten...Even slikken.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Daar ben ik het wel mee eens ik had toen voor ik zwanger werd 75B is nou niet echt groot maar voor mij goed genoeg en ik wil na mijn zwangerschap nog wel een beetje borsten over houden, is niet alleen voor je man maar ook voor jezelf wel prettig...Tuurlijk is het logisch dat je lichaam er niet mooier op wordt als je zwanger raakt en kindje baart, maar dat betekend niet dat je gelijk maar moet denken van nou boeiend mijn kind is belangrijker. Het is ook belangrijk dat jij je na je zwangerschap ook nog vrouw voelt en idd niet alleen moeder bent...Maar dit zal denk ik ook wel voor iedereen anders zijn. :D

18. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Mijn borsten zijn heel erg gegroeit :(
    Ik ben van B85 naar 90C gegaan, miss komt het ook wel omdat ik zelf wat dikker ben geworden....
    Maar ben dr niet echt super blij mee, ze hangen ook :( :oops: omdat ze best zwaar aan voelen.... pff

19. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Tuurlijk, hoef je jezelf niet te verslonsen of compleet op de achtergrond zetten als je een kindje hebt gekregen. Maar aan hoe je borsten uit de zwangerschap en borstvoeding komen daar doe je zo weinig aan. Je hebt er echt zelf geen invloed op. Je buik kun je nog een trainen na die tijd....
    Ik bedoel ermee te zeggen, je kunt je heel druk maken over je boobs ná de zwangerschap, maar je kunt er niets aan veranderen.
    Alleen maar hopen dat ze een beetje mooi uit de strijd komen....
    En persoonlijk gaat het mij te ver om er anders maar een paar te kopen....

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mijn borsten zijn helaas ook 'gekrompen' en gaan 'hangen' :(
    Niks aan te doen helaas....

Deel Deze Pagina