bang voor de 1e bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door innesuliven, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. innesuliven

innesuliven Niet meer actief

hallo,

ik ben een meisje van 21 en ik ben nu bijna 9 maanden zwanger.
    nu de bevalling steeds dichterbij dreigt te komen (29 augustus) ben ik niet meer mezelf. ik slaap slecht en ik huil veel omdat ik erg tegen de bevalling op zie.
    het is mijn eerste kindje en dus ook mn eerste bevalling heeft iemand het zelfde meegemaakt of kan iemand helpen dat ik wel uitrust en slaap en niet zoveel huil?

ook heb ik de laaste nachten vaak buikpijn (heftig) en net als in het begin wat bloedverlies wat kan het zijn?

groetjes a.s moeder inne

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hoi Inne,
    Ik heb er zelf niet tegenop gezien, maar hopelijk heb je toch wat aan mijn tips... ik denk dat het goed is om dit met je verloskundige te bespreken. Je bent niet de eerste met deze angst dus zij kan je vast helpen om er goed mee om te gaan. Verder helpen ontspanningsoefeningen voordat je gaat slapen wellicht ook iets. Via you tube kun je van alles vinden ook rustgevende muziek. Wat betreft het bloedverlies zou ik toch echt de verloskundige bellen. Het hoeft niks te zijn, maar je kunt het beter even laten controleren.
    Succes!

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Maak je angsten bespreekbaar,waar ben je bang voor?
    Voor de pijn? Daar is veel voor te krijgen.
    Tsja, dat moeilijk slapen herken ik wel. Ik heb me geprobeerd er niet te druk om te maken. Dat klinkt gek, maar ik ging gewoon naar beneden, pakte een schaaltje vanilleyoghurt met wat banaan ( van melk en banaan word je slaperig),las wat uit een tijdschrift of luisterde rustige muziek. Ik bleef niet op bed liggen draaien.

Wat vervelend dat je nu s nachts ook buikpijn hebt, heb je al contact gehad met jeverloskundige? Misschien is er wat op gang aan t komen of maak je je te druk, doe je teveel? Misschien mag je wel paracetamol nemen.

Enne, wat ik altijd uit gekkigheid riep, veel vrouwen hebben al een baby gekregen, dus dat kan ik ook!

Kop op! En knuffel voor jou

4. innesuliven

heey dames,

ik ga vanavond de tips uitproberen.
    de verloskudige heb ik nog niet geinforeerd hierovee (wist ook niet dat dat daarvoor kon)
    waar ik tegen op zie is niet de pijn maar de gedachten dat ik dat hoofdje en dat lichaampje eruit moet zien te krijgen vind ik beangstigens en al weet ik dat het me gaat luklen blijft het eng, ook dat je tijdens de bevalling uit kan scheuren is een
    ansgt, daarvoor heb ik al met de verloskundige gepraat en zei zegt dat dat kan gebeuren maar dat je daar pas later iets van voelt maar nog gaat die ansgt niet weg,

ik bel morgen of vanavond nog de verloskundige voor die klachten, ik laat julllie weten wat er aan de hand is.

x inne

5. innesuliven

heey,

is misschien raar maar ik lig nu even op bed en ik heb krampen die niet te houden zijn, weten jullie misschien iets? ik heb de verloskundige nog niet gebelt maar ik sta wel op het punt,
    (misschien raar maar ik heb een hooge pijngrens maar lig nu in bed te huilen van de pijn)

groetjes

6. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Zijn het krampen die opkomen en dan weer afzwakken? En zit er ook nog tijd tussen de krampen. Want dan zou het toch echt weeën kunnen zijn. Vertrouw je het of wil je overleggen niet schaam je niet en bel je vk die zijn er voor.
    En mocht het wel weeën zijn zet hem op je kunt het

7. innesuliven

het zijn krampen die steeds erger worden, ja ongeveer 5a 7 min.
    ja, ik bel dan de vk wel, ik houd jullie op de hoogte als het zover is ofzo
    bedankt voor alle tips

xx

8. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Meid ga de vk idd maar bellen.
    Het klinkt of je bevalling is begonnen vooral als de krampen in kracht toenemen. Succes

9. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zou de verloskundige ook maar eens bellen meid.
    Volgens mij ben je aan het bevallen. Succes en sterkte!

10. innesuliven

hoi allemaal,

ik ben vannacht bevallen van een wonderschoon meisje!
    ze heet wiesje en is om 5.09 gekomen
    ze is 49 cm en 3744 gram.
    de bevalling was erg onprettig, om kwart voor 11 braken mijn vliezen een half uurtje later (kwart over 11) had ik 10 cm ontsluiting, de pijn was heftig en ik was na 20 min persen helemaal op, maar toch ging ik door en om 5.09 was ze er eindelijk uit!

xx trotse moeder inne

11. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    gefeliciteerd geniet ervan

12. innesuliven

dankje wel!!

13. Lenn77

Lenn77 Lid

20 mrt 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha dat is geweldig, gefeliciteerd!
    Je was erg bang voor de bevalling, hoe is het gegaan? Viel het je mee?

14. innesuliven

heey,

sorry, eerlijk gezet niet!
    het was heftig en ik had veel pijn heb veel gehuilt en na de bevalling kon ik niet gelijk genieten van wiesje, dat kwam omdat ik erg veel pijn had gehad en dat het erg lang duurde maar na een uurtje omgepraat te zijn door mn vriend di
    e zei da het over was dat het klaar was en toen had ik eindelijk het mama gevoel waar ve van jullie over praten.
    ik ben.erg blij met haar maar het was niet een pretige bevalling en ben ook uitgescheurt.
    nu heerlijk aan het genieten van het meisje dat ik alleen maar aan het vast houden ben

15. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Ik dacht voor mijn 1e bevalling: Als een bevalling echt een ramp zou zijn, dan zouden er alleen gezinnen met 1 kindje bestaan.. ;)

Zo erg is het niet.. op het moment van de bevalling komt er een oerkracht naar boven.. je kan het!
    Laat het maar op je af komen.. komt allemaal goed!

16. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Oh ik had niet verder gelezen! ;)

Gefeliciteerd met je dochter!

En zie je: het is je gelukt! Nu genieten!

17. Almelootje

2 okt 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!
    Maarre kwart over 11 (23;15) 10 cm ontsluiting en 5:09 geboren...lijkt me heeeel onwaarschijnlijk....
    Gelukkig is het achter de rug.

18. mumija

mumija Niet meer actief

Wow, gefeliciteerd meid!
    Toch nog iets te vroeg dan? Omdat je 29 augustus pas uitgerekend was..Dan is het wel een hele flinke meid!

Probeer te genieten, je hebt een hele prestatie verricht, dat mag je trots op zijn!

19. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Gefeliciteerd!

20. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik wou al bijna reageren met 'kop op er zijn zoveel je voor gegaan' etc maar ik las toch even door omdat je vertelde krampen te hebben en je was al bevallen!!!
    Nou ging het toch sneller dan gedacht.
    Ik ga ook bevallen van de eerste, zie er niet tegen op maar vind het wel spannend en ben soms wel bang voor wat er gaat komen omdat je niet weet wát er precies gaat komen.

Gefeliciteerd met je dochter! Geniet ervan

Deel Deze Pagina